خانهاخبار
ال‌جی Q6 در مقابل موتو G5 پلاس؛ کدام میان‌رده برتر است؟

ال‌جی Q6 در مقابل موتو G5 پلاس؛ کدام میان‌رده برتر است؟

ال‌جی به تازگی محصول میان رده خود به نام Q6 را معرفی نموده که یک تازه وارد در این رده محسوب می‌شود. اما موتو G5 پلاس، گوشی هوشمندی است که موفقیت آن را تهدید می‌کند. برای آشنایی با ویژگی‌های هریک و انتخاب بهترین گزینه، با ما همراه باشید.
۱۳۹۶/۵/۱۲

ال‌جی از جدیدترین میان رده خود با نام Q6 پرده برداری کرد که هدف از آن، یک تجربه کاربری عالی با پرداخت یک قیمت معمولی است. اما این اسمارت فون در بازار میان رده‌ها تنها نیست و لنوو برای مدت زیادی حضور قدرتمندی در این رده دارد و سری موتو G رقیب سرسختی برای ال‌جی است. اما آخرین محصول از این سری، موتو G5 پلاس است که میان رده محبوبی به شمار می‌رود.

اما محصول ال‌جی هم رقیب قدرتمندی است و چیزهای زیادی برای عرضه دارد. اولین ویژگی آن، نمایشگر و شکل خاص آن و شباهت با پرچم‌دار کمپانی یعنی G6 است که ظاهر لوکسی به آن می‌بخشد. اما آیا این توانایی را دارد که در مقابل موتو G5 پلاس عرض اندام کند؟ قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو محصول داشته باشیم تا انتخاب برای شما آسان‌تر شود.

image

برای این مقایسه، از نسخه قدرتمندتر موتو G5 پلاس استفاه کردیم که 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم دارد چراکه از نظر قیمت، به ال‌جی Q6 نزدیک‌تر است.

مشخصات و عملکرد

 

ال‌جی Q6

موتورولا موتور G5 پلاس

CPU

۸ هسته ۱.۴ گیگاهرتزی Cortex-A53

۸ هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A53

GPU

Adreno 505

Adreno 506

ابعاد

142.5 × 69.3 × 8.1 میلی‌متر

7.9 × 74 × 150.2 میلی‌متر

رنگ

مشکی، نقره‌ای، سفید، طلایی

خاکستری، طلایی

وزن

149 گرم

155 گرم

پردازنده

Qualcomm MSM8940 Snapdragon 435

Qualcomm MSM8953 Snapdragon 625

صفحه نمایش

5.5 اینچ (~78.0% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

5.2 اینچ (~67.1% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

رزولوشن نمایشگر

1080 × 2160 پیکسل (~442 تراکم پیکسلی در هر اینچ)

1080 × 1920 پیکسل (~424 تراکم پیکسلی در هر اینچ)

نوع نمایشگر

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

سیستم عامل

اندروید 7.1.1 نوقا

اندروید 7.0 نوقا

حافظه رم

2/3/4 گیگابایت

2 گیگابایت 

حافظه داخلی

16/32/64 گیگابایت

32/64 گیگابایت

درگاه حافظه

microSD، تا 256 گیگابایت

microSD، تا 256 گیگابایت

دوربین

13 مگاپیکسل

12 مگاپیکسل f/2.0

دوربین دوم

5 مگاپیکسل

5 مگاپیکسل، f/2.2، auto-HDR

فیلم‌برداری

فیلم برداری فول اچ‌دی با سرعت 30 فریم در ثانیه

فیلم برداری فول اچ‌دی با سرعت 30 فریم در ثانیه

ارتباطات

GSM / HSPA / LTE

GSM / HSPA / LTE

GPS

A-GPS

A-GPS، GLONASS، BDS

NFC

دارد

دارد

USB

USB-C

microUSB v2.0، USB Host

بلوتوث

4.2، A2DP، LE

v4.2، A2DP، LE

وای فای

Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، hotspot

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n، dual-band، WiFi Direct، hotspot

باتری

لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

قیمت

 به زودی

به زودی

سایر

پشتیبانی از فرمت های تصویری mp4/h.264

پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/flac/eaac+

photo/video editor

document editor

مجهز به قابلیت شارژسریع

پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/aac+/wav/flac

پشتیبانی از فرمت های تصویری mp4/h.264

photo/video editor

نمایش دهنده مستندات

در بخش سخت‌افزار، موتو G5 پلاس برنده بی چون و چرا است. اجازه دهید از پردازشگر آغاز کنیم. ال‌جی Q6 از پردازشگر اسنپدراگون 435 بهره می‌برد که قدرت کافی برای امور روزانه را دارد اما یارای مقابله با اسنپدراگون625 به کار رفته در موتو G5 پلاس را ندارد. این بدان معنی است که اگر کاربرد شما مالتی تسکینگ بهتر و انجام بازی است، موتو G5 پلاس انتخاب بهتری است. به علاوه این گوشی تا مدت بیشتری همراه شما خواهد بود چراکه قادر است از پس اجرای اپلیکیشن‌های جدید و سنگین بربیاید.

