خانهاخبار
سامسونگ بلندگوی هوشمند مبتنی بر بیکسبی عرضه می‌کند

سامسونگ بلندگوی هوشمند مبتنی بر بیکسبی عرضه می‌کند

بلومبرگ گزارش داده است که بلندگوی هوشمند سامسونگ با دستیار صوتی در نیمه اول سال آینده معرفی خواهد شد. گفته می‌شود بلندگوی هوشمند کُره‌ای‌ها به دستیار صوتی بیکسبی وابسته خواهد بود و 200 دلار قیمت دارد.
۱۳۹۶/۹/۲۵

محصولات «اکو» آمازون، دسته‌بندی جدیدی را در بازار به‌وجود آورده‌اند؛ این محصولات که در واقع بلندگوی هوشمند هستند، از دستیار صوتی «الکسا» بهره می‌گیرند و کاربر می‌تواند به کمک فرامین صوتی، بلندگوی هوشمند آمازون را کنترل نماید. گوگل نیز، بلندگوی هوشمند Google Home را عرضه کرده است که از دستیار اختصاصی این شرکت یعنی Google Assistant استفاده می‎کند؛  برخلاف بلندگوهای هوشمند «اکو» آمازون، بلندگوهای Google Home تنوع کم‌تری دارند و تنها سه مدل Google Home Max، Google Home و Google Home Mini عرضه شده است.

اپل نیز بلندگوی هوشمند HomePod را در بهار 2017 معرفی کرد که در ابتدا قرار بود در اواخر سال جاری میلادی عرضه شود؛ با این‌حال، ردموندی‏ها بلندگوی هوشمند خود را با دستیار صوتی Siri در اوایل سال 2018 وارد بازار خواهند کرد. بلندگوی هوشمند HomePod اپل، قیمت چندان پایینی ندارد و اپل آن‌را با برچسب قیمتی 349 دلار ارائه خواهد داد.

image

سامسونگ نیز که تمایلی ندارد از رقبا عقب بماند و دستیار صوتی اختصاصی جدیدش یعنی Bixby عملکرد خوبی داشته است، تصمیم دارد تا یک بلندگوی هوشمند ارائه دهد. در اوایل سال جاری میلادی، شایعه شده بود که بلندگوی هوشمند جدید سامسونگ با بهره‌گیری از دستیار صوتی بیکسبی عرضه خواهد کرد؛ کُره‌ای‌ها در ابتدا عرضه بلندگوی هوشمند خود را تکذیب کرده بودند. هرچند، نظر آن‌ها مدتی بعد عوض شد و دی‌جی کوه، رئیس بخش موبایل سامسونگ تأیید کرد که چنین محصولی در حال توسعه است.

به‌تازگی، گزارشی توسط بلومبرگ منتشر شده است که توسعه‌ی بلندگوی هوشمند سامسونگ را تأیید می‌کند؛ براساس اطلاعات ارائه شده، بلندگوی هوشمند این شرکت در نیمه اول سال 2018 عرضه خواهد شد. هرچند، بازه زمانی مشخصی برای معرفی آن اعلام نشده است.

مانند بلندگوی هوشمند HomePod اپل که عرضه آن به تعویق افتاده است، سامسونگ با بلندگوی هوشمند جدیدش روی کیفیت صدا و کنترل لوازم خانگی هوشمند تمرکز خواهد کرد. بلندگوی جدید شرکت کُره‌ای، می‎تواند گوشی‌های هوشمند Galaxy سامسونگ، تلویزیون‎ها و دیگر وسایل هوشمند را همگام‎سازی نماید. براساس این گزارش، سامسونگ درنظر دارد تا بلندگوی هوشمند جدیدش را با دستیار صوتی بیکسبی، با قیمتی در حدود 200 دلار ارائه دهد. به همین جهت، بلندگوی هوشمند این شرکت خواهد توانست با بلندگوی 349 دلاری اپل یعنی HomePod رقابت نماید.

با این‌حال، آمازون در حال‌حاضر بلندگوهای هوشمندی را از سری «اکو» به فروش می‎رسد که تنها 100 دلار قیمت دارند. منابع مطلع، مدعی هستند که بلندگوی هوشمند سامسونگ هنوز آماده معرفی نیست و شرکت سازنده روی بهبود توانایی‌های آن برای انجام جست‌وجوهای اینترنتی مبتنی بر فرمان صوتی، مشغول به کار است.

براساس اطلاعاتی که توسط گارتنر منتشر شده است، درآمد حاصل از فروش بلندگوهای هوشمند تا سال 2021 به 3.5 میلیارد دلار خواهد رسید؛ در سال گذشته، درآمد سازندگان تنها 720 میلیون دلار بوده است. به همین جهت، بعید نیست که شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری با عرضه بلندگوی هوشمند خود، به این بازار سودآور قدم بگذارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)