خانهاخبار
دکمه‌ی Home میان‌رده Galaxy A8 2018 به فشار حساس نیست

دکمه‌ی Home میان‌رده Galaxy A8 2018 به فشار حساس نیست

براساس اعلام رسمی، دکمه‌ی Home میان‌رده‌های Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus به فشار حساس نیست و برای فعال کردن این دو گوشی، باید دکمه‌ی پاور را فشار دهید.
۱۳۹۶/۱۰/۱

شرکت سامسونگ در سال جاری میلادی، حاشیه‌های اضافی را از اطراف نمایشگر پرچمداران خود حذف کرده و به‌نظر می‌رسد که این روند در میان‌رده‌‍های جدید کُره‌‌ای‌ها در حال رواج است. گوشی‌های جدید Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus سامسونگ که جای میان‌رده Galaxy A5 و Galaxy A7 را در سری Galaxy A گرفته است، حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر خود دارند.

سامسونگ در Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus، دکمه‌ی فیزیکی Home را به ناچار حذف کرده و دکمه‌ی ناوبری لمسی، جای خود را به دکمه‌های نرم‌افزاری سیستم‎عامل اندروید داده است. همین موضوع باعث شده تا شرکت سازنده، حسگر اثرانگشت را به پنل پشتی انتقال دهد؛ در مدل 2017 گوشی‌های Galaxy A7 و Galaxy A5، حسگر اثرانگشت با دکمه‏‌ی Home ادغام شده بود.

با اینکه میان‌رده‌های جدید سامسونگ از نظر طراحی، شباهت زیادی به پرچمداران Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus دارند؛ اما فاقد ناحیه‌ی حساس به فشار در پایین صفحه‎نمایش هستند که به عنوان دکمه‌ی فیزیکی Home عمل می‎کند.

image

برخلاف Galaxy S8، کاربران برای آنلاک کردن میان‏رده‌های جدید سامسونگ باید به روش‌ قدیمی اکتفا کنند؛ فشردن دکمه‌ی پاور یا دو بار لمس نمایشگر تا دستگاه فعال شود. با انجام این روش، سپس خواهید توانست به نوار ناوبری در پایین صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشید. البته اقدام سامسونگ برای عدم ارائه میان‌رده‌های با چنین قابلیتی، چندان غافل‌گیر کننده نیست؛ این شرکت کُره‌ای به دنبال راهی برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌های تولید بوده است و حذف برخی از قابلیت‌ها، می‌توانست سامسونگ را به هدف خود برای ارائه Galaxy A8 با قیمت مناسب نزدیک کند.

Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus، به ترتیب به نمایشگر 5.6 اینچی و 6 اینچی مجهز شده‌اند که نسبت ابعاد آن‌ها 18.5 به 9 است؛ برای اینکه رزولوشن نمایشگر با نسبت تصویر آن هماهنگ شود، میان‌رده‌های جدید سامسونگ نمایشگری با رزولوشن FHD+ دارند. در رابطه با سایر مشخصات Galaxy A8، باید به تراشه اگزینوس 7885 اشاره کرد که به هشت هسته پردازشی مجهز شده است؛ این پردازنده، دو خوشه پردازشی متشکل از دو هسته Cortex A73 و شش هسته Cortex A53 دارد. ضمن اینکه واحد پردازشگر گرافیکی Mali G71، رندر محتوای گرافیکی را برعهده گرفه است. Galaxy A8 به باتری 3000 میلی‎آمپر ساعت و Galaxy A8 Plus به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت مانند Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus مجهز شده‌اند؛ حافظه رم در هر دو مدل، چهار گیگابایت است و حداکثر فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایت خواهد بود.

آنچه Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus را از دیگر محصولات سامسونگ متمایز کرده، تجهیز این دو گوشی به دوربین سلفی دوگانه با دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی است؛ هر دو سنسور از یک لنز با دهانه دیافراگم F1.9 استفاده می‎کند و قابلیت Live Focus نیز به شما اجازه می‌دهد حتی پس از ثبت تصاویر، میزان تاری پس‌زمینه سوژه را مشخص کنید. در پشت گوشی نیز، سامسونگ به استفاده از یک سنسور 16 مگاپیکسلی بسنده کرده است که دهانه لنزی عریض‌تر F1.7 دارد و همین موضوع باعث خواهد تا دوربین اصلی، نور بیشتری را جذب نماید. قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‎‌گیر دیجیتالی برای فیلم‌برداری، از جمله دیگر قابلیت‎هایی است که دوربین اصلی میان‌رده‎های جدید سامسونگ ارائه می‌دهند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱
از این کار سامسونگ خوشم نمیاد معلوم نیست میان رده هست پایین رده هست پرچم داره!

حسینی

۱۳۹۶/۱۰/۱
با سلام و خسته نباشید با دابل کلیک روی دگمه مجازی هوم روی گوشی صفحه باز میشود که عالی هست و کاربر را راضی نگه میدارد ... تشکر