خانهاخبار
سرانجام شاسی‌بلند رولزرویس کالینن معرفی شد

سرانجام شاسی‌بلند رولزرویس کالینن معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام کمپانی رولزرویس از نخستین محصول شاسی بلند خود به نام کالینن رونمایی کرد. این، یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای تاریخ است!
۱۳۹۷/۲/۲۱

کمپانی رولزرویس سه سال قبل از نمونه اولیه نخستین شاسی بلند خود پرده برداری کردند و هدف از ساخت این خودرو را آن دسته از افرادی دانست که به دنبال خرید یک شاسی بلند لوکس، پرقدرت و در عین حال کاربردی هستند. در طول ماه‌های اخیر، تصاویر جاسوسی متعددی از کالینن به بیرون درز کرد  و اکنون رولزرویس به شکل رسمی این محصول را در معرض دید جهانیان قرار داده است.

بدون شک رولزرویس با این خودرو به هدف خود نزدیک شده و خریداران ثروتمندی که خواهان یک شاسی بلند لوکس و کاربردی بودند، از دیدن کالینن خوشحال خواهند شد. البته رولزرویس نگاه ویژه‌ای هم به خریداران جوانی داشته که پول کافی برای خرید یک سوپر لوکس انگلیسی را داشته باشند.

image
image

رولز رویس کالینان در بخش عقب، از یک در صندوق عقب هاچبک‌گونه بهره می‌برد که انگلیسی‌ها نام «The Clasp» را برای آن انتخاب کرده‌اند. این در برای ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان در نظر گرفته شده و از دو تکه مجزا تشکیل می‌شود. در بخش پایینی امکان نصب دو صندلی وجود دارد و نیازی به گفتن نیست که با استفاده از یک دکمه بر روی سوئیچ، باز می‌شود. با باز کردن این در، حجم لیتری در فضای بار در اختیار شما قرار دارد و البته با خواباندن صندلی‌های عقب، این حجم تا 1930 لیتر افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب با کاربردی‌ترین رولزرویس تاریخ روبه‌رو هستیم.

image
image

بدون شک، راحت‌ترین و جذاب‌ترین بخش کالینن، صندلی‌های عقب است که بالاترین سطح تجهیزات را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. البته صندلی‌های عقب به دو صورت متفاوت قابل سفارش است، یکی به نام Lounge Seat که فضا برای سه سرنشین در عقب را فراهم می‌کند. احتمالا رولزرویس این حالت را برای خانواده‌های ثروتمند و پرجمعیت در نظر گرفته است.

اما مدل لوکس‌تر، تنها دو صندلی در عقب دارد که به وسیله یک کنسول میانی از یکدیگر جدا شده‌اند. این کنسول وسط فضا برای جام‌های نوشیدنی و لیوان‌های مخصوص را دارد و برای خنک ماندن نوشیدنی‌ها یک یخچال را هم در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

image
image

البته صندلی راننده هم به خوبی صندلی‌های عقب است. همان طور که می‌دانید اغلب مالکان این چنین خودروهایی، یک راننده را استخدام می‌کنند و خود بر روی صندلی عقب به امور می‌پردازند. بنابراین صندلی راننده اهمیت صندلی عقب را ندارد اما رولزرویس توجه زیادی به این صندلی داشته و حتی گرمکن و سردکن را در آن قرار داده تا راننده در بهترین شرایط باشد. صفحه آمپر از نوع دیجیتال است. به علاوه اینکه رولزرویس یک صفحه نمایش لمسی را برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار داده که برای نخستین بار در یک محصول این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته. برای کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی یک کنترلر در کنسول وسط با لوگوی روح خلسه وجود دارد.

image
image

برای کالینن سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی فراوانی در نظر گرفته شده که آن را به یکی از بهترین‌ها در این کلاس تبدیل می‌کند. لیست بلند تجهیزاتی که به صورت استاندارد برای آن عرضه می‌شوند شامل سیستم دید در شب، دید پانورامیک اطراف با 4 دوربین، دید 360 درجه با دید از بالا، هشدار برخورد از جلو، هشدار برخورد در ترافیک، هشدار خروج از بین خطوط، وای فای، و بسیاری موارد دیگر می‌شود. 5 درگاه USB در داخل کابین وجود دارد که امکان شارژ کردن وسایل الکترونیکی را فراهم می‌کنند. به علاوه اینکه شارژر بدون سیم در جلو خودرو هم برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود.

