خانهاخبار
آیا صفحه نمایش تاشو Galaxy X سامسونگ به ویژگی حساس به فشار مجهز می‌شود؟

آیا صفحه نمایش تاشو Galaxy X سامسونگ به ویژگی حساس به فشار مجهز می‌شود؟

سامسونگ احتمالا اولین کمپانی خواهد بود که گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو معرفی می‌کند. پس از ثبت طرح‌های مختلف در این زمینه، حالا پتنت تازه‌ای از این سازنده فاش شده است که احتمال تعبیه حسگر حساس به فشار را هم در این صفحه نمایش نوین قوت می‌بخشد.
۱۳۹۶/۱۰/۲۲

مدت‌هاست که شایعه‌های مختلفی درباره احتمال ساخت یک گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش انعطاف پذیر (تاشو) در فضای وب منتشر می‌شود. این غول تکنولوژی همچنین طرح‌ها و پتنت‌های مختلفی برای این محصول خلاقانه‌اش ثبت کرده است و با توجه به همه آن‌ها فعلا از گوشی مذکور تحت عنوان Galaxy X یاد می‌کنیم. البته هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که این گوشی سرانجام با چه نامی معرفی می‌شود اما سال‌هاست که شاهد هستیم سامسونگ طرح‌های مختلفی را از گوشی‌هایی با انواع و اقسام روش‌های طراحی صفحه نمایش منعطف ثبت می‌کند؛ هرچند ویژگی صفحه نمایش لمسی تا به حال در هیچ‌کدام از این طرح‌های ثبت شده دیده نشده است. از طرفی حالا اسناد مربوط به ثبت یک طرح تازه منتشر شده و نشان می‌دهد که Samsung Display به دنبال ساخت یک صفحه نمایش تاشو با قابلیت حساس به فشار است.

Samsung Display حدودا 6 ماه پیش طرحی را در WIPO ثبت کرد که در آن توضیح داده بود چگونه می‌توان تکنولوژی صفحه نمایش حساس به فشار را در پنل نمایش تاشو تعبیه کرد. چند حسگر مختلف زیر این صفحه نمایش تاشو تعبیه شده‌اند تا میزان انعطاف پذیری آن را حس کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره این طرح، یک کنترل کننده حسگر می‌تواند میزان فشار وارد شده روی صفحه نمایش را تعیین کند.

image

البته سامسونگ در این طرح ثبت شده به وضوح درباره بهره گرفتن و چگونگی تعبیه تکنولوژی صفحه نمایش تاشو با قابلیت حساس به فشار توضیح داده است اما واقعیت چیز دیگریست و شاید محقق کردن آن کار چندان ساده‌ای نباشد. کاربران سال‌هاست که ایده طراحی گوشی هوشمند را با صفحه نمایش منعطف در طرح‌های ثبت شده شرکت‌ها و همچنین طراحی‌های مفهومی می‌بینند اما هنوز هم زمان زیادی تا تولید اولین گوشی با چنین طراحی نوآورانه‌ای باقی مانده است. کو دانگ جین، مدیر بخش موبایل سامسونگ، سال گذشته اعلام کرد که معرفی اولین گوشی با صفحه نمایش منعطف نزدیک است. به هر حال مشکلات سد راه تولید این محصول همچنان به قوت پابرجاست و اولین سازنده رسمی آن درواقع در مسیر رفع این مشکلات و دستیابی به تکنولوژی نوین آن پیشرو خواهد بود. هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول توسط سامسونگ اعلام نشده است اما یکی از مقامات این سازنده به نام دی جی کوه چند روز پیش تایید کرد که در سال 2019 شاهد معرفی Galaxy X خواهیم بود. البته همان‌طور که گفتیم، نام تجاری این گوشی خلاقانه هنوز تایید نشده و ممکن است صفحه نمایش آن هم از ویژگی حساس به فشار بهره نبرد. اگر ادعای تازه سامسونگ صحت داشته باشد، احتمالا در خلال سال 2018 شاهد انتشار خبرها و گزارش‌های بیشتری درباره گوشی مذکور خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۲۲
به مرور جایگزینِ دفتر میشه. قبلاً میرفتی محضرخانه یه دفتر به چه بزرگی میذاشت جلوت و میگفت اینجا و اینجا رو امضا کن بعد ورق میزد صفحه بعد و اینجا هم امضا کن! ولی با این تکنولوژی سامسونگ دیگه فقط انگشت میزنی