خانهاخبار
تماشا کنید: کانسپت طراحی Galaxy X8 سامسونگ با الهام از iPhone X

تماشا کنید: کانسپت طراحی Galaxy X8 سامسونگ با الهام از iPhone X

یکی از کانال‌های محبوب یوتیوب که تا به حال ویدیوهای متعددی درباره گوشی‌های مختلف منتشر کرده، حالا کانسپتی از یک گوشی تخیلی سامسونگ به نام Galaxy X8را هم در کانال خود قرار داده است. طراحی ظاهری این گوشی پرچم‌دار از آیفون 10 الهام گرفته شده است.
۱۳۹۶/۱۰/۱۱

یکی از کانال‌های فعال یوتیوب به نام Science and Knowledge در زمینه طراحی و انتشار ویدیو کانسپت محصولات هوشمند فعال است. این کانال چند روز پیش کلیپی از کانسپت یک گوشی تخیلی وان پلاس موسوم به وان پلاس 6 اج منتشر کرد و با استقبال کاربران مواجه شد. حالا شاهد انتشار یک ویدیوی کانسپت دیگر از آن هستیم که گوشی Galaxy X8 سامسونگ را به نمایش می‌گذارد. با نگاه اول به تصویر این گوشی تخیلی به راحتی می‌توان حدس زد که در طراحی آن از آیفون 10 اپل الهام گرفته شده است. البته همان‌طور که گفتیم، این ویدیو تنها کانسپت گوشی مذکور را به نمایش می‌گذارد و نمی‌توان صحت آن را جدی گرفت. سامسونگ هنوز درباره احتمال ساخت چنین گوشی به نام Galaxy X8  با این طراحی و مشخصات اظهار نظر نکرده و ممکن است اصلا برای تولید آن تصمیمی نداشته باشد. این گوشی احتمالا زاییده ذهن طراح این ویدیو است و هرگز شاهد معرفی‌اش در دنیای واقعی نخواهیم بود؛ اما به هر حال دیدن ویدیوی کانسپت آن خالی از لطف نیست. پیش از هر چیز باید به شباهت این گوشی با آیفون 10 اپل اشاره کنیم. Galaxy X8 سامسونگ بدون حاشیه طراحی شده است و تنها قسمت بالای پنل نمایش آن مانند آیفون تازه پرچم‌دار کمی حاشیه نامتعارف دارد.

image

این گوشی همچنین از تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد و دکمه فیزیکی بیکسبی آن هم در کناره سمت چپ بدنه قرار گرفته است. همان‌طور که می‌دانید، تعبیه حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش یک تکنولوژی تازه است و اکثر سازندگان پیشتاز در پی یافتن راهی برای تعبیه آن در دنیای واقعی هستند؛ اما هیچ‌کدام تا به حال نتوانسته‌اند آن را عملی کنند. کاربران امیدوارند که پرچم‌داران سال 2018 از این ویژگی پشتیبانی کنند و طراح این کانسپت هم امیدواری خود را با طرح پیش رو به نمایش گذاشته است. دکمه‌های تنظیم صدا بالای دکمه بیکسبی تعبیه شده‌اند و دکمه پاور / قفل صفحه هم در کناره سمت راست طراحی شده است. به نظر می‌رسد که بدنه گوشی Galaxy X8 از جنس فلز و شیشه ساخته شده باشد و از دوربین اصلی با لنز دوگانه بهره ببرد. ماژول دوربین دوگانه که لنزهای آن کمی با هم فاصله دارند، به صورت افقی چینش شده و در گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی قرار گرفته است. یک فلش LED هم این لنزها را همراهی می‌کند و میان آن طراحی شده است. لوگوی برند سامسونگ مانند اغلب گوشی‌های هوشمند این سازنده روی پنل پشتی نقش بسته و گوشه‌های صفحه نمایش هم گرد طراحی شده است.

منبع انتشار این کانسپت علاوه بر طراحی ظاهری به برخی مشخصات کلیدی احتمالی هم درباره Galaxy X8 سامسونگ اشاره کرده است. Science and Knowledge پیش بینی می‌کند که فریم اصلی این گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شود و محافظ Corning Gorilla Glass 6 روی هر دو پنل جلو و پشت را بپوشاند. گوشی مذکور همچنین مجوز IP68 دریافت می‌کند و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک هم مقاوم می‌شود.

Galaxy X8 احتمالی سامسونگ در این ویدیو صفحه نمایش 5.8 اینچی اینفینیتی Super AMOLED با حاشیه مشابه آیفون 10 دارد و از وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس 2960 در 1440 بهره می‌برد. منبع انتشار این کانسپت همچنین از این صفحه نمایش جالب تحت عنوان Infinite X Notch Super AMOLED نام برده و آن را متمایز کرده است.

این گوشی تخیلی به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 8 اوریو مجهز می‌شود و از پردازنده پرچم‌دار کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد. Galaxy X8 همچنین 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و لنزهای دوربین دوگانه‌اش 19 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.7 و امکانات لرزش گیر تصویر اپتیکال و PDAF طراحی شده است. حسگر سلفی آن هم 16 مگا پیکسلی با دیافراگم مشابه در نظر گرفته شده و جک هدفون 3.5 میلی متری برخلاف برخی پرچم‌داران تازه بازار از طراحی‌اش حذف نشده است. ظرفیت باتری Galaxy X8 معادل 3650 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع نسخه 4.0 پیش بینی شده است و در صورت تمایل می‌توانید ویدیوی کانسپت آن را در ادامه مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

نازگل

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
من از طرفدارای آیفون x و سایت وسنا و طراحی بینظیره این گوشی هستم.با بهترین قیمت و بهترین خدمات از سایت وسنا یه آیفون x خرید انجام دادم.
اپل همچنان پرچمدار گوشی های دنیاس.

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
نه حرفی از هنگ تی سی نزد ولی دستگاه کپی فقط یه برنده که قطعاتو اسمبل میکنه و اون هنگ تی سیه مهم ترینش هم Galaxy U Ultra :))))))))))))))))))))))))))))

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
آره همه میدونن سلطان هنگ که هنگ تی سیه الا توه آماتور
راستی برو محکم ترین گوشی های سال 2017 رو ببین که هنگی u11 با اقتدار آخر شد :دی

yashar2080

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
سلطان هنگ سام هنگه اینو که همه میدونن داش من که طرفدار سامسونگ نیستم:)))))))))))))))))))))))9

sinakaya

۱۳۹۶/۱۰/۱۴
سعید اینجا yh حرفی از htcبرد که به سرو کلش میپرین؟؟؟؟؟