کالینن پس از فانتوم، دومین محصول رولزرویس است که بر روی پلتفرم آلومینیومی این کمپانی به نام «معماری لوکس» ساخته شده است. استحکام بدنه کالینن و شاسی آن بسیار بالا است و یکی از بهترین‌ها در این کلاس محسوب می‌شود.

image
image

کارولین کریسمر، سر تیم گروه مهندسین پروژه کالینن می‌گوید:

قوای محرکه‌ای که ما برای کالینن طراحی کرده‌ایم، تنها یک وظیفه برعهده دارد. یک سواری دل‌انگیز در هر مسیری در عین داشتن توانایی‌های یک شاسی بلند و حرکت در مسیرهای مختلف.

آنچه که کریسمر از آن صحبت می‌کند، سیستم تعلیق بادی خودتنظیم پیشرفته‌ای است که یک نسخه بازبینی شده از سیستم تعلیق فعلی کمپانی رولزرویس به شمار می‌رود. این سیستم در هر ثانیه میلیون‌ها محاسبه انجام می‌دهد تا خود را با شرایط مسیر منطبق کند. برای این سیستم تعلیق، محفظه‌های هوای بزرگتری در نظر گرفته شده و تعلیق جلو کاملا مورد بازبینی قرار گرفته است. به علاوه اینکه چرخ‌های بسیار بزرگ 22 اینچی برای کالینن مورد استفاده قرار گرفته.

image
image

موتور به کار رفته در کالینن، همان موتور مشهور 6.75 لیتری 12 سیلندر است که در بسیاری از محصولات رولزرویس مورد استفاده قرار گرفته. البته به‌روزرسانی‌هایی بر روی این موتور صورت گرفته که قدرت آن را 563 اسب بخار و گشتاور آن را به 850 نیوتن متر (در دسترس از دور 1600 دور بر دقیقه) افزایش داده است. این قدرت به سیستم چهار چرخ متحرکی انتقال پیدا می‌کند که هر چهار چرخ امکان فرمان پذیری را دارند.

حداکثر سرعت این هیولای 2660 کیلوگرمی به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده ولی رولزرویس شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن را اعلام نکرده است. باید بگوییم که مصرف سوخت ترکیبی کالینن 15 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است هرچند ذکر این عدد آنقدر هم ضروری نبود.

image

 

image

رولزرویس به این موضوع خوشبین است که کالینن تنها در مسیرهای جاده‌ای مورد استفاده قرار نگیرد درست برخلاف ما! به همین دلیل امکانات فراوانی برای بالا بردن توانایی‌های آفرود آن در نظر گرفته شده از جمله سیستم تعلیق هوشمندی که در صورت فاصله گرفتن هر چرخ از مسیر، آن را پایین می‌آورد تا همه چرخ‌ها بر روی زمین قرار بگیرند.

قیمت پایه رولزرویس کالینن 325 هزار دلار است هرچند با سفارش دادن لیست بلند بالایی از آپشن‌ها، این قیمت به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

کیوان

۱۳۹۷/۲/۲۵
باید توجه کنی که این ماشین "برای اکثر مردم دنیا" ساخته نشده :) :)
رولزرویس با ساخت تعداد کمی از این هیولا هم درآمد خودش رو خواهد داشت که هیچ، حتی سود فراوانی هم میکنه.

الیوت

۱۳۹۷/۲/۲۲
پراید بخریم ولش اینو پیشکش

مصطفی

۱۳۹۷/۲/۲۱
این برای اکثر مردم دنیا غیر قابل خریده پس در واقع انگار هیچی درست نکرده
ماشین یا هر وسیله باید در کنار همه ویژگی ها قیمت مناسب هم داشته باشه
مثلا طلا بهترین رساناست و کمترین اتلاف برق را دارد پس میشه سیم ها را از جنس طلا ساخت؟!!