خانهاخبار
با Bixby، دستیار هوشمند صوتی گلکسی اس 8، بیشتر آشنا شوید

با Bixby، دستیار هوشمند صوتی گلکسی اس 8، بیشتر آشنا شوید

سامسونگ Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus را با دستیار هوشمند صوتی مخصوصش عرضه می‌کند: بیکسبی. دستیاری که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد به صورت جدی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به خدمت محصولاتش درآورد.
۱۳۹۶/۱/۹
image

گرچه تمرکز اصلی مراسم امشب بر روی معرفی گلکسی اس 8 بود، اما در کنار این پرچم‌دار پر جنجال، سامسونگ برای اولین بار از دستیار صوتی هوشمند جدیدش، Bixby، رونمایی کرد. شاید با خود فکر کنید که بیکسبی تنها نسخه‌ ارتقا یافته‌ی S Voice است، اما کاملا در اشتباهید. سامسونگ ادعا می‌کند هر کاری که شما با گلکسی اس 8 تان انجام می‌دهید، بیکسبی قادر است آن را برای شما انجام دهد. در واقع سامسونگ با بیکسبی به رقابت با الکسا، کورتانا و سیری رفته است.

شروع به کار با بیکسبی بسیار آسان است. سامسونگ معتقد بوده آنقدر دستیار هوشمندش کاربردی است که برای آن یک کلید فیزیکی زیر دکمه‌های صدا تعبیه کرده است که با فشردن آن بیکسبی آغاز به کار می‌کند. با ضربه‌ی کوتاه بیکسبی فعال می‌شود و می‌توانید به او دستور بدهید علاوه بر این، بیکسبی به فرمان صوتی شما نیز پاسخ می‌دهد و اگر نامش را صدا بزنید، فعال می‌شود.

اگر دکمه‌ی بیکسبی را کمی طولانی نگه دارید، وارد بیکسبی هوم می‌شوید. بیکسبی هوم در واقع جایگزین نیوزفید فیلپ‌بورد شده است. در این بخش شما با آخرین اطلاعات و اخبار، یادآورها و قرارهایی که تنظیم کرده‌اید و وضع هوا رو به رو می‌شوید. برخی از اپلیکیشن‌های مستقل مانند فیس‌بوک نیز کارت به خصوصی در بیکسبی هوم دارند.

بیکسبی به راحتی فرمان‌های صوتی شما را اجرا می‌کند. برای مثال می‌توانید از او بخواهید از صفحه اسکرین‌شات بگیرد، روشنایی صفحه را تنظیم کند، تنظیمات وای‌‎فای را باز کند، عکس خاصی را برای یکی از دوستانتان ارسال کند، عکس‌هایی را نشانتان دهد که در روز خاصی گرفته‌اید و دستورهایی از این قبیل. در واقع سامسونگ ادعا می‌کند هر کاری که شما می‌توانید از طریق لمس صفحه نمایش با گوشیتان انجام دهید، بیکسبی آماده است تا با دریافت فرمان صوتی شما، آن را برایتان انجام دهد.

image

در حال حاضر بیکسبی داخل تعداد محدودی از اپلیکیشن‌های سامسونگ می‌تواند کارهایی خاص برایتان انجام دهد و البته سامسونگ وعده داده که به مرور بر تعداد این اپلیکیشن‌ها خواهد افزود. یکی از آن‌ها اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 است. بیکسبی می‌تواند در عکسی به دنبال محصول یا وسیله‌ای مشخص بگردد، مکان‌ها را تشخیص دهد، متون را ترجمه کند، تصاویر مشابه را پیدا کند و بارکد و QR‌ها را بخواند.

شاید وقتی شروع به خواندن این متن کردید، برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا بیکسبی را به عنوان رقیبی برای گوگل اسیستنت به حساب نیاورده‌ایم. پاسخ سوال ساده است: بیکسبی برای رقابت کامل با گوگل اسیستنت ساخته نشده و در واقع برای رفع ضعف‌های آن آمده است. در واقع سامسونگ بیکسبی را ساخته تا کاربران بتوانند به جای لمس کردن صفحه، تنها به کمک صدایشان در گوشی‌شان گشت و گذار کنند ولی بهتر است برای جست و جو در اینترنت یا پرسیدن سوال‌های جانبی به سراغ گوگل اسیستنت بروند. در واقع بیکسبی هنوز نمی‌تواند به سوال‌هایی مانند اینکه سن فلان بازیگر چقدر است، پاسخی بدهد؛ هرچند که احتمال دارد در آینده سامسونگ دستیار صوتی‌اش را به چنین قابلیتی نیز مجهز کند.

سامسونگ احتمالا در آینده محصولات بیشتری را با دستیار صوتی هوشمندش عرضه می‌کند. نظر شما در مورد بیکسبی چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

شیک فام

۱۳۹۸/۱/۱۸
ن بابا چه ضعفی اخه
شیک فام

مریم

۱۳۹۸/۱/۱۸
خرید ریمل اصل اینترنتی از شیک فام عالی بود مرسی ازشون

ava

۱۳۹۷/۳/۲۴
سلام ایا میشه به bixby فرمان تماس داد که با صدای ما به هرکس که بخواهیم به اسم تماس برقرار کند

محدرضا

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
گوشین نوت 8 هست

محدرضا

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
عزیزان گزامی من یه مشکل دارم bixby اجرا که مبکنم خوب کار میکنه ولی دیگر برنامه هام دیگه اجرا نمیشه مثل ایمیل خود گوشی پیام رسان و اینستا و غیره میشه راهنمایی کنید ببینید چیکار کنم