خانهاخبار
گوشی‌های نوکیا 5.1، نوکیا 3.1 و نوکیا 2.1 به صورت رسمی معرفی شدند

گوشی‌های نوکیا 5.1، نوکیا 3.1 و نوکیا 2.1 به صورت رسمی معرفی شدند

شرکت HMD Global از گوشی‌های جدیدش یعنی Nokia 5.1 و Nokia 3.1 و Nokia 2.1 رونمایی کرد که قیمت ارزان‌ترین مدل 115 دلار است.
۱۳۹۷/۳/۹

شرکت HMD Global از سه گوشی جدید، به‌تازگی رونمایی کرده است که بازه‌های قیمتی مختلف از ارزان‌قیمت تا میان‌رده را به خوبی پوشش می‌دهد. دو گوشی جدید نوکیا از نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند و برای همین با برند Android One راهی بازار خواهند شد؛ ارزان‌قیمت‌ترین مدل نیز با سیستم‌عامل اندروید Go همراه شده که نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود. مدل‌هایی که تحت پروژه Android One معرفی شده‌اند، به مدت دو سال به‌روزرسانی‌های عمده سیستم‌عامل اندروید و تا سه سال، به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد؛ مانند آنچه که در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی دیده‌ایم. البته باید توجه داشته باشید که گوشی‌های جدید HMD، قیمت پایین‌تری دارند.

Nokia 5.1

گل‌سرسبد گوشی‌های جدید HMD، مدل نوکیا 5.1 (یا نسخه 2018 گوشی نوکیا 5) است که اکنون از صفحه‌نمایش بهتری استفاده می‌کند؛ مدل مذکور برخلاف نسل قبل، به نمایشگر FHD+ با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل (یا نسبت ابعاد 18:9) مجهز شده‌ است و تراشه آن نیز تا 40 درصد سرعت بالاتری دارد. صفحه‌نمایش IPS LCD این گوشی، 5.5 اینچی بوده و شیشه 2.5 بعدی گوریلا گلس از آن مراقب می‌کند.

image

بدنه گوشی Nokia 5.1 از آلومینیوم سری 6000 است و برای اینکه طراحی آن نسبت به نسل قبل متفاوت باشد، دکمه‌‌های لمسی در پایین نمایشگر جای خود را به کلیدهای ناوبری نرم‌افزاری داده‌اند. از آنجایی‌که دکمه Home از این گوشی حذف شده است، حسگر اثرانگشت در قاب پشتی جای گرفته؛ این سنسور اثرانگشت برای آنلاک شدن دستگاه و تأمین امنیت کاربران در هنگام استفاده از سرویس پرداخت Google Pay کاربرد خواهد داشت.

شرکت HMD برای نسخه جدید گوشی Nokia 5 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است که قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) دارد و فلاش LED دو رنگ، ثبت تصاویر را در محیط‌های کم‌نور امکان‌پذیر می‌کند. برای عکاسی سلفی، از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز با زاویه دید 84.6 درجه استفاده شده است تا بدین شکل، رضایت کاربران در هنگام ثبت تصاویر سلفی فراهم شود.

image

گوشی جدید HMD در دو نسخه راهی بازار خواهد شد؛ مدل پایه به دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه مجهز شده است و مدل دیگری با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه دخلی ارائه خواهد شد. اگر از فضای ذخیره‌سازی در هر دو نسخه گله‌مند هستید، می‌توانید از کارت حافظه Micro SD استفاده کنید. این گوشی از ماه جولای با قیمت پایه 219 دلار (یا 189 یورو) عرضه خواهد شد و به رنگ‌های مسی، آبی و مشکی در دسترس قرار می‌گیرد.

