خانهاخبار
معرفی ویژگی‌های تازه در iOS 12 به سال 2019 موکول شد

معرفی ویژگی‌های تازه در iOS 12 به سال 2019 موکول شد

اپل ممکن است انتشار به روزرسانی‌های عمده نرم افزاری را تا سال آینده به تعویق بیندازد. گزارش تازه‌ای منتشر شده است که ادعا می‌کند این سازنده قصد دارد بیش از پیش روی رفع مشکلات و باگ‌های دستگاه‌های آیفون متمرکز شود.
۱۳۹۶/۱۱/۱۲

اینا فرید، خبرنگار ارشد تکنولوژی Axios، ادعا کرده که اپل همه برنامه‌های خود را درزمینه توسعه سیستم عامل iOS تغییر داده است و قصد دارد معرفی ویژگی‌های تازه را تا سال 2019 به تأخیر بیندازد تا تمرکزش را بیش از گذشته روی رفع مشکلات کیفی و عملکردی معطوف کند.

در این گزارش ادعا شده که کریگ فدریگی، مدیر مهندسی نرم افزار کمپانی اپل، برنامه‌های بازبینی شده نرم افزاری را در ابتدای ماه ژانویه و در خلال یک جلسه به سایر همکاران اعلام کرده است.

اینا فرید می‌گوید معرفی برخی ویژگی‌های تازه نرم افزاری ازجمله برنامه تازه برای تغییر منوی اصلی خانه، رابط کاربری CarPlay، بهبود اپلیکیشن‌های کلیدی مانند Mail و ارائه به روزرسانی برای ثبت، ویرایش و به اشتراک گذاری تصاویر تا سال آینده به تأخیر افتاده‌اند.

image

این تأخیر اپل را قادر می‌سازد تا بیشتر روی رفع مشکلات و باگ‌های iOS 12 متمرکز شود؛ چراکه بر اساس این گزارش تازه انتظار می‌رود این غول تکنولوژی برخی ویژگی‌ها را مانند اپلیکیشن سلامتی، ARKit و تنظیمات والدین در نسخه مذکور بهبود ببخشد.

علاوه بر این موارد، گفته می‌شود که اپل قصد دارد میزان پاسخ‌گویی و واکنش‌گرایی را در گوشی‌های آیفون افزایش دهد تا این دستگاه‌ها کمتر از گذشته با مشکلات پشتیبانی از کاربران مواجه شوند.

این گزارش اصلا ما را شگفت زده نمی‌کند چراکه اپل قبلا هم اقدام مشابهی داشته است. بر اساس گزارش Engadget، این سازنده پیش‌تر هم روی بهبود وضعیت پایداری و رفع مشکلات iOS 9 متمرکز شده بود. اپل عمدتا در مقابل MacOS (سیستم عامل رایانه) هم چنین رویکردی دارد و ممکن است یک سال با به روزرسانی عمده برای این سیستم مواجه شویم اما سال آینده تنها چند بهبود کوچک در آن رخ دهد. سایر توسعه دهندگان هم همین روال را در پیش می‌گیرند؛ برای مثال، سیستم عامل تازه اندروید اوریو را از سوی کمپانی گوگل باید تقریبا یک بهبود تدریجی به شمار آورد.

احتمالا در ژوئن امسال و در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل شاهد چند ویژگی تازه در iOS 12 خواهیم بود اما برای مشاهده این ویژگی‌ها در آیفون‌های ازه باید تا سپتامبر یا اکتبر 2018 منتظر بمانیم. شایعه شده است که این کمپانی امسال هم سه آیفون تازه را معرفی می‌کند و احتمال رونمایی از نسل دوم iPhone SE هم منتفی است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۲
12.1 که نه همون 13 تغییرات اساسی داره ای او اس11 به 12 چیزی شبیه‌ به 9 به 10 میشه تغییرات زیاد و اساسی نداره ولی در عوض رو پایداری کار میکنند

Ehsan

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
واسه iphone 6 میاد ؟

ali ahmadi

۱۳۹۶/۱۱/۱۲
باسلام یعنی تغییرات زیاد به ios13موکول میشه یا 12.1؟