خانهاخبار
مقایسه کامل گلکسی نوت 8 و اس 8 پلاس سامسونگ

مقایسه کامل گلکسی نوت 8 و اس 8 پلاس سامسونگ

پرچم‌داران Galaxy S8 Plus و Galaxy Note 8 را باید محبوب‌ترین گوشی‌های امسال سامسونگ بدانیم؛ اما این دو گوشی دقیقا چه تفاوتی با هم دارند؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟
۱۳۹۶/۶/۳۱

سامسونگ، سازنده نام‌آشنای کره‌ای، دو گوشی پرچم‌دار و سطح بالا را امسال معرفی کرد. Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus از سری معروف S چند ماه پیش عرضه شدند و Galaxy Note 8 از خاندان فبلت‌های پرچم‌دار این کمپانی که هنوز به عرضه نرسیده است. همه این گوشی‌ها از طراحی ظاهری بسیاری زیبایی بهره می‌برند و از ویژگی‌های متعدد و نوینی بهره می‌برند که در اغلب پرچم‌دارهای موجود در بازار وجود ندارد؛ اما کدام‌یک از این پرچم‌داران سامسونگ را باید برنده امسال بدانیم؟ همان‌طور که می‌دانید، Note 8 مانند سایر اعضای خانواده‌اش از قلم S بهره می‌برد و به دوربین با لنز دوگانه در پنل پشت مجهز شده است درحالی‌که نسخه‌های S8 به این قلم مجهز نیستند و دوربین اصلی‌شان هم تنها از یک لنز استفاده می‌کند. قلم S در Note 8 از عملکردهای متفاوتی ازجمله ثبت یادداشت و نقاشی پشتیبانی می‌کند و دوربین اصلی آن هم قادر است به کمک دو لنز مختلفش تصاویر زیبایی با افکت Bokeh ثبت کند؛ اما تفاوت‌های این پرچم‌داران در این دو مورد خلاصه نمی‌شود و نمی‌توان صرفه به خاطر همین موارد، Note 8 را ترجیح داد. در این مطلب قصد داریم کمی عمیق‌تر به مقایسه Galaxy S8 Plus و Galaxy Note 8 بپردازیم. یکی از دلایل ما برای انتخاب نسخه پلاس، شباهت آن از نظر اندازه و ابعاد با Note 8 است.

طراحی

هر دو گوشی Note 8 و S8 Plus از نظر طراحی ظاهری بی‌نظیر هستند. هر دو از صفحه‌نمایش اینفینیتی با حاشیه‌های بسیار باریک بهره می‌برند که از لبه تا لبه پنل جلو را پوشش داده و نمای کاملا شیک و مدرنی به آن‌ها بخشیده است. پنل پشتی آن‌ها هم مانند اغلب پرچم‌داران امسال از جنس شیشه و فلز ساخته شده است و نهایت سطح بالا بودن گوشی را فریاد می‌زند؛ اما وقتی صحبت از لمس این گوشی‌ها می‌شود باید بگوییم انحنای گوشه‌ها در S8+ قطعا حس بهتری را نسبت به طراحی جعبه‌ای Note 8، به کاربر القا می‌کند. البته هر دو گوشی‌های بسیار بزرگی هستند اما منظور ما لمس کناره‌های آن‌ها در هنگام در دست گرفتن است.

اما متاسفانه صفحه‌نمایش اینفینیتی هم معایب خاص خودش را دارد که قطعا احتمال ایجاد ترک در اثر لیز خوردن و افتادن، مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. سامسونگ حسگر اثرانگشت را در هر دو گوشی در موقعیتی نه‌چندان مناسب و در پنل پشتی تعیین کرده است که کاربران برای دسترسی به آن ممکن است با مشکل مواجه شوند؛ مثلا اگر برای پیدا کردن و استفاده از این حسگر بدون برگرداندن گوشی و نگاه کردن به آن اقدام کنید، ممکن است گوشی از دستتان لیز بخورد.

