خانهاخبار
پردازنده‌ای جدید در لیست میان‌رده‌های کوالکام: اسنپدراگون 450

پردازنده‌ای جدید در لیست میان‌رده‌های کوالکام: اسنپدراگون 450

کوالکام به عنوان یکی از پیشروان صنعت تولید تراشه، سعی دارد همگام با نیاز جامعه، به توسعه فناوری بپردازد. این رویه باعث شده تا حتی اغلب محصولات میان رده در بازار از پردازنده‌های قابل قبولی بهره‌مند باشند.
۱۳۹۶/۴/۱

اخیرا شایعه شده که کوالکام در حال توسعه پردازشگری جدید به نام اسنپدراگون 450 (با کد SDM450) است. روشن است که انتخاب این مدل برای تراشه‌هایی از نوع (SoC (System on Chip در نظر گرفته شده که بیشتر در گوشی‌های میان رده به کار می‌رود. هرچند این خبر، مورد توجه علاقه‎مندان به گوشی‌های پرچم‌دار، قرار نمی‌گیرد، از آنجا که بخش عمده‎ای از بازار فناوری در اختیار گوشی‌های میان رده است، این خبر برای دوست‌داران گوشی‌های میان رده، خوشحال کننده به نظر می‌رسد؛ با این حال نباید همیشه به شایعات اعتماد کرد.

image

 از آنجا که این پردازنده در دسته پردازنده‎های سری 400 (اسنپدراگون 425، 427 و 435)، قرار دارد، شاید دستگاه‎های میان رده و نسبتا ارزان قیمت، میزبان مناسبی برای پردازنده SDM450 باشند. بر اساس شایعه‌ها، این پردازنده نیزهمچون دیگر اعضای خانواده سری 400، با معماری ARM-Cortex A53 تولید می‌شود. در همین رابطه منابع وبسایت Github با انتشار پستی، مدعی شدند که پردازنده‌ای گرافیکی با سرعت پردازش 600 مگاهرتز، این تراشه را همراهی می‌کند.  متاسفانه با اینکه این پردازنده اکنون در گوشی‎های هوشمند به کارگیری شده، هنوز از مدل پردازنده گرافیکی آن سخنی به میان نیامده است. همچنین از فرکانس پردازشی این پردازنده 8 هسته‎ای نیز خبری در دست نیست. با این حال شایع است که معماری کلی این پردازنده شباهت زیادی به مدل اسنپدراگون 625 دارد، که بیشتر در قدرتمندترین گوشی‌های میان رده مورد استفاده قرار می‎گیرد. پیش‌بینی می‎شود این پردازنده از فناوری 14 نانومتری (مشابه اسنپدراگون 625) استفاده ‌نماید. در این صورت صنعت تکنولوژی با پردازنده‌ای قدرتمند و کارآمد روبرو می‎شود.

تراشه‌های کوالکام در تعداد بی‌شماری از محصولات موجود در بازار با قیمت و عملکردی متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. کوالکام به تازگی اعلام کرده که روزانه بیش از یک میلیون از تراشه‌هایش راهی بازار جهانی می‌گردد. بنابراین جای تعجب نیست اگر این شرکت موفقیتی دیگر را به لیست تراشه‌های بی‌نظیر خود اضافه نماید. با تمام این صحبت‌ها، تنها اطلاعاتی که تاکنون درباره این محصول منتشر شده، همگی در حد شایعه هستند. باید به خاطر داشت تا زمانی که کوالکام در مورد محصولاتش به صورت رسمی چیزی اعلام نکرده، گمانه‎زنی‌ها همچنان در حد شایعه باقی می‌ماند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

?

۱۳۹۶/۴/۲
پردازنده اسنپ دراگون ۴۱۰ هم داریم ظاهرا فراموش کردید در لیست سری ۴۰۰ قرار بدید!