خانهاخبار
مدل 2018 آیپد پرو با طراحی مشابه آیفون 10 عرضه خواهد شد

مدل 2018 آیپد پرو با طراحی مشابه آیفون 10 عرضه خواهد شد

بررسی کدهای موجود در سیستم‌عامل iOS 11.3، نشان می‌دهد که شرکت اپل در حال توسعه یک آیپد جدید است که احتمالاً طراحی مانند آیفون 10 خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۱/۹

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر مشهور مؤسسه KGI Securities در ماه اکتبر 2017 اعلام کرد که مدل 2018 تبلت آیپد پرو دوربین TrueDepth و قابلیت فیس آیدی آیفون 10 اپل را درون خود جای داده است. آخرین گمانه‎زنی‌ها، حاکی از این موضوع است که نسخه 2018 آیپد پرو طراحی بدون حاشیه خواهد داشت؛ به همین جهت در لبه‌های اطراف نمایشگر، حاشیه‌های بسیار باریکی وجود دارد.

اطلاعات به‎دست امده از کدهای موجود درون نسخه آزمایشی آپدیت iOS 11.3 به این موضوع اشاره دارد که شرکت اپل در حال توسعه یک «آیپد مدرن» است؛ به همین جهت، به‎نظر می‌رسد آیپد پرو جدید کوپرتینویی‌ها، طراحی مانند آیفون 10 خواهد داشت. برای اولین‌بار به «آیپد مدرن» در به‎روزرسانی iOS 11.2.5 اشاره شد؛ در نسخه آزمایشی جدید سیستم‌عامل iOS مجدداً به این محصول اشاره شده است. باید اشاره کرد که چنین شیوه‌ای برای متمایز ساختن آیفون 10 از آیفون 8 که فاقد سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بوده و تنها به حسگر اثرانگشت تاچ آیدی مجهز شده است، به‌کار گرفته شده بود. اپل در آن زمان، به دنبال توسعه‌ی آیفون 1000 دلاری خود با نام «آیفون مدرن» بوده است که حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر آن وجود دارد و قابلیت‌های سخت‎افزاری متفاوتی را ارائه می‌دهد.

image

به همین جهت، پیش‌بینی می‌شود مدل 2018 تبلت‌های آیپد پرو به سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی Face ID مجهز شده باشد. در گزارش مینگ‌چی کو که مدتی پیش منتشر شده بود، تنها اشاره می‎شود که قابلیت فیس آیدی به آیپد پرو 2018 اپل راه خواهد یافت؛ هیچ اشاره‌ای به تغییرات احتمالی در طراحی این تبلت رده‌بالا نمی‌‏شود. هرچند، می‌توان بخشی از تغییرات احتمالی در تبلت گران‌قیمت اپل را برای سال جدید پیش‌بینی نمود زیرا برای اینکه آیفون 10 با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی عرضه شود و از مدل‏‌های دیگر متمایز باشد، طراحی کاملاً جدیدی برای آن درنظر گرفته شده بود.

انتظار می‌رود مدل 2018 تبلت آیپد پرو با طراحی مانند آیفون 10 عرضه شود؛ احتمالاً در بالای صفحه‌نمایش این مدل، بریدگی وجود خواهد داشت. مینگ‌چی کو مدعی است که تنها آیپد پرو جدید اپل به سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی مجهز خواهد شد و آیپد ارزان‌قیمت کوپرتینویی‌ها که امسال معرفی می‏شود، فاقد این ویژگی است. البته در حال‌حاضر، هیچ‎یک از این گمانه‌زنی‌ها به صورت رسمی تأیید نشده است؛ به همین جهت، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

از آنجایی‌که احتمالاً آیپد پرو جدید اپل به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد بود، انتظار داریم فاقد سیستم احراز هویت تاچ آیدی باشد؛ هنگامی‌که اپل در حال توسعه آیفون 10 بود، گمان می‏رفت این مدل به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثرانگشت در پنل پشتی یا درون نمایشگر مجهز شده باشد. هرچند، مدتی بعد یکی از مقامات اپل تأیید کرد که عملکرد سیستم تشخیص چهره در سطح مطلوبی قرار دارد و نیازی به ارائه‌ی آیفون جدید این شرکت به همراه حسگر اثرانگشت نبود؛ به همین جهت، هیچ‌گاه برنامه‌ای برای عرضه آیفون 10 با حسگر اثرانگشت وجود نداشت.

باید منتظر ماند و دید که اپل، چه تغییرات دیگری را در آیپد پرو جدید خود اعمال خواهد کرد؛ انتظار می‎رود تبلت‌های رده‌بالای این شرکت در کنفرانس توسعه‎دهندگان اپل موسوم به WWDC در ماه ژوئن به صورت رسمی معرفی شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۱۱/۹
حیف نمایشگرش کشیده نیست، شیک تر بود.

علی SAMSUNG A

۱۳۹۶/۱۱/۹
فکر کنم اپل میخواد خودشو با این طراحی مسخره بر شکست کنه