از نظر مقاومت در برابر آب، هر دو مانند هر پرچم‌دار سطح بالای دیگری گواهی IP68 دریافت کرده‌اند. این موضوع درباره قلم S هم صدق می‌کند و به این معنی است که قادر خواهید بود زیر آب هم با قلم و فبلتتان یادداشت بنویسید.

دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا هم مانند هر گوشی دیگری در این کناره فریم این نسخه‌ها تعبیه شده است. البته سامسونگ یک دکمه اختصاصی دیگر برای بیکسبی، دستیار هوشمند این کمپانی، علاوه بر دکمه‌های رایج نام‌برده در کناره فریم طراحی کرده است. متاسفانه دکمه بیکسبی قابل برنامه‌ریزی نیست و نمی‌توان عملکرد آن را تغییر داد. از طرف دیگر، این دکمه در کناره دیگر فریم و متقارن با دکمه پاور قرار گرفته و ممکن است کاربران آن را گاهی اشتباهی فشار دهند.

ابعاد و وزن

 

Galaxy Note 8

Galaxy S8+

ابعاد

162.5 × 74.8 × 8.6 میلی‌متر

159.5 × 73.4 × 8.1 میلی‌متر
وزن

195 گرم

173 گرم

 

صفحه‌نمایش

image

وقتی صحبت از کیفیت صفحه‌نمایش به میان می‌آید، هیچ‌کدام از این گوشی‌ها شما را ناامید نخواهند کرد. Galaxy S8+ و Galaxy Note 8 به صفحه‌نمایش AMOLED با کیفیت نمایش فوق‌العاده و وضوح تصویر 1440 در 2960 مجهز شده‌اند که به‌صورت پیش‌فرض با کیفیت 1080 عمل می‌کنند تا در مصرف انرژی باتری هم صرفه‌جویی کرده باشند. این کیفیت برای اغلب کاربران مناسب به نظر می‌رسد اما اگر از آن دسته افراد هستید که مایل‌اند صفحه‌نمایش گوشی‌شان تصاویر را با بهترین کیفیت ممکن نشان دهد، می‌توانید وضوح تصویر را به‌صورت دستی در منوی تنظیمات و در قسمت صفحه‌نمایش، تغییر دهید.

حالا که صحبت از تنظیمات شد باید این نکته را هم بگوییم که سامسونگ امکان فعال کردن وضعیت‌های نمایشی مختلف را در این منو میسر ساخته است. اغلب کاربران احتمالا با وضعیت پیش‌فرض Adaptive Display راحت هستند اما دقت رنگ‌ها در وضعیت Basic بهتر است.

وضوح صفحه نمایش گوشی Galaxy Note 8 هم مانند S8+ در معرض نور روز بسیار خوب است. این دو گوشی تازه همچنین از وضعیت Night Mode پشتیبانی می‌کنند که با فیلتر کردن نور آبی برای موقعیت‌هایی با نور کم (شب) مناسب است.

وضعیت آشنای Always-On سامسونگ روی این دو گوشی هم به‌صورت پیش‌فرض فعال است و شما می‌توانید بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌نمایش گوشی از زمان و نوتیفیکیشن‌های احتمالی باخبر شوید. ویدیوهای HDR هم به‌خوبی روی صفحه نمایش هر دو پخش می‌شود و می‌توانید از آن لذت ببرید.

