خانهاخبار
احتمال معرفی پرچمدار S10 سامسونگ با ویژگی تشخیص چهره سه بعدی مشابه Face ID

احتمال معرفی پرچمدار S10 سامسونگ با ویژگی تشخیص چهره سه بعدی مشابه Face ID

کمپانی سامسونگ پس از معرفی تشخیص چهره دو بعدی و ضعف امنیتی آن تصمیم گرفته است سیستم 3 بعدی مشابهی با وضعیت امنیتی بالاتری توسعه دهد و با Face ID اپل رقابت کند.
۱۳۹۶/۱۲/۲۵

کمپانی سامسونگ ماه گذشته تازه‌ترین پرچمدار خود را به نام Galaxy S9 در دو مدل استاندارد و پلاس معرفی کرد. انتظار می‌رود که دومین پرچمدار 2018 این غول تکنولوژی هم به نام Galaxy Note 9 در نیمه دوم سال جاری معرفی شود. بدین ترتیب حدودا یک سال دیگر تا رونمایی از Galaxy S10 باقی مانده اما شایعه‌ها درباره مشخصات این گوشی آغاز شده است. یکی از خبرگزاری‌های کره جنوبی به نام The Bell گزارش کرده که استارتاپی به نام Mantis Vision در حال همکاری با یک کمپانی فعال در زمینه طراحی و تولید ماژول دوربین به نام Namuga است تا یک دوربین با حسگر سه بعدی برای S10 سامسونگ توسعه دهد.

این تکنولوژی می‌تواند سبب شود که سامسونگ بتواند گوشی Galaxy S10 خود را به سیستم تشخیص چهره 3 بعدی مانند Face ID روی آیفون 10 اپل هم مجهز کند. دوگانه پرچمدار Galaxy S9 و S9 Plus که عرضه رسمی‌شان چند روز پیش آغاز شد، همچنان از سیستم تشخیص چهره دو بعدی با حسگر تشخیص عنبیه بهره می‌برند.

image

سال گذشته ویدیوهای متعددی در فضای وب منتشر شدند و نشان دادند که سیستم تشخیص چهره موجود در Galaxy S8 سامسونگ را می‌توان تنها با نشان دادن تصویر چهره کاربر هم گول زد. سامسونگ هم تأیید کرد که تکنولوژی تشخیص چهره‌اش قطعا برای استفاده از Samsung Pay یا ویژگی Secure Folder از امنیت کافی برخوردار نیست.

در مقایسه با تکنولوژی تشخیص چهره موجود سامسونگ، سیستم Face ID اپل از تکنیک ساختار نور بهره می‌برد که الگویی از 30000 نقطه لیزری را روی چهره کاربر قرار می‌دهد و خطوط و پیچیدگی‌های آن را اندازه‌گیری می‌کند تا بتواند تصویر 3 بعدی‌اش را برای تأیید هویت تشخیص دهد و ثبت کند. البته Face ID هم تا به حال با نقاب‌های حرفه‌ای گول خورده است اما هیچ عکس دو بعدی ساده‌ای نتوانسته است آن را گول بزند.

مینگ چی کو، تحلیل گر موسسه KGI، چندی پیش ادعا کرد سازندگان گوشی‌های اندرویدی حداقل دو سال و نیم دیگر می‌توانند تکنولوژی پیشرفته و امنی مانند Face ID اپل معرفی کنند. کمپانی اپل نوامبر سال 2017 گوشی آیفون 10 خود را رسما معرفی کرد و انتظار می‌رود که Galaxy S10 سامسونگ مارس یا آوریل 2019 روانه بازار شود. بدین ترتیب فاصله زمانی میان این دو گوشی تنها یک سال و نیم خواهد بود.

البته تقریبا مطمئن هستیم که سامسونگ سرانجام به تکنولوژی امنی مانند Face ID اپل دست پیدا می‌کند اما هنوز نمی‌دانیم تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی آن می‌تواند با تجربه کاربری آیفون 10 رقابت کند یا خیر. هنوز یک سال دیگر تا رونمایی از S10 باقی مانده است و باید تا آن زمان صبر کنیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۲۷
حتی فروشش کم هم باشه بازم صد برابر از هنگ تی سی ورشکسته بیشتر میفروشه

yashar2080

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
و باز نتونست بفروشه زمزه های s10 رو راه انداخت

فرهاد

۱۳۹۶/۱۲/۲۵
اخه اقا تو اصلا جان من میدونی فرق ایفون و سامسونگ چیه .حتما ایفون ۵ اس داری .حتما گوشی فوق العاده ای .وقتی اپل بعد مدتها شارز وایرس و میزنه این تقلید از سامسونگ نبست .

cadillac

۱۳۹۶/۱۲/۲۵
خلاصه کلام این سامهنگی در کپی از این و اون یک لحظه هم درنگ نمی کند !!!!

Moein

۱۳۹۶/۱۲/۲۵
خخخ خوشم میادسامهنگ کارش شده که همش از اپل وبقیه برنداتقلید کنه ولی بازم گوشی های بدی بزنه??