موتو G5 پلاس در بسیاری بخش‌های دیگر هم به ال‌جی Q6 برتری دارد. نسخه استاندارد ال‌جی Q6، 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم را در اختیار شما قرار می‌دهد در حالی که نسخه استاندارد موتو G5 پلاس، از 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم بهره می‌برد.

به‌علاوه محصول ال‌جی فاقد از برخی ویژگی‌های لازم مانند اسکنر اثرانگشت است.

بدون شک موتو G5 پلاس در بخش سخت‌افزار برتر است و محصول قدرتمندتری است.

برنده: موتو G5 پلاس

 

طراحی و نمایشگر

image

موتو G5 پلاس در بخش سخت‌افزاری با اختلاف بهتر عمل می‌کند اما وقتی بخواهیم در مورد طراحی صحبت کنیم، رقابت نزدیک‌تری وجود دارد. در واقع ما فکر می‌کنیم که ال‌جی Q6 برنده این بخش خواهد بود. ال‌جی Q6 از نمایشگر بزرگ با لبه‌های گرد بهره می‌برد و از این نظر، شبیه به پرچم‌دار کمپانی ال‌جی یعنی G6 است. پنل پشتی ظاهر ساده‌ای دارد و تنها المان‌هایی که دیده می‌شود، لوگوی Q6 به همراه دوربین است.

اما موتو G5 پلاس هرگز گوشی زشتی نیست. فقط کمی قدیمی به نظر می‌رسد. در پنل جلویی آن، اسکنر اثرانگشت و در قاب پشتی، ماژول برجسته دوربین را مشاهده خواهید کرد.

نمایشگرهای به کار رفته در این دو گوشی شباهت زیادی به هم دارند. رزولوشن نمایشگر Q6، برابر با 1080*2160 و روزولشن نمایشگر موتو G5 پلاس 1080*1920 است. نمایشگر Q6 اندکی بزرگ‌تر است و 5.5 اینچی است و تراکم پیکسلی آن هم کمی بیشتر است.

اما هر دو گوشی از نظر مقاوم بودن در سطحی مشابه قرار می‌گیرند. هر دو آنها در مقابل نفوذ آب مقاوم هستند و بدنه‌ای از جنس فلز دارند و احتمالا مقاومت آنها در برابر این شرایط به یک اندازاه خوب است. شاید فکر کنید که نمایشگر ال‌جی Q6 به دلیل اندازه 5.5 اینچی، بیشتر در معرض شکستگی است اما این اختلاف بسیار جزئی و قابل صرف نظر کردن است.

به دلیل طراحی به‌روزتر، ال‌جی در این بخش برنده است.

برنده: ال‌جی Q6

 

عمر باتری و شارژ

image

شباهت این دو گوشی به نمایشگر محدود نمی‌شود و هر دوی آنها از باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر بهره می‌برند. البته در این بین، موتو G5 پلاس ویژگی شارژ سریع را در اختیار شما قرار خواهد داد اما ال‌جی Q6 از این ویژگی بی‌بهره است.

البته اینجا، ویژگی شارژ سریع اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اگر شما زمان محدودی برای شارژ باتری گوشی خود داشته باشید، شارژ سریع کمک خوبی خواهد بود. به همین دلیل موتو G5 پلاس در این بخش برنده است.

برنده: موتو G5 پلاس

 

دوربین

image

دوربین در حال حاضر یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود و شما نیاز ندارید تا برای استفاده روزمره، از دوربین‌های دیگری استفاده کنید و گوشی هوشمندتان می‌تواند نیاز را برطرف کند. اما در این بخش کدام یک از رقبا پیروز خواهد شد؟

دوربین ال‌جی Q6 رزولوشن 13 مگاپیکسلی دارد و چیز دیگری درباره این دوربین نمی‌دانیم به جز اینکه فوکوس خودکار دارد. دوربین موتو G5 پلاس هم 12 مگاپیکسل رزولوشن دارد، گشودگی دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار و فلاش دوگانه از دیگر ویژگی‌های ان هستند.