کیفیت صفحه‌نمایش

 

بیشینه روشنایی صفحه‌نمایش

کمترین میزان روشنایی صفحه‌نمایش

کنتراست (تضاد نور)

دمای طیف

گاما

فاصله میان رنگ‌ها (dE)

دقت رنگ در مقیاس خاکستری (dE)

Galaxy Note 8

518 نیت (عالی)

2 نیت (عالی)

غیرقابل‌اندازه‌گیری (عالی)

6471 کلوین (عالی)

2.03

3.39 (خوب)

2.29 (خوب)

Galaxy S8+

565 نیت (عالی)

1 نیت (عالی)

غیرقابل‌اندازه‌گیری (عالی)

6936 کلوین (عالی)

2.14

5.06 (متوسط)

4.91 (متوسط)

 

رابط کاربری و عملکرد

image

همین‌جاست که مقایسه ما میان این دو پرچم‌دار زیبا هیجان‌انگیز می‌شود. ممکن است بگویید Note 8 و S8+ ازلحاظ نرم‌افزاری عملا یکسان هستند چراکه هر دو به اندروید نوقا و نسخه یکسانی از رابط کاربری سامسونگ مجهز شده‌اند، اما تنها Note 8 است که از قلم استایلوس S بهره می‌برد. همین ویژگی باعث می‌شود تعامل نرم‌افزاری در این فبلت پیشرفته‌تر از رابط کاربری S8+ باشد. با قلم S می‌توانید نقاشی بکشید، یادداشت بنویسد یا روی تصاویر و فایل‌های مختلف یادداشت بگذارید و در میان رابط کاربری آن پیمایش کنید اما هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها در S8+ وجود ندارد.

البته منظور ما اصلا این نیست که نبود قلم S برای S8+ یک عیب بزرگ است بلکه این پرچم‌دار از توانایی‌ها و ویژگی‌هایی برخوردار است که بدون قلم استایلوس هم مزایای فوق‌العاده دیگری ارائه می‌کند. قلم استایلوس ازاین‌جهت مهم است که یک ویژگی سرگرم‌کننده به شمار می‌آید و کاربر می‌تواند هر زمان که مایل بود آن را به کار گیرد.

اگر قلم استایلوس را نادیده بگیریم، Note 8 و S8+ در اجرای بسیاری از ویژگی‌ها مشابه عمل می‌کنند. در هر دو گوشی قادر هستید دکمه‌های راهنمای روی صفحه نمایش را به دلخواه خودتان شخصی‌سازی کنید. هر دو از تم‌های رابط کاربری پشتیبانی می‌کنند. هر دو از سیستم شناسایی تشخیص چهره و عنبیه به‌عنوان راهکار تأیید هویت جایگزین بعد از حسگر اثرانگشت بهره می‌برند هرچند استفاده از حسگر اثرانگشت برای باز کردن قفل گوشی هنوز هم محبوب‌ترین روش امنیتی به شمار می‌رود. هر دو گوشی به بیکسبی، دستیار هوشمند تازه سامسونگ، مجهز شده‌اند و فهرست موارد و ویژگی‌های مشترکشان همچنان ادامه دارد.

رابط کاربری در Galaxy Note 8

یکی از تفاوت‌های جزئی میان این دو گوشی، روش عملکرد چندگانه (مالتی تسکینگ) در آن‌هاست. در Galaxy Note 8 می‌توانید هر دو اپلیکیشن دلخواه را به‌صورت پیش‌‌فرض تعیین و تنظیم کنید. این تنظیمات مخصوصا برای کاربرانی مفید است که در اغلب مواقع از دو اپلیکیشن هم‌زمان استفاده می‌کنند. برای این کار کافی است با یک ضربه منوی تنظیمات Edge Panel را باز کرده و اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را به آن معرفی کنید. وقتی صحبت از مالتی تسکینگ به میان می‌آید، هر دو گوشی Note 8 و S8 Plus به خاطر صفحه نمایش بزرگشان قادر هستند آن را به‌خوبی اجرا کنند. رابط کاربری سامسونگ می‌تواند اپلیکیشن پیام‌رسانی، صفحه کلید روی صفحه نمایش و ویدیوی یوتیوب را به‌خوبی هم‌زمان به نمایش بگذارد.

