خانهاخبار
چگونه کیبورد فارسی را در iOS 11‌ فعال کنیم؟ (آموزش ویدیویی)

چگونه کیبورد فارسی را در iOS 11‌ فعال کنیم؟ (آموزش ویدیویی)

خوشبختانه بعد از سال‌ها کیبورد فارسی رسما به سیستم عامل آی او اس اضافه شده و کاربران فارسی زبان می‌توانند بی‌نیاز از کیبورد عربی به تایپ فارسی بپردازند. در ادامه مطلب راهنمای فعال کردن و استفاده از کیبورد فارسی آی او اس 11 را مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۶/۶/۲۹

همانطور که مطلع شده‌اید شب گذشته اپل نسخه نهایی آی‌اواس ۱۱ را برای تمام کاربران و دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند منتشر کرد. در نسخه‌های بتا دیده بودیم که اپل سرانجام کیبورد فارسی را به آی‌اواس ۱۱ اضافه کرده و خوشبختانه حالا در نسخه نهایی نیز امکان استفاده از این کیبورد وجود دارد. بدین‌ترتیب دیگر برای تایپ فارسی در آیفون یا آیپد نیازی به استفاده از کیبورد عربی یا کیبوردهای جانبی در اپ استور وجود ندارد. چراکه به‌راحتی می‌توانید کیبورد کاملا فارسی پیش‌فرض آی‌اواس را استفاده کنید.

کیبورد فارسی پیش‌فرض آی‌اواس ۱۱ از نیم‌فاصله نیز پشتیبانی می‌کند و تمام اعراب مورد نیاز در رسم‌الخط فارسی در آن وجود دارد. 

image

برای آموزش فعال کردن کیبورد فارسی آی‌اواس یک ویدیو آماده کرده‌ایم که در انتهای مطلب مشاهده می‌کنید. اما به‌صورت خلاصه کافیست بعد از آپدیت به iOS 11 مسیر زیر را در گوشی یا تبلت‌تان دنبال کنید:

Settings > General > Keyboard > Keyboards

سپس گزینه Add New Keyboard را انتخاب کنید و از میان لیست زبان‌های موجود گزینه Persian را برگزینید. ویدیوی زیر به‌شکل واضح‌تری مراحل مذکور را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Behbod

۱۳۹۷/۳/۲۷
من آیپد دارم کاملا راضی هستم از کیبورد فارسی بیخود غر غر نکنید عربی که نرفته از عربی استفاده کنید !

mking

۱۳۹۶/۷/۱
کیبورد فارسیم نمیذاشت باز میخواستی یجور دیگه غر بزنی!

احسان

۱۳۹۶/۶/۳۰
بنده آیفون سیکس اس دارم و تغییر خاصی در مصرف باطری ندیدم.
اما کمی سرعت گوشی پایین اومده، شاید 20 درصد.

کاربر جی اس ام

۱۳۹۶/۶/۳۰
سلام
من iPhone SE خودم رو به 11 آپدیت کردم و هیچ مشکلی هم نداره خیلی هم سریع و عالی تر شده.باطریشم هیچ تغییری نکرده و با متوسط استفاده (استفاده کم) 2روز یه بار شارژ میکنم با مصرف زیاد و استفاده از اینترنت LTE برای یه روز تا آخر شب 30% هم درصد برام باقی میومنه در کل از باطریش راضی هستم و به نظرم حتما آپدیت کنید.

Pej

۱۳۹۶/۶/۲۹
این که باز عدد نداره فقط توی آی‌پد عدد داره آیا از من اینطوریه یا همه همین مشکل رو دارن !!!!