خانهاخبار
میان‌رده نوکیا 7 پلاس بنچمارک شد؛ احتمال معرفی در ماه آینده

میان‌رده نوکیا 7 پلاس بنچمارک شد؛ احتمال معرفی در ماه آینده

کمپانی HMD سال گذشته میان رده نوکیا 7 را معرفی کرد. حالا گزارش تازه‌ای مبنی بر احتمال معرفی و توسعه نسخه پلاس این گوشی منتشر شده است. این گوشی ظاهرا با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 در Geekbench بنچمارک شده است.
۱۳۹۶/۱۱/۸

یک گوشی هوشمند HMD به نام نوکیا 7 پلاس روز جمعه در پایگاه ابزار بنچمارک Geekbench دیده شد و بسیاری از جزئیات درباره مشخصات فنی و طراحی آن در پایگاه این ابزار در دسترس قرار گرفت. پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که نوکیا 7 اصلی چندی پیش در سال 2017 رسما معرفی شد و مشخصات فنی این نسخه هم تا حدودی شبیه آن به نظر می‌رسد. بر اساس فهرست منتشرشده در پایگاه Geekbench، نوکیا 7 پلاس از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 که قدرتمندترین پردازنده میان رده این سازنده به شمار می‌رود و بسیاری از گوشی‌های توانمند این دسته مانند Mi Note 3 شیائومی، Aquos S2 شارپ، OPPO R11 و ZenFone 4 (ZE554KL) ایسوس به آن مجهز شده‌اند، قدرت می‌گیرد. نسخه اصلی نوکیا 7 سال گذشته با پردازنده اسنپ‌دراگون 630 معرفی شد. اسنپ‌دراگون 630 هم پردازنده میان رده کوالکام و تنها کمی از 660 ضعیف‌تر است.

در فهرست ابزار Geekbench همچنین شاهد هستیم که نوکیا 7 پلاس مانند نوکیا 7 اصلی به 4 گیگابایت رم مجهز می‌شود. البته نوکیا 7 در یک نسخه سطح بالا با 6 گیگابایت رم هم روانه بازار شد ام در حال حاضر مشخص نیست که سری نوکیا 7 پلاس قرار است در نسخه‌هایی با کانفیگ مختلف معرفی شود یا خیر. اولین گوشی که HMD در ابتدای سال 2017 در جهت احیای برند نوکیا معرفی کرد، نوکیا 6 بود که در نسخه‌های متعدد روانه بازار شد. نسخه 4 گیگابایتی آن عمدتا به بازارهای در حال توسعه راه یافت چراکه رقابت گوشی‌های میان رده در این کشورها تنگاتنگ‌تر است. از طرف دیگر شاهد عرضه نسخه سطح پایین‌تر نوکیا 6 با 3 گیگابایت رم در کشورهای غربی بودیم. همان‍‌طور که می‌دانید، نوکیا 7 در حال حاضر فقط در کشور چین عرضه می‌شود و ممکن است که HMD تصمیم بگیرد همین استراتژی را برای نوکیا 7 پلاس هم در پیش بگیرد.

image

نوکیا 7 پلاس آزمون شده توسط ابزار Geekbench به اندروید 8.0 اوریو مجهز شده اما فهرست مشخصات این ابزار به جزئیات دیگری درباره نرم افزار آن اشاره نکرده است. این گوشی تازه همچنین توانسته است امتیاز 1636 را در آزمون تک هسته‌ای و امتیاز 5902 را در آزمون چند هسته‌ای کسب کند.

گوشی‌های هوشمندی که HMD در طول 12 ماه گذشته معرفی و عرضه کرده است، همگی به یک نسخه کمتر دستکاری شده از اندروید نوقا مجهز شده بودند و تنها تعداد کمی ویژگی و اپلیکیشن به آن‌ها اضافه شده بود. میان رده نوکیا 7 اصلی سال گذشته با سیستم عامل پیش فرض اندروید نوقا نسخه 7.1.1 روانه بازار شد و هنوز هم به اندروید اوریو ارتقا نیافته است. این موضوع که نوکیا 7 پلاس به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید اوریو مجهز شده، ممکن است امکان پشتیبانی از Project Treble گوگل را هم که به دریافت به روزرسانی‌های نرم افزاری با کم‌ترین تأخیر می‌انجامد، تضمین کند. کمپانی HMD Global گوشی نوکیا 7 پلاس را احتمالا اواخر ماه فوریه و در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 رسما معرفی می‌کند در حالی که انتظار می‌رود پرچم‌دار تازه نوکیا 9 هم در همین نمایشگاه رونمایی شود. همان‌طور که می‌دانید، یکی از مقامات اجرایی نوکیا چند روز پیش اعلام کرد که در نمایشگاه MWC امسال منتظر اتفاق‌های هیجان‌انگیز باشید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)