رابط کاربری در +Galaxy S8

پردازنده و حافظه داخلی

در این مورد الزامی وجود ندارد که وارد جزئیات شویم چراکه هر دو گوشی Note 8 و S8+ تا حد زیادی در این مورد توانمند ظاهر شده‌اند. هر دو به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 یا پردازنده توانمند دیگری از نوع اگزینوس (در برخی کشورها) مجهز شده‌اند. اسنپ‌دراگون 835 در حال‌ حاضر قدرتمندترین پردازنده موبایلی در جهان است و نمی‌توان به آن هیچ ایرادی وارد کرد. S8+ و Note 8 قادر هستند با استفاده از این پردازنده هر بازی و اپلیکیشن سنگینی را به‌خوبی و بدون تأخیر اجرا کنند.

البته این نکته را هم باید اشاره کنیم که Note 8 به 6 گیگابایت رم مجهز شده است درحالی‌که S8+ از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. رم درواقع فضای ذخیره داده‌های اپلیکیشن‌هاست و هرچه بیشتر باشد قادر هستید داده‌های بیشتری از اپلیکیشن‌های مختلف را روی آن ذخیره کنید و همچنین به اجرای هرچه سریع‌تر اپلیکیشن‌ها و جابجایی کاربر میان آن‌ها کمک می‌کند. البته همه این تعاریف در تئوری جای می‌گیرند و آزمایش‌های مختلف در مورد S8+ و Note 8 نشان داده است که عملا هیچ تفاوتی میان این دو از نظر رم وجود ندارد. هر دو گوشی داده‌های اپلیکیشن‌های متعددی را در رم خود ذخیره می‌کنند و کاربر می‌تواند همه آن‌ها را بدون تأخیر و مشکل دوباره اجرا کند. البته عملکرد گوشی دراین‌باره کاملا به نوع اپلیکیشنی که در پس‌زمینه نیمه فعال مانده و همچنین کانفیگ گوشی شما وابسته است. درهرصورت Galaxy Note 8 نسبت به S8+ جدیدتر و برای کاربرانی که اپلیکیشن‌های سنگین اجرا می‌کنند هم مناسب‌تر است.

حافظه داخلی این گوشی‌ها از حداقل 64 گیگابایت آغاز می‌شود که این روزها به استاندارد گوشی‌های پرچم‌دار تبدیل شده و برای ذخیره کردن تصاویر و ویدیوهای 4K کاملا مناسب است. البته هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی microSD هم پشتیبانی می‌کنند و در صورت لزوم می‌توانید حافظه داخلی را ارتقا دهید.

نتایج بنچمارک عملکرد

 

Galaxy Note 8

Galaxy S8+

AnTuTu

175439

173945

JetStream

67.884

60.931

GFXBench T-Rex HD

60

60

GFXBench Manhattan

3941

Basemark O S II

34223256

 Geekbench 4 تک هسته‌ای

18772006

Geekbech 4 چند هسته‌ای

65526708

 

دوربین

image

دوربین اصلی با لنز دوگانه در Galaxy Note 8 یکی از نقاط قوت کلیدی آن است. ایده طراحی این دوربین مانند iPhone 7 Plus با دو لنز متفاوت به‌نظر می‌رسد. دوربین اصلی این فبلت سامسونگ از یک لنز 12 مگا پیکسلی و مناسب برای عکاسی در همه شرایط به همراه یک لنز تله فوتو با بزرگنمایی دو برابر ساخته شده که قادر است اشیا موجود در منظره را بدون ایجاد خلل در کیفیت تصویر، شناسایی و بزرگنمایی کند. این دوربین همچنین از ویژگی Bokeh پشتیبانی می‌کند و با اعمال افکت تار کردن پس‌زمینه، شیء اصلی تصویر را برجسته نشان می‌دهد. از طرف دیگر، دوربین اصلی S8+ تنها یک لنز 12 مگا پیکسلی دارد که کاملا مشابه لنز اصلی در Note 8 عمل می‌کند.

