خانهاخبار
آیا Ta-1054 همان نوکیا 9 است؟

آیا Ta-1054 همان نوکیا 9 است؟

نوکیا قصد دارد روند معرفی گوشی‌های اندرویدی تازه‌اش را با معرفی یک پرچم‌دار سطح بالا به نام nokia 9 به اوج برساند. این گوشی بارها در شایعه‌های مختلف دیده شده و حالا با شناسه TA-1054 مجوز 3C دریافت کرده است.
۱۳۹۶/۸/۱۴

کمپانی HMD Global دو گوشی میان رده و سطح پایین نوکیا 7 و نوکیا 2 را ماه گذشته معرفی کرد. طرفداران این سازنده فنلاندی مشتاقانه در انتظار معرفی یک گوشی نوکیا دیگر تا قبل از پایان سال 2017 هستند. اغلب شایعه‌ها معتقدند که نوکیا قصد دارد به‌زودی یک پرچم‌دار سطح بالا را به نام نوکیا 9 با طراحی مدرن بدون حاشیه معرفی کند. حالا یک گوشی نوکیا تازه با شناسه TA-1054 در پایگاه 3C چین دیده شده و از آن مجوز دریافت کرده است. پیش‌بینی شده است که نوکیا قصد دارد از این گوشی تازه با نام تجاری نوکیا 9 پرده بردارد.

دو گوشی نوکیا با شناسه‌های TA-1041 و TA-1042 موفق شدند در خلال ماه گذشته از آژانس 3C مجوز دریافت کنند و کمپانی HMD Global هم سرانجام گوشی TA-1041 را با نام تجاری نوکیا 7 معرفی کرد اما TA-1042 هنوز پشت پرده و مرموز باقی مانده است. شایعه‌های مختلفی درباره این گوشی منتشر شده و ادعا کرده‌اند TA-1042 ممکن است یکی از نسخه‌های نوکیا 7 یا نوکیا 8 باشد و سازنده‌اش آن را به زودی در کشور چین معرفی کند. به همین ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد TA-1054 همان نوکیا 9 موعود است.

image

گوشی نوکیا 7 حدودا یک ماه پس از دریافت مجوز 3C رسما معرفی شد. از آنجا که گوشی TA-1054 هم مجوز 3C را در تاریخ 26 سپتامبر (4 مهر) دریافت کرد، احتمالا به زودی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. تصویری از پنل پشتی یک گوشی معرفی نشده نوکیا و البته منسوب به نوکیا 9 هم حدودا دو هفته پیش در فضای وب منتشر شد. در این تصویر شاهد هستیم که نوکیا 9 هم احتمالا مانند نوکیا 8 به دوربین دوگانه با چینش عمودی در پنل پشتی مجهز می‌شود. همچنین قسمتی برای حسگر اثرانگشت در این پنل طراحی شده است که از احتمال نسبت تصویر 18:9 و حاشیه‌های باریک در پنل نمایش خبر می‌دهد.

image

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، پنل پشتی نوکیا 7 هم مانند اغلب گوشی‌های تازه از جنس شیشه ساخته شده است. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود پنل پشتی در نوکیا 9 هم شیشه‌ای طراحی شود. همچنین چند تصویر رندر شده از این گوشی مرموز منتشر شده و پنل نمایش آن را کاملا بدون حاشیه به نمایش گذاشته است.

image

اولین پرچم‌دار اندرویدی نوکیا یعنی نوکیا 8 چند ماه پیش و در اوت رونمایی شد. به همین خاطر هنوز نمی‌توانیم بازه زمانی مشخصی برای معرفی پرچم‌دار سطح بالای بعدی یا همان نوکیا 9 پیش‌بینی کنیم. از طرفی اگر این گوشی به زودی معرفی شود، احتمالا فروش نوکیا 8 را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث شکستش می‌شود. شایعه‌ها حاکی از آن هستند که نوکیا 9 هم مانند اغلب پرچم‌داران امسال از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 قدرت می‌گیرد و در دو نسخه با مقدار رم 6 و 8 گیگابایت معرفی می‌شود. همچنین گفته می‌شود این پرچم‌دار مرموز به 128 گیگابایت حافظه داخلی و حسگر تشخیص عنبیه مجهز می‌شود و بدنه آن با دریافت گواهینامه IP68 در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فردین خشمانپور

۱۳۹۶/۸/۱۴
بی صبرانه منتظر بررسی تخصصی نوکیا ۸ هستیم