خانهاخبار
احتمال معرفی دو پرچمدار Nokia 8 Pro و Nokia 9 تا پایان سال 2018

احتمال معرفی دو پرچمدار Nokia 8 Pro و Nokia 9 تا پایان سال 2018

نوکیا ممکن است دو گوشی پرچمدار دیگر را به نام‌های Nokia 8 Pro و Nokia 9 معرفی کند. این دو گوشی هر دو از پردازنده اسنپ‌دراگون 845 بهره می‌برند اما Nokia 9 احتمالا سطح بالاتر و گران‌تر خواهد بود.
۱۳۹۶/۱۲/۲۲

نوکیا ماه گذشته به نمایشگاه بین المللی MWC 2018 اسپانیا آمد و از پرچمدار تازه خود تحت عنوان Nokia 8 Sirocco در کنار چند گوشی هوشمند دیگر رونمایی کرد. این گوشی سطح بالا درواقع نسخه به روزرسانی شده‌ای از Nokia 8 است که سال گذشته معرفی و روانه بازار شد. گزارش‌های تازه حاکی از آن هستند که کمپانی HMD Global قصد دارد دو گوشی سطح بالای دیگر را هم با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 تا پایان سال 2018 معرفی کند. گفته می‌شود که این دو گوشی Nokia 8 Pro و مدل سطح بالاتر و گران‌تری به نام Nokia 9 هستند. همان‌طور که می‌دانید، در شایعه‌های اخیر اشاره شده بود که Nokia 8 Pro درواقع همان Nokia 9 است اما حالا گفته می‌شود که این دو گوشی قرار است دو دستگاه هوشمند مجزا با مشخصات فنی متفاوت باشند.

image

گوشی Nokia 8 Pro احتمالا به عنوان یک مدل ارتقا یافته به دنبال Nokia 8 Sirocco معرفی می‌شود. برخی شایعه‌ها در این باره معتقد هستند که مدل Pro هم احتمالا مانند Sirocco به لنزهای دوگانه 12 مگا پیکسلی مجهز می‌شود. از طرفی برخی می‌گویند که ممکن است لنزهای آن به 16 مگا پیکسل ارتقا پیدا کنند و لنز دوربین سلفی‌اش هم 13 مگا پیکسلی باشد.

گوشی Nokia 8 Pro صفحه نمایش 6.01 اینچی با نسبت نمایش 18:9 و وضوح تصویر فول اچ دی پلاس دارد و مانند Nokia 9 مرموز از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد. پیش بینی می‌شود که این پرچمدار تازه در دو نسخه با حافظه داخلی 6 و 8 گیگابایت معرفی شود و حافظه داخلی این نسخه‌ها هم به ترتیب 64 و 128 گیگابایت باشد. این گوشی همچنین ممکن است با پنل پشتی از جنس شیشه معرفی شود و از امکان شارژ بی سیم هم پشتیبانی کند. حسگر اثرانگشت آن احتمالا در همین پنل تعبیه می‌شود و سیستم عامل اندروید اوریو نسخه 8.1 به صورت پیش فرض روی آن نصب می‌شود. Nokia 8 Pro هم ممکن است مانند مدل Sirocco با اندروید وان معرفی شود و از نسخه ناب سیستم عامل گوگل بهره ببرد. شایعه شده است که این گوشی در ماه اوت رونمایی خواهد شد.

کمپانی فنلاندی Nokia 9 ممکن است که در ماه سپتامبر گوشی پرچمدار Nokia 9 را معرفی کند. این گوشی سطح بالا هم از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 بهره می‌برد و از ویژگی‌های فوق العاده‌ای مانند شارژ بی سیم، حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش و دوربین اصلی با لنزهای 5 گانه پشتیبانی می‌کند.

در آخر باید تأکید کنیم که هیچ‌کدام از این گوشی‌ها هنوز رسما مورد تأیید سازنده قرار نگرفته‌اند و فعلا در حد شایعه ظاهر شده‌اند. در خلال ماه‌های آینده احتمالا شاهد انتشار خبرهای بیشتری در این باره خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mr305

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ارهههههههههههههههههه بازگشت سلطان موافقی بکوب لایکو