اپلیکیشن دوربین Galaxy Note 8

ازآنجاکه دوربین S8+ تنها یک لنز دارد، از ویژگی‌هایی مانند Live Focus و بزرگنمایی دو برابر هم پشتیبانی نمی‌کند. البته این تنها تفاوت مهم میان دوربین این دو پرچم‌دار توانمند است. اپلیکیشن دوربین در هر دو گوشی از وضعیت‌های و تنظیمات متعددی بهره می‌برد که می‌توانید با تغییر آن‌ها به‌دلخواه، تصاویر باکیفیتی ثبت کنید و البته منوی تنظیمات اصلی دوربین هم در قسمت مجزایی تحت عنوان Settings قرار گرفته است که احتمالا تنها یک بار آن را تنظیم خواهید کرد. رابط کاربری دوربین هر دو ممکن است در ابتدا کمی پیچیده و نامفهوم به نظر برسد اما به‌تدریج با آن آشنا خواهید شد.

اپلیکیشن دوربین +Galaxy S8

کیفیت تصاویر

هرچند هر دو گوشی از لنز اصلی مشابهی بهره می‌برند، کیفیت تصاویر دوربین Note 8 بهتر است. ظاهرا تفاوت تصاویر این دو به نرم‌افزار دوربین مربوط می‌شود. لبه‌های اشیا در تصاویر S8+ تیزتر دیده می‌شوند و اصطلاحا شارپنس دوربین آن بالاتر از دوربین Note 8 است. به همین خاطر وقتی تصاویر دوربین Note 8 را بزرگنمایی می‌کنید، کمتر با فضای خالی اطراف لبه‌ها مواجه می‌شوید. در این مورد باید بگوییم دوربین Note 8 امتیاز بهتری می‌گیرد چرا که جزئیات ریز تصاویر آن دستخوش تغییر نمی‌شوند.

نمونه تصویر دوربین اصلی Galaxy Note 8

image

اگر این تفاوت را نادیده بگیریم، دوربین هر دو گوشی قادر هستند تصاویر باکیفیتی را صرف‌نظر از نور کم یا زیاد ثبت کنند اما تمایل آن‌ها برای اشباع رنگ (تناژ رنگی) در برخی مناظر کاملا مشخص است. البته این ویژگی ممکن است گاهی به زیبایی عکس بیفزاید اما در برخی شرایط هم با ایجاد نمای غیرطبیعی، باعث برهم زدن زیبایی منظره می‌شود.

نمونه تصویر دوربین +Galaxy S8

image

دوربین Note 8 مخصوصا در هنگام استفاده از بزرگنمایی دو برابر، قادر است جزئیات تصاویر را به‌خوبی ثبت کند. این تفاوت میان دوربین Note 8 و S8+ به آسانی قابل تشخیص است و مخصوصا در نور روز باعث اثبات برتری Note 8 می‌شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که به دلایل فنی نمی‌توانید از بزرگنمایی دو برابر این دوربین در نور کم بهره ببرید اما کیفیت ثبت تصاویر آن حتی در نور متوسط هم از بزرگنمایی دیجیتالی در دوربین S8+ بهتر است.

کیفیت تصاویر سلفی

هر دو گوشی از حسگر 8 مگا پیکسلی سلفی با ویژگی فوکوس خودکار بهره می‌برند که حتی در نور کم هم تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند. این دوربین‌ها از ثبت سلفی‌های HDR پشتیبانی می‌کنند و در هر موقعیتی که به نور بیشتری نیاز باشد، صفحه می‌تواند تا حد امکان روشن شود. تفاوت محسوسی میان تصاویر سلفی این دو گوشی وجود ندارد و هر دو قادرند تصاویر بسیار خوبی ثبت کنند.