Nokia 3.1

آیا می‌دانید که گوشی Nokia 3 موفق‌ترین محصول شرکت HMD محسوب می‌شود؟ با پیشرفت‌هایی که این سازنده فنلاندی در نسخه جدید گوشی میان‌رده خود اعمال کرده است، Nokia 3.1 احتمالاً عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. از جمله این تغییرات، می‌توان به نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن 720p+ اشاره کرد؛ همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، شرکت HMD نسبت ابعاد نمایشگر گوشی Nokia 3.1 را به 18:9 افزایش داده است. به عبارت بهتر، طول نمایشگر دو برابر عرض آن است؛ در نسل قبل از یک نمایشگر معمولی با نسبت تصویر 16:9 استفاده شده بود.

image

گوشی Nokia 3.1 به شاسی فلزی و قاب پشتی از نوع پلی‌کربنات جهز شده است اما در مجموع، ظاهر نسبتاً مناسبی دارد. با اینکه شایعه شده بود شرکت HMD از عرضه گوشی‌های هوشمند خود با پردازنده ساخت مدیاتک صرف‌نظر کرده است، مدل Nokia 3.1 از چیپ‌ست مدیاتک 6750 بهره می‌گیرد و هشت هسته پردازشی، پردازش محتوای مختلف را امکان‌پذیر کرده است. به همراه مدل پایه که از دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد، نسخه دیگری با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه قابل خریداری خواهد بود.

در قاب پشتی، شاهد استفاه از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی هستیم و سنسور 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 84.6 درجه، در پنل جلوی گوشی گنجانده شده است. این مدل با قیمت پایه 159 دلار (139 یورو از ماه ژوئیه عرضه خواهد شد و به رنگ‌های آبی / مسی، مشکی و کروم یا سفید و نقره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد.

Nokia 2.1

ارزان‌قیمت‌ترین گوشی که توسط شرکت HMD Global از آن رونمایی شده، Nokia 2.1 نام دارد؛ این مدل سیستم‌عامل اندروید Go اوریو را اجرا می‌کند و با هزینه‌ای در حدود 115 دلار (معادل با 99 یورو) قابل خرید خواهد بود. توجه داشته باشید که نمایشگر این گوشی به 5.5 اینچ (با نسبت ابعاد 16:9 و رزولوشن HD) افزایش یافته است و بلندگوهای استریو در پنل جلوی گوشی، تجربه کاربران را از پخش آهنگ و مشاهده فیلم بهبود می‌دهد.

image

برخلاف Nokia 3.1 از پردازنده ساخت مدیاتک در گوشی جدید Nokia 2.1 استفاده نشده است؛ تراشه اسنپدراگون 425 کوالکام با هسته‌های پردازشی از نوع Cortex A53، پردازش محتوای مختلف را امکان‌پذیر کرده است. حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی نسبت به نسل قبل، بدون تغییر باقی مانده است؛ به همین جهت، Nokia 2.1 از یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه برخوردار است و اگر فضای ذخیره‌سازی بیشتری بخواهید، استفاده از کارت حافظه Micro SD می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته بعید است در گوشی Nokia 2.1، به فضای ذخیره‌سازی بالاتری احتیاج داشته باشید؛ همان‌طور که می‌دانید، برنامه‌های Android Go سبک‌تر از نسخه اصلی خود هستند.

شرکت HMD Global همچنان Nokia 2.1 را گوشی با شارژدهی بالا عنوان می‌کند؛ همین موضوع باعث شده تا باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت با دو روز شارژدهی درون این گوشی جای بگیرد. در رابطه با عکس‌برداری، جدیدترین میان‌رده فنلاندی‌ها از سنسور 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار برخوردار است و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلوی گوشی جای گرفته است. 

گوشی Nokia 2.1 در ماه جولای به بازار عرضه خواهد شد و بدنه پلی‌کربنات آن به رنگ آبی/مسی، آبی و نقره‌ای و خاکستری / نقره‌ای شکل گرفته است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۳/۹
انصافا نوکیا داره تو بازار میان رده و پایین رده خوب کار میکنه
امیدوارم زودتری به روزای اوجش برگرده

Tommy

۱۳۹۷/۳/۹
خوشم نمياد☹️☹️☹️