خانهاخبار
تصاویر تازه از نوکیا 9 و نوکیا 2؛ ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌‌های نوکیا در کنار هم!

تصاویر تازه از نوکیا 9 و نوکیا 2؛ ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌‌های نوکیا در کنار هم!

به‌تازگی، تصویر جدیدی از گوشی نوکیا 9 و نوکیا 2 در کنار یک‌دیگر منتشر شده است که گوشی پرچم‌دار جدید HMD Global را به همراه ارزان‌قیمت‌ترین گوشی این شرکت، به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۶/۶/۲۷

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، شرکت HMD Global روی یک گوشی رده‌بالا و پرچم‌دار دیگر کار می‌کند که براساس شایعات با نام «نوکیا 9» عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند و قابلیت‌های متمایزتری برای این محصول در مقایسه با نوکیا 8، پرچمدار تازه معرفی شده نوکیا، درنظر گرفته شده باشد.

به‌تازگی، تصویری در شبکه Baidu منتشر شده است که دو گوشی جدید نوکیا را در کنار یک‌دیگر نشان می‎دهد. در این تصویر، گوشی پرچم‌دار نوکیا 9 در کنار ارزان‎قیمت‌ترین محصول این شرکت یعنی نوکیا 2 به نمایش گذاشته شده است. نوکیا 2 مانند نوکیا 9 هنوز معرفی نشده است اما انتظار می‌رود که تا پایان سال عرضه شود.

image

با توجه به تصویر فاش شده، بدنه پشتی نوکیا 9 دارای انحنا خواهد بود؛ طراحی دارای انحنا باعث خواهد شد تا جای‌گیری پرچمدار جدید نوکیا در دست راحت‌تر باشد.

 این گوشی همچنین به دوربین دوگانه مجهز شده است که سنسورهای دوربین اصلی با چینش عمودی در زیر یک‌دیگر جای گرفته‎اند. با اینکه خبری از برند «زایس» در تصاویر نیست اما انتظار می‎رود از لنزهای کارل زایس در گوشی نوکیا 9 استفاده شده باشد. آن‌طور که شایعات نشان می‌دهد، شرکت نوکیا دوربین گوشی پرچمدار جدیدش را ارتقاء می‌دهد تا عملکرد بهتری نسبت به نوکیا 8 داشته باشد.

در گوشی‌های پیشین نوکیا، حسگر اثرانگشت در حاشیه‌‌ی پایین نمایشگر جای گرفته است اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، شرکت HMD Global درنظر دارد تا حاشیه پایین صفحه‌نمایش را حذف کند. در واقع، گمان می‌رود تصویر منتشر شده طراحی بدون حاشیه نوکیا 9 را تأیید نماید؛ به همین جهت، شرکت نوکیا حسگر اثرانگشت را از حاشیه‌ی پایین نمایشگر به بدنه پشتی منتقل کرده است.

گوشی پرچم‌دار نوکیا 9 با شش گیگابایت یا هشت گیگابایت رم عرضه خواهد شد و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای آن درنظر گرفته شده است. این گوشی با گواهی IP68 ارائه خواهد شد و به همین جهت، بدنه آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام، قدرت پردازشی گوشی نوکیا 9 را تأمین خواهد کرد. انتظار می‌رود تا پیش از اوایل سال 2018، چیپ‌ست رده‌بالای جدیدی توسط کوالکام معرفی نشود و به همین جهت، تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام تا پایان سال، قدرت‌مندترین چیپ‌ست ساخته شده توسط کوالکام باقی خواهد ماند.

همچنین، پیش‌تر نیز اعلام شده بود که نوکیا 9 برای رقابت با پرچمداران جدید مانند آیفون 10 یا گلکسی نوت 8 سامسونگ، به حسگر تشخیص عنبیه چشم مجهز شده باشد. گوشی آیفون 10 از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده می‌کند و گلکسی نوت 8 سامسونگ نیز به سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز شده است.

علاوه‌براین، گمان می‌رود گوشی نوکیا 9 با پنل نمایشگر OLED عرضه شود. اندازه صفحه‌نمایش به صورت دقیق مشخص نشده است اما احتمالاً این مدل با صفحه‌نمایش 5.5 یا 5.7 اینچی راهی بازار خواهد شد. از جمله دیگر قابلیت‎های احتمالی نوکیا 9، می‌توان به عرضه این گوشی پرچمدار با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 اشاره کرد و همچنین، شرکت HMD Global این مدل را با قیمت تقریبی 57 هزار روپیه (در حدود 749 یورو) ارائه خواهد داد. از آنجایی‎که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، چندان نباید به صحت این گمانه‏زنی‌های امیدوار باشید؛ هرچند، نوکیا پیش‌تر تأیید کرده بود محصول رده‌بالای دیگری را نیز با سیستم‌عامل اندروید ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

hadi

۱۳۹۶/۶/۲۹
حسگر عنبیه چشم که قدیمیه اما اگه صفحه نمایشش بدون حاشیه باشه صددرصد جزع گزینه هامه

Omid

۱۳۹۶/۶/۲۸
پشتش خیلی شبیه هواوی هانرx6 هست

m

۱۳۹۶/۶/۲۷
هه خیلی خوشم میاد میگی به ماننده ایفون10 و نت8
دیگ نمیگه اون دوتا به ماننده لومیا 950 به حسگر تشخیص عنبیه چشم مجهز شده باشد ?