سرعت دوربین

 Galaxy Note 8

Galaxy S8+

ثبت تصویر (هرچه کمتر بهتر)

1.7 ثانیه

1.2 ثانیه

ثبت تصویر HDR (هرچه کمتر بهتر)

1.96 ثانیه

1.3 ثانیه

امتیاز سرعت دوربین (هرچه بیشتر بهتر)

996730

امتیاز سرعت دوربین با فلش (هرچه بیشتر بهتر)

765622

 

کیفیت ویدیو

دوربین‌های هر دو گوشی می‌توانند ویدیوها را با کیفیت‌های مختلف حداکثر تا 4K ضبط کنند. این ویدیوها مخصوصا در نور کافی بسیار باکیفیت هستند و کوچک‌ترین جزئیات را هم ضبط می‌کنند. دوربین Note 8 با لنز مخصوص بزرگنمایی 2 برابرش همین‌جا به کار می‌آید و نسبت به بزرگنمایی دیجیتالی دوربین S8+، بهتر عمل می‌کند و فوکوس خودکار هم در ضبط ویدیو مثل همیشه از سرعت خوبی بهره می‌برد. یک نکته جالب دیگر هم اینجا وجود دارد. صدا در ویدیوهای Note 8 واضح‌تر شنیده می‌شود و فرکانس بالاتری دارد.

نمونه ویدیوی 4K ضبط شده با دوربین گلکسی نوت 8

نمونه ویدیوی 4K ضبط شده با دوربین گلکسی اس 8 پلاس

مالتی مدیا (چندرسانه‌ای)

همیشه اکسسوری‌ها و لوازم جانبی جالبی در کنار گوشی‌های گران عرضه می‌شود و سامسونگ هم برای این دو پرچم‌دار تازه، هدفون AKG را در نظر گرفته است. البته این هدفون‌ها ممکن است ازنقطه‌نظر افراد حرفه‌ای درزمینهٔ صدابرداری چندان بی‌نقص نباشند اما مطمئنا نسبت به هدفون‌های معمولی سایر گوشی‌ها، باکیفیت‌تر هستند.

هر دو گوشی به یک بلندگو در لبه پایینی مجهز شده‌اند که صدای بلند و باکیفیتی تولید می‌کند. این بلندگوها کیفیت خوبی دارند اما فوق‌العاده نیستند و در مقایسه با هم کاملا یکسان عمل می‌کنند.

image

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که عادت دارند دائما روی گوشی‌هایشان ویدیو تماشا کنند، عاشق این دو گوشی می‌شوید. هر دو از صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت بهره می‌برند و ویدیوهای یوتیوب و هر شبکه ویدیویی دیگری را با وضوح بسیار خوبی نمایش می‌دهند. Note 8 و S8+ هر دو از محتوای ویدیویی HDR در نتفلیکس پشتیبانی می‌کنند و به‌تازگی امکان پخش ویدیوهای یوتیوب هم به ‌صورت HDR روی آن‌ها میسر شد.

خروجی صدا

 

Galaxy Note 8

Galaxy S8+

قدرت خروجی هدفون‌ها (هرچه بیشتر بهتر)

0.78 ولت

0.74 ولت

بلندی صدا در بلندگو (هرچه بیشتر بهتر)

74.6 دسی‌بل

80 دسی‌بل

 

کیفیت تماس صوتی

ویژگی اصلی این گوشی‌ها در کنار همه مشخصات و ویژگی‌های هوشمندشان، هنوز هم برقراری تماس صوتی است. Note 8 و S8+ در این مورد هم کاملا خوب و مناسب عمل می‌کنند و خروجی صدایشان از دو طرف باکیفیت ارزیابی می‌شود.

عمر باتری

دوام باتری یکی از موقعیت‌های مهمی است که زور S8+ در آن به Note 8 می‌چربد البته این تفاوت چندان هم چشمگیر نیست. باتری S8+ با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر از باتری 3300 میلی‌‍‌آمپری فبلت Note 8 حدودا 6% بزرگ‌تر و قوی‌تر است. همان‌طور که انتظار می‌رود، باتری S8+ امتیاز بیشتری در آزمایش بنچمارک کسب کرده اما تفاوت آن‌ها به‌قدری کم است که در مصرف روزانه به‌سختی می‌توان متوجهش شد. هر دو گوشی با توجه به تنظیمات کاربر و در صورت مصرف معمولی قادر هستند یک روز دوام بیاورند. غیرفعال کردن ویژگی Always-On در صفحه نمایش می‌تواند عمر باتری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

image

از طرف دیگر، هر دو گوشی مدت زمان تقریبا یکسانی را صرف شارژ باتری می‌کنند و از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برند.

