خانهاخبار
بریدگی بالای نمایشگر آیفون 10 تا عرضه مدل 2019، بدون تغییر خواهد بود!

بریدگی بالای نمایشگر آیفون 10 تا عرضه مدل 2019، بدون تغییر خواهد بود!

گزارش جدید ETNews نشان می‌دهد که LG Innotek، تولید بخش عمده دوبین TrueDepth را برای آیفون‌های 2018 برعهده خواهد داشت؛ حتی مدل 700 دلاری آیفون 10 نیز چنین قابلیتی دارد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۳

با معرفی رسمی آیفون 10، بسیاری نسبت به طراحی آیفون جدید اپل موضع گرفتند؛ برخی، حاشیه‌های باریک این مدل را ستایش می‌کنند و برخی نیز به بریدگی موجود در بالای نمایشگر، ایراد می‌گیرند! بریدگی که در بالای صفحه‌نمایش آیفون 10 ایجاد شده، برای جای‌گیری سنسورهای ضروری از جمله دوربین TrueDepth، دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است. به همین جهت، کوپرتینویی‌ها ناچار شده‌اند به چنین طراحی برای آیفون گران‌قیمت خود رضایت دهند.

صرف‌نظر از معایب و مزایای طراحی آیفون جدید اپل، دوربین TureDepth که برای احراز هویت کاربران با بررسی سه‌بعدی چهره آن‌ها کاربرد دارد، توسط LG Innotek و شارپ تأمین می‌شود؛ با این‌حال، گزارش ETNews حاکی از آن است که اپل در سال جدید میلادی به LG Innotek و تعدادی شرکت چینی برای تأمین قطعات لازم برای دوربین TrueDepth اکتفا خواهد کرد.

اضافه شدن شرکت‌های چینی به منظور تولید دوربین TrueDepth، کوپرتینویی‌ها را نسبت به عدم کمبود قطعه برای آیفون‌های جدید خود مطمئن خواهد کرد زیرا تنها iPhone Xs و iPhone Xs Plus به سیستم تشخیص چهره مجهز نخواهند شد و مدل ارزان‌قیمت‌تر iPhone 9 نیز احتمالاً با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی ارائه می‌شود. بدین شکل، کوپرتینویی‌ها احتمالاً به استفاده از حسگر اثرانگشت در گوشی‌های آیفون خاتمه خواهند داد و سیستم تشخیص چهره را با آن‌ جایگزین می‌کنند.

image

در رابطه با آیفون جدید اپل که نمایشگر LCD خواهد داشت، ذکر این نکته ضروری است که این مدل مانند دو آیفون دیگر اپل که در سال 2018 عرضه خواهند شد؛ حاشیه‌های باریکی دارد و حتی ممکن است بریدگی در بالای نمایشگر آن ایجاد شود. با این‌حال، آیفون LCD جدید اپل به عنوان نسخه ارزان‌قیمت iPhone X در دسترس قرار خواهد گرفت و ممکن است تنها 700 دلار قیمت داشته باشد! iPhone X که سال گذشته معرفی شد، در دو مدل با ظرفیت 64 و 256 گیگابایت عرضه می‌شود که مدل پایه به تنهایی 1000 دلار قیمت دارد.

البته سیستم تشخیص چهره، تنها به آیفون‌های 2018 اختصاص نخواهد داشت و شاید آیپد‌های پرو نیز در سال جدید میلادی با سیستم Face ID ارائه شوند. بدین شکل، قابل انتظار است تغییراتی در طراحی جانشین آیپد پرو 10.5 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی اعمال شود.

مؤسسه تحقیقاتی Atherton Research نیز در گزارش مجزا اشاره کرده است که عرضه آیفون‌های اپل با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر غیرممکن نخواهد بود! به گفته‌ی تحلیل‌گر ارشد این مؤسسه، Face ID پروسه آنلاک کردن گوشی را به تأخیر انداخته است زیرا ابتدا باید چهره کاربر تشخیص داده شود و سپس با کشیدن انگشت به سمت بالا روی نمایشگر، دستگاه آنلاک خواهد شد. به همین جهت، ممکن است فناوری حسگر اثرانگشت درون نمایشگر به آیفون‌های جدید اپل اضافه شود. با این‌حال، Atherton Research عرضه آیفون‌های 2018 را با بریدگی کوچک‌ در بالای نمایشگر نشدنی می‌داند؛ ظاهراً مدل‌های 2019، بریدگی کوچک‌تری در بالای نمایشگر خود خواهند داشت. 

در حالی‌ برخی به تغییرات آیفون‌های 2019 اشاره می‌کنند، که زمان زیادی به عرضه مدل‌ جدید آیفون 10 در سال 2018 باقی مانده است؛ ضمن اینکه هنوز نمی‌دانیم چه تعداد آیفون جدید در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. برخی مدعی هستند امسال تنها سه آیفون ارائه می‌شود و برخی به عرضه آیفون SE 2 در نیمه اول سال 2018 اشاره دارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اون بریدگی
حالا حالاها چالش اپلِ