در زمینه فیلم‌برداری این دوربین‌ها عملکرد چندان خوبی ندارد. دوربین ال‌جی Q6 با رزولوشن 1080p و دوربین موتو G5 پلاس با رزولوشن 2160p به فیلم‌برداری می‌پردازند.

جزئیات ثبت شده توسط دوربین ال‌جی Q6 خوب است اما نگرانی بابت فیلم‌برداری آن است.

برنده: مساوی

 

نرم‌افزار

image

هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا بهره می‌گیرند که آخرین و بهترین نسخه از سیستم عامل گوگل است اما ال‌جی و لنوو هر دو تغییرات خاص خود را بر آن اعمال کرده‌اند. برای ال‌جی، بسیاری از این تغییرات صورت گرفته، تجربه بهتری از نمایشگر با نسبت 18:9 ارائه می‌دهند. تغییرات جزئی دیگری هم وجود دارند.

اما لنوو از نظر نرم‌افزاری تجربه نزدیک‌تری به اندروید خالص دارد. سابقا محصولات موتورولا، به دلیل اینکه برند موتورولا در اختیار گوگل بود، تجربه بی‌نظیری از اندروید را در اختیار می‌گذاشت. اما اکنون کمپانی تغییرات جزئی را در این نرم‌افزار اعمال کرده که باز هم می‌توان گفت که کاربر را راضی نگه می‌دارد.

تجربه اندروید در این دو گوشی خوب است و هیچ کدام از آنها شما را ناامید نخواهند کرد.

برنده: مساوی

 

قیمت

image

موتو G5 پلاس اکنون در بازارهای جهانی با قیمت 300 دلار قابل خریداری است اما هنوز به بازار ایران نیامده است. اما ال‌جی Q6 هنوز عرضه نشده و گمانه‌ها از قیمت 350 دلاری آن خبر می‌دهند که در این صورت، موتو G5 پلاس انتخاب بهتر و مقرون‌به‌صرف‌تری است.

برنده این بخش هم بدون شک و تردید، موتو G5 پلاس است.

نتیجه نهایی

ال‌جی Q6 گوشی زیبایی است و اگر به دنبال یک محصول زیبا هستید، انتخاب خوبی خواهد بود. اما موتو G5 پلاس در بیشتر جنبه‌ها به محصول ال‌جی برتری دارد. قدرت پردازش، ویژگی شارژ سریع، حسگر اثرانگشت، و قیمت همگی از نقاط قوت این گوشی در مقابل Q6 هستند. شاید Q6 دوربین بهتری داشته باشد و البته نمایشگر بزرگ‌تری هم دارد. اگر این مولفه‌ها معیار شما برای انتخاب گوشی هوشمند هستند، می‌توانید منتظر حضور آن در بازار باشید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

Pouya

۱۳۹۶/۹/۸
موتورولا قطعا بهتره برین و مقایسه دوربین و سرعتشا باs7 edgeببینید که چقدر عالیه بعدشم موتورولا دو تا شرکت داره یکی دروید که مربوط به بخش لنوو تو چینه و یکی هم ریجن ۰۲ آمریکا بعدشم موتورولا همه چیزش هست نمایندگی هم تو ایران خیلی زیاد داره و همچنین گارانتی

یاشار

۱۳۹۶/۸/۳
تنها برتری موتو حسگر اثر انگشتش هست اونم بخاطر قیمت بالایی که داره وگرنه در حد Q6 نیست

یاشار

۱۳۹۶/۸/۳
قیمت ال جی 350 دلار؟ دروغ به این بزرگی
قیمت ال جی 220 دلار بیشتر نیست

ترانه

۱۳۹۶/۸/۱
موتورولا وسایل نداره خرابی زیاده بازار نداره باتریش خراب شد گوشی رو باید بندازی دور

reza

۱۳۹۶/۷/۲۰
دوست عزیز واقعا نمیفهمم با چه منطقی این حرفو میزنید اگه بخوام برتری های a7 2017 رو در برابر q6 بنویسم یه صفحه میشه
ای هفت با اینکه خیلی وقته وارد بازار شده هنوز قیمتش به یک میلیون هم نرسیده چطور مکنه از گوشی هشتصد تومنی ضعیف تر باشه؟
الان دیگه آدم هواویم بگیره بهتره تا الجی