خانهاخبار
پیشگیری از انتشار بدافزارها در اندروید به کمک یادگیری ماشینی

پیشگیری از انتشار بدافزارها در اندروید به کمک یادگیری ماشینی

گوگل قصد دارد نرم‌افزار شناسایی بدافزارها را که به کمک یادگیری ماشینی اجرا می‌شود، گسترش دهد. به گفته مدیر امنیتی اندروید، این نرم‌افزار از ابتدای سال جاری تابه‌حال سهم چشمگیری در کاهش آلوده شده دستگاه‌های اندرویدی داشته است.
۱۳۹۶/۷/۷

گوگل قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی تأثیرات مخرب بدافزارها را روی دستگاه‌های اندرویدی کاهش دهد. خبرگزاری آنلاین The Register که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کند، گزارشی منتشر کرده و این اطلاعات را از قول آدریان لودویگ، مدیر امنیتی اندروید، منتشر کرده است. ظاهرا لودویگ در خلال کنفرانس Structure Security در سان فرانسیسکو آمریکا حضور داشته و درباره پیشرفت این طرح و دستاوردهای آن تاکنون صحبت کرده است.

image

شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که یادگیری ماشینی چه تفاوتی با هوش مصنوعی دارد؟ طبق جزئیات گفته‌های آدریان لودویگ، یادگیری ماشینی در این روند سعی می‌کند دستگاه‌ها را بدون هیچ شرایط خاصی در نظر گیرد و خطرها را بر اساس رفتارهایشان و به کمک اطلاعات استخراج شده از این دستگاه‌های اندرویدی، شناسایی کند. نظریه پیش رو بدین ترتیب است که با پیشرفت تکنولوژی اصلی در یادگیری ماشینی، توانایی‌ آن در شناسایی خصلت‌های بدافزاری هم بیشتر می‌شود و قادر خواهد بود از دانش روزافزونش در شناسایی اپلیکیشن‌های بدافزار توسط قوانین عملکردی آن‌ها به جای قوانین واقعی‌شان، استفاده کند. لودویگ ادعا می‌کند تکنولوژی مذکور در حال حاضر به مرحله‌ سوددهی رسیده است و سهام‌دارانش سود دریافت کرده‌اند.

مدیر بخش امنیتی اندروید همچنین اعلام کرده است که این نرم‌افزار امنیتی در ابتدای سال 2017 قادر بود تنها 5% از همه بدافزارهایی را که در معرضشان قرار می‌گرفت، شناسایی کند. سال 2017 هنوز تمام نشده اما این آمار به 55% افزایش یافته است. لودویگ همچنین ادعا می‌کند آمار کاربران اندرویدی که دستگاه‌هایشان به بدافزار آلوده شده بود هم از ابتدای 2017 تابه‌حال از 0.6% به 0.25% کاهش یافته است. این موضوع به‌خوبی به اهمیت آزمایش و اجرای نرم‌افزار امنیتی موردنظر اندروید اشاره می‌کند و نشان می‌دهد اگر این نرم‌افزار مدت زمان طولانی‌تری اجرا شود، توانایی‌اش در درک و شناسایی بدافزارها افزایش می‌یابد. البته هنوز صراحتا به این موضوع پرداخته نشده است اما حدس می‌زنیم نرم‌افزار مذکور در آینده و در صورت پیشرفت قادر خواهد بود خطرهای احتمالی را پیش از بروز رفتار از سوی اپلیکیشن مخرب، شناسایی کند. به زبان ساده‌تر احتمالا می‌تواند خصلت‌های مخرب مشترک را میان اپلیکیشن‌ها تازه و اپلیکیشن‌های مخرب قبلی شناسایی کند. البته این تنها یکی از کارهایی است که گوگل در روند استفاده از یادگیری ماشینی، انجام می‌دهد. این غول تکنولوژی اخیرا علم هوش مصنوعی را در بسیاری از سرویس‌ها و خدماتش وارد کرده است تا آن‌ها را بهبود ببخشد. به همین خاطر اصلا عجیب نیست که گوگل از یادگیری ماشینی در خدمات امنیتی اندرویدش استفاده کند؛ بلکه جالب است بدانید این سرویس می‌تواند بیش از سایر خدمات و همچنین سریع‌تر از آن‌ها از تکنولوژی مذکور بهره ببرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)