خانهاخبار
درباره پرچم‌دار BlackBerry Uni بیشتر بدانید

درباره پرچم‌دار BlackBerry Uni بیشتر بدانید

بلک بری قصد دارد یک گوشی هوشمند سطح بالای تازه را با الهام از گوشی موفق KeyOne معرفی کند. این گوشی احتمالا Uni نام می‌گیرد و از صفحه کلید کشویی بهره می‌برد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۸

کمپانی TCL (سازنده گوشی‌های بلک بری) به دنبال استقبال کاربران از گوشی KeyOne در سال 2017 تصمیم دارد گوشی بعدی خود را هم به نام Uni با ویژگی‌های موردعلاقه بازار عرضه کند. انتظار می‌رود که گوشی Uni بلک بری با برخی ویژگی‌ها و امکانات شگفت انگیز در اوایل نیمه اول سال جاری میلادی معرفی شود.

image

البته در حال حاضر جزئیات مشخصی درباره این پرچم‌دار تازه بلک بری در دسترس نیست، اما خبرهای تازه مربوط به آن تقریبا هر هفته در خبرگزاری‌های مختلف منتشر می‌شود و به دانش ما می‌افزاید. در ادامه این مطلب می‌توانید همه اطلاعاتی را که درباره پرچم‌دار Uni بلک بری در دست داریم، مشاهده کنید.

طراحی

سؤال مهمی که درباره طراحی گوشی Uni پیش می‌آید این است که آیا کمپانی TCL قصد دارد ما را با طراحی متفاوت در این گوشی شگفت زده کند؟ در پاسخ به این سؤال ابتدا باید به طرحی اشاره کنیم که سازنده مذکور چند ماه پیش رسما ثبت کرد. طراحی ظاهری گوشی هوشمند موجود در این سطح تا حدودی شبیه به گوشی Priv به نظر می‌رسد که بلک بری آن را در سال 2015 معرفی کرده بود.

image

اگر این طرح صحت داشته و به پرچم‌دار بعدی بلک بری متعلق باشد، Uni هم مانند گوشی Priv از صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده بهره می‌برد. البته این طرح کاملا ابتدایی و بدون جزئیات به نظر می‌رسد، اما ظاهرا Uni هم قرار است مانند Priv به صفحه نمایشی در اندازه 5.4 اینچ مجهز شود.

یک صفحه کلید فیزیکی هم زیر صفحه نمایش گوشی مذکور تعبیه می‌شود. می‌توانید از صفحه کلید روی صفحه برای پاسخ سریع بهره ببرید و همچنین قادر خواهید بود صفحه کلید فیزیکی را در صورت تمایل به پایین بکشید و با کمک آن پاسختان را تایپ کنید.

این طراحی و امکان استفاده از صفحه کلید فیزیکی در Uni ممکن است در نگاه اول کاملا شبیه Priv به نظر برسد. در این تصویر طراحی همچنین شاهد هستیم که دوربین اصلی در میانه عرض پنل پشتی تعبیه شده است، اما انتظار می‌رود که قابلیت‌های این دوربین نسبت به نسل قبلی ارتقا یابد.

image

دوربین اصلی در پنل پشتی گوشی Uni  ممکن است زیر اسلایدر صفحه کلید فیزیکی قرار گیرد. این تغییر باعث می‌شود دوربین از دو لنز بهره ببرد؛ بدین ترتیب لنز اصلی در موقعیتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که صفحه کلید فیزیکی در دسترس باشد و لنز کمکی (جانبی) هم در موقعیتی به دوربین اضافه می‌شود که اسلایدار یا کشوی صفحه کلید فیزیکی بسته باشد. از آنجا که در این طرح ثبت شده توسط بلک بری امکانات مختلفی برای لنز دوربین اصلی دیده می‌شود، ممکن است این سازنده همچنین چند لنز جانبی هم به همراه گوشی تازه‌اش معرفی و عرضه کند.

نرم افزار

انتظار می‌رود که گوشی Uni بلک بری به جای نسخه 8.1 به نسخه 8.0 اندروید اوریو به صورت پیش فرض مجهز شود. از آنجا که کمپانی بلک بری معمولا گوشی‌هایش را با کمترین تأخیر ممکن به روزرسانی می‌کند، احتمالا Uni هم مدت کوتاهی پس از عرضه به تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل اندروید به روزرسانی خواهد شد.

image

تقریبا مطمئن هستیم که بلک بری قصد دارد سری اپلیکیشن‌های تازه و کارآمد خود را روی پرچم‌دار Uni هم نصب کند. در حالی که اغلب سازندگان معمولا اپلیکیشن‌های ناکارآمد و غیرضروری روی گوشی‌هایشان نصب می‌کنند، اپلیکیشن‌های کمپانی بلک بری باعث می‌شوند گوشی‌های این سازنده نسبت به سایر گوشی‌های موجود برجسته‌تر و بهتر دیده شوند.

مشخصات فنی

احتمالا به خاطر دارید که سال گذشته گزارش بنچمارک یک گوشی مرموز سطح بالا از بلک بری توسط ابزار Geekbench منتشر شد. فهرست بنچمارک مذکور در حال حاضر تنها اطلاعاتی است که در دست داریم و از مشخصات فنی یک گوشی با شناسه BBF100-1 خبر می‌دهد. همان‌طور که گفتیم، هنوز درباره صحت این گزارش مطمئن نیستیم اما در حال حاضر این همه جزئیاتی است که درباره Uni در دست داریم.

image

گوشی پرچم‌دار Uni بلک بری احتمالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد. این پردازنده به توانمندی اسنپ‌دراگون 835 یا 845 نیست اما از پردازنده‌های توانای کوالکام در سطح میان رده به شمار می‌رود.

علاوه بر پردازنده مذکور، Uni همچنین 6 گیگابایت حافظه رم دارد. در فهرست بنچمارک به حافظه داخلی آن اشاره نشده است اما حدس می‌زنیم که مانند KeyOne سال گذشته معادل 32 یا 64 گیگابایت باشد.

معرفی و عرضه نهایی

اما چه زمانی قرار است شاهد معرفی Uni باشیم؟ به نظر می‌رسد کمپانی بلک بری در خلال برگزاری نمایشگاه MEC 2018 بارسلون این گوشی تازه را هم به نمایش درآورد. اگر این پیش بینی تحقق نیابد، ممکن است که تا اواخر بهار سال 2018 سرانجام از گوشی Uni رونمایی شود. از آنجا که گوشی Uni حداقل یکی از پرچم‌داران 2018 کمپانی بلک بری است، انتظار می‌رود این سازنده گوشی مذکور را در سطح گسترده و جهانی عرضه کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

kazo

۱۳۹۷/۳/۲۲
خانم خیامی سلام
جسارتا نمایشگاهmwc (mobile work congress)s هست نه mec
به هر حال مرسی از راهنماییتون

kazo

۱۳۹۷/۳/۲۲
khanome khayami jesaratan nemayeshgahe mwc barcelone na mec!!!(mobile world congress)

منم دیگه!

۱۳۹۷/۱/۱۴
حالا شد سی و هشت تا |:

امیر

۱۳۹۶/۱۱/۳۰
گوشی های بلک بری اقعن عالین امام نمیدونم چرا از پردازنده های قویتر مثل 835 استفاده نمیکنه. کسی میدونه دلیلش رو؟؟

علی

۱۳۹۶/۱۱/۳۰
الان شد 22