خانهاخبار
Xperia XZ2 Premium؛ نخستین گوشی دو دوربینه سونی با ایزوی 51200

Xperia XZ2 Premium؛ نخستین گوشی دو دوربینه سونی با ایزوی 51200

گوشی جدید سونی ایزو دوربین را در شرایط کم‌نور تا 51200 نیز افزایش می‌دهد؛ قابلیتی که نظیرش را معمولاً فقط در دوربین‌های عکاسی می‌توان دید.
۱۳۹۷/۱/۲۹
ماژول دودوربینه سونی

اغلب گوشی‌های هوشمند پیشرفته امروزی به دوربین‌های دوگانه مجهز هستند و حس‌گر تصویری بسیاری از آن‌ها ساخت سونی است. سونی هم‌اکنون بزرگ‌ترین سازنده حس‌گرهای تصویری در جهان به شمار می‌رود، تا جایی که نیاز دوربین‌‌سازان بزرگی همچون نیکون را نیز تامین می‌کند. با این اوصاف، کمی عجیب است که سونی تا پیش از این، در گوشی‌های تولیدی خود، از دوربین‌های دوگانه بهره نبرده بود.  

اما این شرکت ژاپنی سرانجام امسال در کنگره جهانی موبایل، سامانه دودوربینه‌‌ای را به نمایش گذاشت که قرار است برای نخستین بار در گوشی جدید Sony Xperia XZ2 Premium به کار گرفته شود.

این سامانه نوری جدید، شامل دو حس‌گر 1/2.3 اینچی، یکی رنگی و 19 مگاپیکسلی و دیگری تک‌رنگ و 12 مگاپیکسلی است. داده‌های تصویری حاصل از این دو تراشه، توسط پردازنده‌ سیگنال‌های تصویری اختصاصی سونی موسوم به AUBE Fusion ترکیب می‌شوند تا دامنه دینامیک تصویر بهبود پیدا کرده و علاوه بر کاهش نویز تصویر، ثبت جزییات نیز با کیفیت بهتری صورت بگیرد. سونی مدعی است عملکرد این سامانه در شرایط کم‌نور بسیار چشم‌گیر است و می‌تواند ایزو را در صورت لزوم تا 51200 افزایش دهد؛ حال آنکه چنین درجه‌ای از ایزو اغلب فقط در دوربین‌های حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای عکاسی یافت می‌شود.

سونی، پیش‌تر نیز درباره این سامانه نوری جدید اطلاعاتی منتشر کرده بود. از جمله، مدیران سونی قبلا اعلام کرده بودند که این شرکت مشغول ساخت سامانۀ دودوربینه‌ای است که از سطح حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند در شرایط کم‌نور محدوده ایزو را برای عکاسی تا 51200 و برای ویدیو تا 12800 افزایش دهد.

صحنه‌ای آزمایشی که در آن، سوژه‌ عکاسی داخل جعبه سیاه و در شرایط بسیار کم‌نور قرار گرفت تا کارایی پیش‌نمونه دوربین‌ دوگانه سونی (بالا) در مقایسه با مدل فعلی (پایین) به نمایش گذاشته شود.

گفتنی است، گوشی جدید سونی همچون گوشی‌های رده‌بالای هوآوی حالت بومی سیاه و سفید، و یک جلوه خاص برای ایجاد بوکه و پس‌زمینه‌های مات دارد. این گوشی ویدیو را با وضوح 4K و به‌صورت HDR ضبط می‌کند. مضاف بر این، در مدل Premium گوشی Xperia XZ2 نیز همچون مدل استاندارد آن، یک حالت ویژه برای ثبت ویدیوی آهسته با وضوح 1080p و نرخ 960 فریم در ثانیه در نظر گرفته شده است که Motion Eye نام دارد.

شکل 2. پردازنده سیگنال‌های تصویری سونی موسوم به فیوژن

یادآوری می‌شود که دیگر مشخصات اکسپریای جدید سونی نیز در حد محصولات رده‌بالای بازار است؛ از جمله سیستم عامل اندروید Oreo؛ تراشه اسنپ‌دارگون 845؛ نمایشگر 5.8 اینچی TRILUMINOS با وضوح 2160 در 3840 پیکسل؛ 6 گیگابایت حافظه رم و لایه محافظ نمایشگر گوریلا 2.5D.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

امین

۱۳۹۷/۱/۳۱
اصالت ؟خخخخخخخخخخخخخخ والا یرند های داغون و درجه 3 هم میتونن همچین امکاناتی رو در این ضخامت و وزن زیاد تولید کنن.شاهکار اونه کهدر ضخامت و وزن کم امکانات زیاد قرار بدی نه این که ضخامتش اندازه گوشی های 10 سال پیشه و وزنش رکورد داره تمام گوشی های دنیاست.بیخود نیست میگن سونی قوطی کبریت

امین

۱۳۹۷/۱/۳۰
چه فایده وزنش اندازه یک تیکه آجره 236 گرمه و ضخامتش 11.9 اندازه گوشی 12 سال پیشم k750

Nader

۱۳۹۷/۱/۳۰
حیف که تو ایران نمیاد

Alid

۱۳۹۷/۱/۳۰
جاست سونی♥

بابک

۱۳۹۷/۱/۲۹
این گوشی تو ایران عرضه نمیشه