خانهاخبار
تصمیم اپل برای عرضه دو مدل آیفون با پنل LCD در سال 2018

تصمیم اپل برای عرضه دو مدل آیفون با پنل LCD در سال 2018

گزارش‌های متعددی منتشر شده است که به تصمیم اپل برای تولید دو آیفون تازه با پنل LCD اشاره می‌کنند. بنا بر تخمین تحلیل گران مختلف، این غول تکنولوژی احتمالا تنها یک پرچم‌دار مجهز به صفحه نمایش OLED روانه بازار خواهد کرد.
۱۳۹۶/۱۱/۷

روز گذشته گزارش تازه‌ای منتشر شده که ادعا می‌کند کمپانی اپل ممکن است در سال 2018 تنها یک مدل با پنل نمایش OLED و دو آیفون دیگر را با صفحه LCD معرفی کند. این گزارش در حالی منتشر شده است که اغلب خبرهای قبلی به امکان معرفی دو آیفون 5.8 و 6.5 اینچی مجهز به پنل OLED و تنها یک آیفون 6.1 اینچی ارزان‌تر با صفحه نمایش LCD اشاره می‌کردند.

از طرف دیگر لوک لین، تحلیل گر ارشد Digitimes Research، معتقد است که اپل تمایل دارد امسال حتما دو مدل آیفون با پنل LCD ( یکی حدودا 5.7 تا 5.8 اینچ و دیگری 6.0 تا 6.1 اینچ) تولید کند. لین همچنین ادعا می‌کند که برنامه تولید آیفون 6.1 اینچی OLED اپل که این سازنده هنوز هم در دست توسعه و آزمایش دارد، احتمالا دیگر لغو می‌شود و تنها شاهد معرفی آیفون 6.4 یا 6.5 اینچی مجهز به پنل OLED خواهیم بود. این آیفون هم در حال حاضر در مرحله آزمون توسط سازنده قرار دارد.

image

این سری تقریبا شبیه همان سه مدل آیفونی خواهد بود که اپل سال گذشته روانه بازار کرد. همان‌طور که می‌دانید، سال 2017 شاهد معرفی دو گوشی آیفون 8 و 8 پلاس با پنل LCD و آیفون 10 مجهز به پنل OLED بودیم. آقای لین معتقد است هر 4 آیفونی که اپل در دست توسعه دارد از ویژگی شارژ بی سیم و عملکرد تشخیص سه بعدی پشتیبانی می‌کنند. او از طرفی می‌گوید که اپل همچنان در تصمیم‌گیری نهایی مردد مانده و ممکن است همان پیش بینی KGI مبنی بر تولید دو آیفون OLED و یک آیفون LCD به حقیقت بپیوندد.

وب‌سایت تایوانی DigiTimes تا به حال مکررا گزارش‌های ضدونقیض درباره اپل و محصولاتش منتشر کرده است اما منبعی که در رده بالای زنجیره تأمین دارد، معمولا خبرهای موثقی را فاش می‌کند. از طرفی این خبر از دپارتمان تحقیقات به بیرون درز کرده است و به همین خاطر فعلا تنها به چشم شایعه به آن نگاه می‌کنیم.

هفته گذشته خبرگزاری Commercial Times تایوان گزارشی منتشر و ادعا کرد که اپل قصد دارد برای تأمین پنل‌های LCD متعلق به آیفون تازه 6.1 اینچی خود با Japan Display Inc همکاری کند. همچنین اشاره شده بود که این پنل قرار است از تکنولوژی Full Active بهره ببرد و البته از پنل آیفون 10 هم کشیده‌تر و باریک‌تر (0.5 میلی متر) شود.

لوک لین هم اخیرا مدعی شده که اپل در حال تحقیق و توسعه یک مدل آیفون ساده‌تر مشابه iPhone SE است که از شارژ بی سیم هم پشتیبانی می‌کند و در ماه مه یا ژوئن رسما معرفی می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)