خانهاخبار
آیپد اپل همچنان پرفروش‌ترین تبلت بازار؛ سامسونگ در جایگاه دوم

آیپد اپل همچنان پرفروش‌ترین تبلت بازار؛ سامسونگ در جایگاه دوم

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که میزان فروش تبلت در بازار کاهش یافته و در این میان، آیپد اپل بهترین عملکرد را داشته است.
۱۳۹۶/۲/۱۵

با وجود اینکه میزان فروش تبلت آیپد اپل نسبت به سال قبل 13 درصد کاهش یافته، اما در سه ماهه نخست سال 2017 آیپد همچنان پرفروش‌ترین تبلت در بازار محسوب می‌شود. تعداد تبلت‌های قدرت گرفته از سیستم عامل iOS در سه ماهه نخست سال،  8.9 میلیون واحد بوده که در مقایسه با 10.3 میلیون واحد فروش رفته در بازه زمانی مشابه در سال 2016، کاهش داشته است. آیپد در حال حاضر 24.6 درصد از بازار را در اختیار دارد و برای اپل، این 13 امین سه ماهه متوالی است که با کاهش فروش آیپد مواجه می‌شود. اما به لطف آیپد پرو، اپل همچنان در صدر بازار جای گرفته است. البته این تبلت از سیستم عامل موجود در گوشی‌های اپل استفاده می‌کند در حالی که رقبای حاضر در این سگمنت مانند سرفس پرو 4، از سیستم عامل ویندوز بهره می‌گیرد.

image

سامسونگ هم توانسته جایگاه دوم را در این بین کسب کند. کره‌ای ها در سه ماهه نخست سال 6 میلیون واحد تبلت فروخته‌اند که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، 1.1 درصد کاهش داشته است. به این ترتیب سهم سامسونگ از بازار، 16.5 درصد است که 8.1 درصد کمتر از اپل است. این اختلاف سال گذشته، 10.7 درصد بود.

اما بهترین عملکرد در سه ماهه اول را هواوی داشته است. هواوی که در جایگاه سوم قرار گرفته، 2.7 میلیون واحد تبلت به فروش رسانده که نسبت به زمان مشابه در سال قبل، 31.7 درصد رشد داشته و هواوی اکنون 7.4 درصد از کل بازار را در دست دارد.

آمازون با در اختیار داشتن 6 درصد از بازار، 2.2 میلیون واحد تبلت به بازار عرضه کرده و در مقام چهارم است. در جایگاه پنجم هم  لنوو قرار گرفته که 2.1 میلیون تبلت فروخته و 5.7 درصد از بازار را در دست دارد.

درمجموع فروش تبلت‌ در این زمان، 36.2 میلیون واحد بوده که نسبت به سه ماهه اول سال 2016، کاهش 8.5 درصدی را تجربه کرده است. این میزان در سال گذشته 39.6 میلیون واحد بود. بنابراین، این دهمین سه ماهه متوالی است که بازار تبلت‌ها برخلاف گوشی‌های هوشمند، وضعیت خوبی را تجربه نمی‌کند. شاید یکی از علت‌های این امر، افزایش ابعاد نمایشگر اسمارت فون‌ها و رشد تقاضا برای فبلت‌ها است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

italodance

۱۳۹۶/۲/۱۵
ماکروسافت هم رو به نزول رفته و محو شد