خانهاخبار
قابلیت جدیدی در iOS 11.4 از شکسته شدن قفل آیفون به دست مجریان قانون جلوگیری می‌کند

قابلیت جدیدی در iOS 11.4 از شکسته شدن قفل آیفون به دست مجریان قانون جلوگیری می‌کند

جنگ و گریز اپل و نهادهای قانونی و قضایی آمریکا برای شکستن قفل آیفون ادامه دارد. در آخرین اقدام،‌ اپل برای محافظت حریم خصوصی کاربرانش ویژگی جدیدی را به‌روز‌رسانی اخیرش در نظر گرفته است.
۱۳۹۷/۲/۲۱
image

اخیرا در خبرها خواندیم که دستگاهی موسوم به GrayDevice قادر است قفل آیفون را شکسته و سیستم رمزگذاری آن را دور بزند. این دستگاه با دو کابل لایتنینگی که از جعبه‌اش بیرون زده،‌ می‌تواند آیفون را در سه ساعت تا سه روز (بسته به پیچیدگی رمز عبور) کرک کند. این مطمئنا همان دستگاهی است که مجریان قانون نظیر پلیس و سازمان‌های امنیتی به آن علاقه زیادی دارند و قیمت پانزده تا سی‌هزار دلاری آن برای سی‌آی‌ای،‌ اف‌بی‌آی یا ادارات پلیس کلانشهری‌هایی نظیر نیویورک با آن بودجه‌های عظیم‌شان اصلا به حساب نمی‌آید. اما اپل راهی پیدا کرده تا جلوی این دستگاه‌ها و شرکت‌های سازنده شان نظیر GrayShift و Cellebrite را بگیرد.

در آخرین نسخه بتای iOS 11.4، اگر آیفون بیش از یک هفته از طریق وارد کردن گذرواژه باز نشده باشد، پورت لایتنینگ صرفا اجازه شارژ کردن گوشی را خواهد داشت و نمی‌توان هیچ اطلاعاتی را از طریق آن رد و بدل کرد. این قابلیت که «حالت محدودیت USB» نام دارد ابتدا در نسخه آزمایشی iOS 11.3 ملاحظه اما از نسخه نهایی حذف شد. اکنون این سر و کله این قابلیت مجدد پیدا شده و همان مسیری را رفته که AirPlay2 و Messages در آی‌کلاود طی کرده بودند و به نظر می‌رسد که در نسخه نهایی iOS جدید باقی بماند.

نحوه کار حالت محدودیت USB بدین شکل است که پس از به روزرسانی آیفون یا آیپد به آن نسخه از iOS که دارای این قابلیت است،  چنانچه یک هفته از آخرین باز شدن قفل گوشی از طریق وارد کردن رمز عبور گذشته باشد،‌ تبادل اطلاعات از طریق پورت لایتنینگ متوقف می‌شود و بنابراین آن دو کابل بیرون زده از دستگاهی نظیر GrayKey بی‌استفاده خواهند بود.

البته نهادهای قانونی نیز راه‌حلی برای این وضعیت دارند. چنانکه موفق شوند GrayKey را در مهلت یک هفته‌ای به دستگاه متصل کنند، قابلیت محدودیت USB حتی بدون باز کردن قفل گوشی غیرفعال می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)