خانهاخبار
احتمال معرفی آیفون 6.1 اینچی با پشتیبانی از دو سیمکارت و قیمت 550 دلار!

احتمال معرفی آیفون 6.1 اینچی با پشتیبانی از دو سیمکارت و قیمت 550 دلار!

اپل قصد دارد سه آیفون تازه را به زودی معرفی کند. ارزان‌ترین آیفون 2018 احتمالا 6.1 اینچی است و به پنل LCD مجهز می‌شود. گزارش شده است که این مدل احتمالا در دو نسخه با پشتیبانی از یک یا دو سیم‌کارت روانه بازار خواهد شد.
۱۳۹۷/۲/۱

براساس گزارش‌های قبلی، اپل قصد دارد سه مدل آیفون مختلف را در سال 2018 رسما معرفی کند. گفته می‌شود که ارزان ترین آیفون در این سه مدل 6.1 اینچی است و از پنل نمایش LCD بهره می‌برد. حالا خبر تازه‌تری منتشر شده است که ادعا می‌کند این آیفون ارزان احتمالا در دو نسخه با پشتیبانی از یک و دو سیم‌کارت معرفی می‌شود. خبر مذکور براساس یادداشت تحلیل گران موسسه KGI Securities منتشر شده است.

مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد KGI، معتقد است که آیفون 6.1 اینچی اپل با پشتیبانی از دو سیمکارت احتمالا حدود 650 تا 750 دلار قیمت‌گذاری می‌شود و نسخه تک سیم‌کارتش هم حدودا 550 تا 650 دلار خواهد بود. در یادداشت کو به قیمت‌های احتمالی دو آیفون سطح بالای دیگر که قرار است از پنل OLED بهره ببرند اشاره نشده است اما براساس گزارش‌های قبلی انتظار می‌رود که بسیار گران باشند. سطح بالاترین مدل آیفون امسال ممکن است از آیفون 10 هم گران‌تر قیمت گذاری شود.

آیفون 6.1 اینچی آینده اپل ممکن است یک نسخه با پشتیبانی از DSDS هم داشته باشد. اگر آیفون 6.1 اینچی اپل در دو مدل با پشتیبانی از یک و دو سیم‌کارت معرفی شود، احتمالا این مزایا را با خود به همراه می‌آورد: (1) بخش بندی‌های قیمتی بیشتری در آیفون‌ها ایجاد می‌شود و فروش اپل از طریق فروش مدل ارزان تک سیمکارت این گوشی افزایش می‌یابد. برای مثال اگر مدل DSDS به قیمت 650 تا 750 دلار عرضه شود، مدل تک سیم‌کارت حدودا 550 تا 650 دلار خواهد بود. (2) عرضه مدل DSDS به اپل در افزایش سهم بازار در چین و بازارهای دیگر کمک می‌کند.

مینگ چی کو در یادداشت‌های قبلی هم به قابلیت دو سیم کارت استندبای اشاره کرده و مدعی شده بود که حداقل یکی از آیفون‌های 2018 اپل با پشتیبانی از این قابلیت روانه بازار خواهند شد. این تحلیل گر ارشد KGI در یادداشت تازه‌اش تبیین کرده است که هر دو مدل 6.1 و 6.5 اینچی DSDS خواهند بود اما آیفون سطح بالای 5.8 اینچی همچنان از یک سیمکارت پشتیبانی می‌کند.

image

مینگ چی کو همچنین پیش تر گفته بود که اپل قصد دارد برای افزایش سرعت LTE دستگاه‌های خود از مودم‌های Intel XMM 7560 و Qualcomm Snapdragon X20 بهره ببرد مدل‌های دو سیم‌کارته‌اش هم از LTE+LTE پشتیبانی می‌کنند تا هر دو سیم‌کارت قادر باشند با استفاده از یک پردازنده به طور هم‌زمان فعال شوند. پشتیبانی آیفون‌های تازه از دو سیم‌کارت همچنین باعث رفاه کاربران می‌شود و آن‌ها را قادر می‌سازد تا در مسافرت‌هایشان به آسانی اپراتور خود را تغییر دهند. مینگ چی کو معتقد است که این قابلیت مخصوصا مورد استقبال کاربران چینی قرار خواهد گرفت.

گفته می‌شود که اپل 3 آیفون تازه را برای سال 2018 در نوبت معرفی قرار داده است: آیفون 6.1 اینچی با پنل نمایش LCD، مدل OLED با پنل نمایش 5.8 اینچی و آیفون OLED 6.5 اینچی پیش از این بارها در گزارش‌های مختلف یاد شده‌اند.

مینگ چی کو معتقد است که تولید انبوه مدل 6.1 اینچی به خاطر تصمیم تازه اپل برای تولید آن در دو نسخه متفاوت احتمالا به تأخیر می‌افتد و حدودا 3 تا 5 هفته پس از تولید انبوه دو مدل دیگر آغاز می‌شود. این تحلیل گر ارشد می‌گوید که زنجیره تأمین اپل به خاطر افزایش فروش دو مدل آیفون ارزان 6.1 اینچی احتمالا در سه ماهه چهارم سال 2018 و همچنین سه ماهه دوم سال 2019 با افزایش درآمد مواجه خواهد شد.

گو پیش بینی کرده است که آیفون 6.1 اینچی LCD و همچنین مدل 6.5 اینچی OLED ملقب به iPhone X Plus احتمالا محبوب‌ترین آیفون‌های اپل در سال 2018 خواهند بود و کاربران احتمالا به خاطر صفحه نمایش کوچک، قیمت بالا و عدم پشتیبانی از دو سیمکارت کمتر به آیفون 5.8 اینچی (نسل دوم آیفون 10) تمایل نشان می‌دهند.

مدل 6.1 اینچی LCD این غول تکنولوژی ممکن است در سه ماهه سوم سال 2018 تا سه ماهه سوم سال 2019 حدودا 65 تا 75 درصد از میزان فروش آیفون را به خود اختصاص دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alikh79

۱۳۹۷/۲/۱
کیفیت صفحه نمایشش خیلی بده اخه TFT اونم 550 دلار رفت چه چیزو درست کنه چیزای دیگه رو خراب میکنه اخه تا سامسونگ صفحه نمایشش تو چه بدرد میخوره