خانهاخبار
iMac Pro با قیمت 30 میلیون تومان وارد بازار ایران شد

iMac Pro با قیمت 30 میلیون تومان وارد بازار ایران شد

آی مک پرو، قدرتمندترین مک ساخته شده تاکنون، به تازگی وارد بازار کشورمان شده است. برای آگاهی از جزییات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.
۱۳۹۶/۱۱/۴
image

سری حرفه ای (Pro) کامپیوترهای رومیزی اپل طی چند ماه اخیر در وضعیت جالبی به سر نمی‌برد. سخت‌افزار Mac Pro کامپیوتر رومیزی اپل که پیش از معرفی iMac Pro پیشرفته‌ترین مک محسوب می‌شد مدت زمان زیادی می گذرد که به روز نشده است. دلیل اصلی این موضوع عدم موفقیت طراحی Mac Pro است. اپل پیش از این قول داده بود تا نسل جدید Mac Pro را با طراحی جدید همانند قبل و تا حدودی به صورت Modular (امکان تعویض قطعات مانند رم، پردازنده گرافیک و...) روانه بازار کند. نمونه‌هایی از طرح‌های مفهومی Mac Pro جدید با طراحی Modular را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید:

اما از آن‌ جا که تا به مراحل رساندن نهایی Mac Pro جدید و عرضه به بازار احتمالا تا سال آینده طول خواهد کشید برای این بازه زمانی که وقفه طولانی مدتی افتاده بود اپل تصمیم گرفت تا نسخه پیشرفته‌تر آی‌مک 5k را با نام iMac Pro که از طراحی داخلی کاملا جدید، مشخصات سخت افزاری بسیار قدرتمند و رنگ جدید خاکستری فضایی بهره می‌برد، برای کاربران حرفه‌ای به بازار تزریق کند. در واقع قدرت و توان پردازش اطلاعات iMac Pro را می‌توان پیش‌نمایش از Mac Pro آینده در نظر گرفت. 

image

آی‌مک پرو با این که سخت‌افزار بسیار قدرتمندتری نسبت به آی‌مک ۲۷ اینچ 5k دارد، اما به دلیل باز طراحی کامل بخش خنک‌کننده و فن‌ها در سخت‌ترین شرایط صدای بسیار کمتری دارد.

image

#گزارش_بازار

از آن‌جا که iMac Pro قیمت بسیار بالاتری نسبت به دیگر آی‌مک‌ها دارد، هر کسی توان خرید این کامپیوتر را در ایران ندارد و به قول معروف مشتریان خاص خودش را دارد. به همین دلیل اگر شما نیز قصد خرید نسخه‌های گران قیمت‌تر iMac Pro با مشخصات سخت‌افزاری بالا را داشته باشید احتمالا باید آن را از فروشندگان پیش خرید کنید تا برایتان از بازار جهانی تهیه کنند. قیمت بالا، افزایش و نوسانات شدید نرخ ارزهای خارجی باعث می‌شود تا واردات این محصول با سرعت کمتری انجام شود اما تجربه ثابت کرده کمتر لوازم دیجیتال گران قیمتی وجود دارد که در بازار کشورمان یافت نشود!

در حال حاضر مدل پایه با پارت نامبر MQ2Y2 که ارزان‌ قیمت‌ترین نسخه iMac Pro محسوب می‌شود قیمتی معادل 4,999 دلار آمریکا دارد که به تازگی وارد بازار کشورمان شده است. این مدل هم اکنون با قیمت ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پیش بینی می‌شود طی ماه های آینده نسخه‌های گران قیمت‌تر این محصول را پشت ویترین برخی از مغازه‌ها و در وب سایت‌های فروشندگان اینترنتی نیز ببینم. در ادامه می‌توانید از مشخصات کلیدی مدل MQ2Y2 آی‌مک پرو آگاه شوید. 

مشخصات بارز (iMac Pro Standard Configuration (MQ2Y2

پردازنده

Intel Xeon W - 8 Core  

 3.2GHz Turbo Boost up to 4.2GHz

رم

DDR4 ECC

32GB

2666MHz

حافظه‌داخلی

SSD 1TB

پردازنده گرافیک

 AMD Radeon Pro Vega 56

 8GB HBM2 Memory

صفحه‌نمایش

5K Retina 27-inch

 5120x2880 - P3

درگاه‌ها

1x 10Gb Nbase-T Ethernet

1x SDXC UHS-II

4x USB 3

(4x Thunderbolt 3 (USB-C

1x 3.5 mm headphone

اقلام درون جعبه

iMac Pro

 Magic Mouse 2 خاکستری

 Magic Keyboard with Numeric Keypad خاکستری

 Magic Trackpad خاکستری (اختیاری/در صورت سفارش)

کابل برق مشکی

کابل Lightning مشکی

تکنولوژی‌های بی‌سیم

802.11ac Wi-Fi

 Bluetooth 4.2

مشاهده مشخصات کامل‌تر در وب‌سایت اپل

image

 

نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

mohammd reza

۱۳۹۶/۱۱/۹
جفتشون کار راه بندازن ولی در مورد این ۹۹ درصدتون موافق نیستم من خودم دو تا سیستم مکبوک پرو و ای مک دارم ویندوزم چن ساله کنار انداختم تجملاتی و لاکچری هم نیستن شما کار نکردی الکی نظر نده خیلی از گرافیست ها پرودوسر ها و خیلیایی دیگه دارن تو ایران با مک کار میکنن

مهندس سه فاز

۱۳۹۶/۱۱/۸
بیشتر از دو ملیون تومان ارزش نداره حاجی

d

۱۳۹۶/۱۱/۸
اپل دیگه ارزش خرید نداره

sinakaya

۱۳۹۶/۱۱/۷
نه داداش
با 2.7 من 1060 بستم با 7100با رم 8 گیگ چند سال بعد هم یه رم دیگه هم میندازم روش میارزه به کل این تازه قیمت این کجا اون کجا

Milad

۱۳۹۶/۱۱/۷
تو ایران که 99% از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنن و برخی افراد هم بعد از خرید محصولات اپل اقدام به نصب ویندوز می کنن اونم با راه انداز های غیر رسمی و ...
خب مگ مشکل مغزی داریم ما با این همه تحریم اپل و حالا بیا قطعه ماژولار گرافیک و... اینم پیدا کن از کجا خدا می دونه
خب می ریم یه کیس ردیف در حد لالیگا جمع می کنیم بی درد سر فروش و ارتقاء هم آب خوردن
در کل محصولات اپل فقط لاکچری و تجملاتی هست و برای کشوری چون ما ...