خانهاخبار
گوشی نوکیا 9 به دوربین سلفی دوگانه مجهز خواهد بود

گوشی نوکیا 9 به دوربین سلفی دوگانه مجهز خواهد بود

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت فنلاندی HMD Global، گوشی نوکیا 9 را با دوربین سلفی دوگانه 5 مگاپیکسلی عرضه خواهد کرد. این مدل، ماه آینده به همراه نسخه 2018 نوکیا 6 معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۰/۲

براساس شایعات، شرکت فنلاندی HMD Global روی پرچمدار جدیدش با نام «نوکیا 9» مشغول به‎کار است و مدتی پیش، مشخصات‌نهایی محصول جدید این سازنده فاش شده بود. در لیست به‌دست آمده، به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برای گوشی نوکیا 9 اشاره می‌شود؛ با اینکه رزولوشن دوربین سلفی شاید در ابتدا ناامیدکننده به‌نظر برسد، باید گفت که «نوکیا 9» از دوربین سلفی دوگانه 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. برای مقایسه، نوکیا 8 به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز شده است.

در لیست FCC به ماژول Chicony CKACE16 برای دوربین ثانویه گوشی نوکیا 9 اشاره می‌شود که با مراجعه به وب‌سایت سازنده، خواهید دید این ماژول از دو سنسور تشکیل شده است. دوربین سلفی «نوکیا 9» فوکوس خودکر خواهد داشت؛ مانند آنچه که در گلکسی اس 8 سامسونگ دیده‌ایم؛ دهانه لنزی F/2.0 برای یکی از سنسورها، اعلام شده است و سنسور دیگر، دهانه لنزی F/2.4 دارد. برای فیلم‌برداری سلفی، از ماژول مجهز به لنز F/2.0 استفاده خواهد شد که می‎تواند با رزولوشن 1080p فیلم‎برداری نماید. در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون گوشی پرچمدار نوکیا 9 و دوربین سلفی دوگانه آن وجود ندارد؛ اینکه آیا سنسور دیگر سیاه و سفید خواهد بود یا برای عکاسی با زاویه دید بیشتر درنظر گرفته شده است؟

image

شرکت HMD Global در تاریخ 19 ژانویه، گوشی پرچمدار نوکیا 9 را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. این مدل به صفحه‌نمایش اولد 5.5 اینچی مجهز شده است که براساس شایعات، نسبت ابعاد 18:9 دارد. ضمن اینکه گفته می‌شود رزولوشن نمایشگر QHD+ خواهد بود. در نوکیا 9 از تراشه پرچمدار جدید کوالکام خبری نیست و فنلاندی‌ها به استفاده از چیپ‌ست قدیمی‌تر اسنپدراگون 835 بسنده کرده‌اند؛ این در حالی است که مدتی از معرفی تراشه اسنپدراگون 845 می‌گذرد و در نیمه اول سال آینده، احتمالاً محصولات مجهز به اسنپدراگون 845 به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

در پشت گوشی نوکیا 9 از دوربین دوگانه 12 و 13 مگاپیکسلی استفاده شده است؛ با اینکه نوکیا 8 در زمینه عکاسی چندان عملکرد مطلوبی در مقایسه با پرچمداران امسال نداشته است اما گفته می‌شود که «نوکیا 9» پرچمدار حقیقی HMD Global خواهد بود و به همین جهت، انتظارات از عملکرد این مدل در زمینه عکاسی بالا است.

نوکیا 9 به یک باتری 3250 میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد که از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‎کند؛ ضمن اینکه سنسور اثرانگشت در این گوشی به پنل پشتی و زیر دوربین اصلی منتقل شده است. گفته می‏‎شود به همراه نوکیا 9، یک گوشی دیگر نیز معرفی خواهد شد؛ برخی اشاره می‌کنند که گوشی دیگر شرکت فنلاندی، نسخه جدید نوکیا 6 است که طراحی کشیده دارد. همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه 2018 گوشی نوکیا 8 با صفحه‌‏نمایش 18:9 منتشر شده است. شرکت HMD Global در حال‌حاضر، هیچ‌یک از شایعات مربوط به گوشی نوکیا 9 را به صورت رسمی تأیید نکرده است اما مدتی پس از رونمایی رسمی از نوکیا 8، یکی از مدیران اجرایی این شرکت وعده داد که نسخه بزرگ‌تر گوشی نوکیا 8 در حال آماده‌سازی است؛ هرچند، به صورت دقیق اعلام نشد که آیا این مدل نوکیا 9 است یا فنلاندی‌ها محصول دیگری را به عنوان نسخه بزرگ‏تر نوکیا 8 درنظر گرفته‎اند. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۲
از قسمت بالا خیلی حاشیه داره. اینطوری نوکیا نمیتونه رقابت کنه.
نوکیا باید بکشه کنار...
■میگه: پاتو از زندگیم بکش بیرون؛ جورابت خیلی بو میده■