خانهاخبار
احتمال عرضه جهانی نوکیا 7 در ژانویه 2018

احتمال عرضه جهانی نوکیا 7 در ژانویه 2018

چند ماه از معرفی رسمی نوکیا 7 می‌گذرد اما این گوشی هنوز منحصرا در بازار چین به فروش می‌رسد. نوکیا قصد دارد 19 ژانویه یک رویداد مطبوعاتی برگزار کند و پیش بینی می‌شود که میان رده مذکور را در خلال آن به عرضه عمومی برساند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۰

کمپانی HMD Global احتمالا گوشی نوکیا 7 را در اوایل سال 2018 رسما در همه بازارهای جهانی عرضه می‌کند. گزارش تازه‌ای مبنی بر این خبر در چین منتشر شده است و منبع آن ادعا می‌کند که شناسه این گوشی میان رده تازه TA-1041 است.این گوشی ابتدا در ماه اکتبر 2017 معرفی شد و در حال حاضر تنها در کشورهای شرقی معدودی به فروش می‌رسد. HMD برند نوکیا را در ابتدای سال 2017 با معرفی گوشی اندرویدی نوکیا 6 دوباره احیا کرد. این گوشی هم مدت‌های مدیدی تنها در چین به فروش می‌رسید و نوکیا 7 هم ظاهرا دچار همین سرنوشت شده است.

image

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، گزارش‌های متعددی منتشر شده‌اند و ادعا می‌کنند که HMD قصد دارد سال 2018 را هم قدرتمندانه آغاز کند و دو گوشی نوکیا 6 (2018) و پرچم‌دار سطح بالای نوکیا 9 را در هفته‌های آینده رسما معرفی کند. برخی منابع آگاه پیش از این ادعا کرده بودند که نوکیا برای برگزاری یک رویداد رسمی در تاریخ 19 ژانویه (29 دی) برنامه‌ریزی کرده است. به نظر می‌رسد که معرفی و عرضه جهانی سه گوشی به صورت هم‌زمان اصلا منطقی نباشد. اگر گزارش تازه درباره عرضه عمومی نوکیا 7 صحت داشته باشد، احتمالا شاهد رونمایی از نوکیا 6 نسل تازه و نوکیا 9 نخواهیم بود. هنوز مدت زمان زیادی از عرضه پرچم‌دار نوکیا 8 نمی‌گذرد و اگر نوکیا 9 هم معرفی شود، احتمالا فروش پرچم‌دار قبلی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. همچنین برگزاری یک رویداد رسمی مهم با فاصله اندکی از نمایشگاه تجاری CES 2018 می‌تواند شایعه‌ها و حدس و گمان‌های مختلفی را برانگیزاند. اگر خاطرتان باشد، نوکیا امسال هم در اقدامی مشابه گوشی نوکیا 8 پرچم‌دار را تابستان 2017 و دو هفته پیش از برگزاری IFA 2017 رسما معرفی کرد.

میزان فروش و استقبال کاربران از نوکیا 7 در چین کاملا موفقیت آمیز برآورد شده و توانسته است حتی پیش از آغاز فروش عمومی در پاییز امسال هم 1.5 میلیون پیش ثبت نام را به نام خود ثبت کند. نسخه پایه این گوشی در حال حاضر معادل 375 دلار قیمت گذاری شده است و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 قدرت می‌گیرد. نوکیا 7 همچنین 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و با توجه به آمار فروش آن در چین به نظر می‌رسد که کاربران این کشور معتقدند ویژگی‌ها و امکانات مناسب این گوشی نسبت به قیمت نهایی آن در مقایسه با سایر محصولات میان رده موجود در بازار، ارزنده است.

البته نوکیا یک نسخه دیگر هم از این میان رده را با 6 گیگابایت رم و قیمت 400 دلار در بازار چین عرضه کرد؛ اما هنوز به درستی نمی‌دانیم آیا هر دو نسخه ممکن است به سایر کشورها هم راه یابند یا خیر. البته پیش بینی می‌شود که نوکیا چند گوشی میان رده مختلف را در سال 2018 معرفی کند. نوکیا 6 نسخه 2018 احتمالا اولین میان رده این سازنده فنلاندی در سال 2018 خواهد بود و شایعه شده است که اواخر ماه فوریه در خلال نمایشگاه MWC 2018 رونمایی خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Afshin

۱۳۹۶/۱۰/۱۱
خیلی خوشگله
بیاد میگیرمش....

mohammad.sh

۱۳۹۶/۱۰/۱۰
این نوکیای چینی جدید فکر میکنه هنوز همون نوکیای قدیمی با اصالت فنلاندیه .. نه نوکیا جان بخوای اونجوری فکر کنی هنوز و این قیمت های کذایی و فضایی و بدی بازم برشکستی .. چون برند های با کیفیت تری نسبت به امروز تو مثل شائومی همین گوشی و با این امکانات نصف قیمت میده .. آره عزیزم ?