خانهاخبار
بیست‌وسومین رویداد بانی تهران با حضور رضا اربابیان، موسس شیپور، برگزار شد

بیست‌وسومین رویداد بانی تهران با حضور رضا اربابیان، موسس شیپور، برگزار شد

روز گذشته بیست‌وسومین رویداد بانی تهران با حضور رضا اربابیان، موسس و مدیرعامل شیپور، در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.
۱۳۹۷/۲/۲۴
image

رضا اربابیان موسس شیپور یکی از موفق‌ترین سایت‌های خرید و فروش آنلاین در ایران است. وی که فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد و MBA در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های کانادا است، سال ۸۸ تصمیم گرفت به ایران بازگردد و از تجربه‌ها و دانش خود برای کارآفرینی در ایران استفاده کند.

در ابتدای گفتگو اربابیان از گذشته خود صحبت کرد. از روزهایی که در نوجوانی در کانادا بدون حضور خانواده مجبور به کار برای گذران زندگی و در عین حال تحصیل بوده است. وی پس از گذشت سال‌ها و انجام کارهای مختلف در زمینه فروش و بازاریابی سرانجام تصمیم می‌گیرد در سال ۸۸ به ایران بازگردد. در ابتدا در کسب و کار پدری مشغول می‌شود اما بعد از دو سال شرایط را برای ادامه کار مهیا نمی‌بیند. تا جایی که تصمیم به بازگشت به کانادا می‌گیرد اما زبان ارتباطی قوی و آشنایانی که در طول سال‌ها کنار خود جمع کرده مسیر جدیدی را پیش روی او باز می‌کند. 

در نهایت شیپور از سال ۸۹ شکل می‌گیرد و در بازار بکر ایران کار خود را در زمینه خرید و فروش آنلاین آغاز می‌کند. اربابیان در طول صحبت‌های خود از چالش‌هایی که در این راه متوجه او و تیمش بوده صحبت کرد. از روزهایی که برای پشتیبانی فنی از یک شرکت خارجی کمک می‌گرفتند و روزهایی که برای قطع همکاری با آنها و انتخاب یک تیم فنی داخلی مجبور به باز طراحی کامل سیستم شده‌اند.

image

در بخشی از صحبت‌ها اربابیان از تیزرهای تبلیغاتی شیپور در تلویزیون صحبت کرد. زمانی که شیپور و دیجیکالا به عنوان اولین استارتاپ‌های آنلاین تبلیغاتشان را در تلویزیون شروع کردند و به شکل غیرمنتظره‌ای شیپور بعد از پخش هر تیزر با هجوم بازدیدکنندگان مواجه می‌شد و سایت برای ساعاتی از سرویس‌دهی بازمی‌ماند. 

اما اربابیان یکی از عوامل موفقیت شیپور را در کنار همیاری و همکاری تیم قدرتمندی که دارد، تجربیات خود در زمینه انجام تحقیق و بررسی بازار می‌داند. اربابیان اعتقاد دارد تسلط وی در تحقیق روی بازار باعث شد تا شیپور در طول این سال‌ها بتواند مسیر صحیحی را طی کند و به درستی نیاز مخاطب را پاسخ دهد. البته شیپور در طول این سال‌ها مشاوره‌هایی نیز از استارتاپ‌های موفق مشابه در اروپا دریافت کرده است. 

در پایان مراسم که به شبکه‌سازی و پرسش و پاسخ اختصاص داشت، اربابیان در پاسخ به سوال یکی از حضار در مورد درآمدزایی شیپور اشاره کرد که شیپور به تازگی طرح‌های درآمدزایی خود را پیاده کرده که از طریق ارتقای آگهی صورت می‌گیرد. 

شیپور همواره در طول سال‌ها روی کیفیت آگهی‌ها حساسیت بالایی به‌خرج داده و همواره سعی کرده که آگهی‌ها از نظر اطلاعات کالا و تصاویر از کیفیت استاندارد و قابل قبولی برخوردار باشند. شیپور امیدوار است با اتکا به طرح‌هایی که برای آینده دارد بتواند مسیر موفق خود را با سرعت بیشتری طی کند و همچنان به عنوان یک پلتفرم محبوب و مطمئن در زمینه خرید و فروش آنلاین در بازار ایران بشمار رود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)