خانهمقاله‌ها
آموزش دانلود و نصب تم در تلگرام (نسخه اندروید و دسکتاپ)

آموزش دانلود و نصب تم در تلگرام (نسخه اندروید و دسکتاپ)

در این پست قصد داریم تا مراحل دانلود و نصب تم بر روی پیام‌رسان تلگرام را بر روی پلتفرم‌های مختلف بررسی کنیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۱۲

جلوه‌ی بصری یا رابط کاربری یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک اپلیکیشن است. کاربران زیادی با تغییر پوسته سعی در ایجاد تنوع در پلتفرم خود دارند. از سیستم‌عامل ویندوز گرفته تا اندروید و iOS همگی با ایجاد تغییرات در رابط کاربری سعی در جلب رضایت کاربران خود دارند از این رو رابط کاربری تأثیر بسیار زیادی در موفقیت و محبوبیت یک سیستم‌عامل یا نرم‌افزار دارد. تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تم‌های زیاد و متنوعی را برای کاربران خود منتشر کرده تا پیام‌رسان خود را از حالت یکنواختی بیرون آورد. اگر جز هریک از کاربران تلگرام در پلتفرم‌های مختلف از جمله دسکتاپ، اندروید و.. هستید با دنبال کردن این مطلب می‌توانید پوسته‌یا تم تلگرام خود را به‌سادگی تغییر دهید. توجه داشته باشید که در حال حاضر قابلیت تغییر تم در سیستم‌عامل iOS فعال نشده و برای دسترسی به تم‌های مختلف باید منتظر نسخه‌های بعدی تلگرام باشیم.

image

آموزش دانلود و نصب تم در تلگرام

برای شروع لازم است تا تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

دانلود تلگرام 4.1 نسخه اندروید

دانلود تلگرام 1.1.9 نسخه ویندوز، مک و...

اکنون از طریق لینک‌های زیر عضو کانال تم‌های تلگرام شده و تم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کانال تم تلگرام نسخه اندروید

کانال تم تلگرام نسخه ویندوز، مک و...

کاربران اندروید همانند تصویر زیر می‌توانند با انتخاب تم و لمس گزینه‌ی Apply تم مورد نظر را بر روی تلگرام خود قرار دهند.

image

همچنین تمام کاربران اندرویدی می‌توانند علاوه بر دانلود، نصب و ویرایش تم‌های موجود در کانال تلگرام، پوسته‌ی مورد نظر خود را ساخته و از آن استفاده کنند. برای ویرایش تم‌های تلگرام می‌توانید از بخش Settings گزینه‌ی Theme را انتخاب کرده و با لمس گزینه مشخص‌شده در تصویر زیر و انتخاب گزینه‌ی Edit، تم مورد نظر خود را ویرایش کنند.

برای ساخت پوسته‌ی دلخواه نیز می‌توان از قسمت Theme واقع در بخش Settings گزینه Create New Theme را انتخاب کرده و پس از واردکردن نام پوسته، تنظیمات مربوط به آن را اعمال کرد.​

کاربران تلگرام در نسخه‌های ویندوز، مک و... برای نصب تم‌های این پیام‌رسان لازم است تا پس از عضویت در کانال مربوطه، تم مورد نظر خود را دانلود کرده و سپس با انتخاب گزینه Apply This Theme پوسته‌ی تلگرام خود را تغییر دهند. هنوز قابلیت ویرایش تم در نسخه تلگرام دسکتاپ به‌صورت رسمی وجود ندارد و برای دسترسی به این بخش باید منتظر به‌روزرسانی های بعدی این پیام‌رسان باشیم.

اگر فایل مربوط به تم مورد نظر خود را بر روی رایانه ذخیره کرده‌اید، با ورود به بخش Settings و انتخاب گزینه Choose From File می‌توانید پوسته‌ی دلخواه خود را فراخوانی کرده و بر روی تلگرام نصب کنید.

همانطور که اشاره شد متاسفانه هنوز قابلیت تغییر تم تلگرام در نسخه iOS وجود ندارد اما به محض اضافه شدن این قابلیت به سیستم عامل اختصاصی اپل، آموزش مربوطه را برای شما عزیزان تشریح خواهیم کرد. در پایان امیدواریم که این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد. نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

 

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

آندیا

۱۳۹۷/۱۲/۲۹
ببخشید ولی بعضی تم ها اجرا نمیشن انگار باید با یه برنامه اجرا بشه میشه بگید چیکار میشه کرد

فرشاد

۱۳۹۶/۴/۱۲
عالی مرسی بابت پست