نتایج بنچمارک باتری‌ها

 

Galaxy Note 8

Galaxy S8+

عمر باتری

7 ساعت و 50 دقیقه

8 ساعت

مدت زمان شارژ کامل

102 دقیقه

99 دقیقه

کلام آخر

شاید از همان ابتدای نوشتن این مقایسه، برتری برنده میدان کاملا مشخص بود. Galaxy Note 8 به قلم استایلوس S مجهز شده است و دوربین دوگانه‌اش از هر نظر بهتر عمل می‌کند. از طرف دیگر، Galaxy S8+ باتری بزرگ‌تری دارد اما عمر آن نسبت به باتری Note 8 به اندازه بسیار ناچیزی، بیشتر است.

image

اما این دو پرچم‌دار از نظر قیمت چه تفاوتی دارند؟ البته Note 8 با توجه به پیشرفته‌تر و تازه‌تر بودنش گران‌تر است و قیمت عرضه آن توسط سامسونگ و سایر فروشندگان 930 دلار گزارش شده است. Galaxy S8+ در حال‌ حاضر به قیمت 830 دلار به فروش می‌رسد و بدین ترتیب افزایش قیمت 100 دلاری Note 8 با توجه به ویژگی‌هایش تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد. از طرفی سامسونگ قرار است اکسسوری‌هایی ازجمله دوربین Gear 360 یا پد شارژ بی‌سیم همراه کارت حافظه جانبی microSd را به‌صورت رایگان به خریداران Note 8 هدیه دهد که با در نظر گرفتن این هدیه‌ها، تفاوت قیمت فبلت مذکور با S8+ کمتر هم می‌شود.

مزایای Galaxy Note 8

  • مجهز به دوربین دوگانه با لنز واقعی بزرگنمایی دو برابر و افکت Bokeh
  • کیفیت بهتر دوربین
  • قلم استایلوس S برای نقاشی کردن روی صفحه نمایش و یادداشت نوشتن

مزایای Galaxy S8+

  • لمس و دست گرفتن آن به دلیل انحنای گوشه‌های صفحه کمی بهتر است
  • قیمت کمتر
  • عمر باتری بیشتر

نظر شما درباره این گوشی‌های سطح بالا چیست؟ به‌ نظر شما کدام بهتر است؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (82 نظر)

Noredin

۱۳۹۹/۱۱/۲۸
نوت ۸ خیلی خوبه به نظری من

❤M❤

۱۳۹۸/۶/۵
سلیقه مه صلیقه

momen_mm_ch

۱۳۹۸/۶/۵
راست میگه اگه میخوای گوشی بخری سامسونگ بخر اگر هم بودجه اضافی داری میتونی مدل های بالاتری رو بخری مثل نوت۹ یا اس۹ ولی در کل نظر خودته

Mohammad

۱۳۹۸/۳/۲۴
سلام من می خوام نوت ۸ بخرم
لطفا راهنمایی کنین نوت ۸ بخرم یا اس ۸ پلاس؟

Amir

۱۳۹۸/۳/۱۷
سلام ممنون این شد نظر.امروز ۱۷/۳/۹۸ هست من دوروز پیش s8خریدم۶/۵۰۰/۰۰۰ و دودل بودم ک بفروشم نوت۸ بگیرم .اما با این نظر که گفتی مگه از گوشی چی میخوایم .از همونs8استفاده میکنم.دوسال پیش ک این نظر نوشتی s8 ۲ میلیون بود الان ۶ میلیون .واقعا تا کی باید زجر بکشیم از این گرونی.دلار۳ تومنی شده ۱۵ تومن