خانهاخبار
Oppo از تکنولوژی زوم اپتیکال 5 برابری خود رونمایی کرد

Oppo از تکنولوژی زوم اپتیکال 5 برابری خود رونمایی کرد

کمپانی Oppo در نمایشگاه موبایل بارسلون از یک فناوری زوم اپتیکال با قابلیت زوم 5 برابر رونمایی کرد. این زوم اپتیکال قابلیت بی‌نظیر ثبت تصاویر با جزئیات زیاد را برای کاربران فراهم می‌کند.
۱۳۹۵/۱۲/۱۱

پیش از برگزاری کنگره جهانی موبایل، کمپانی Oppo اعلام کرده بود که قصد دارد در این نمایشگاه از تکنولوژی جدید دوربین‌های خود رونمایی کند.

اکنون این کمپانی چینی به وعده خود جامه عمل پوشانده و روز گذشته از فناوری زوم اپتیکال 5 برابری خود رونمایی کرد. استفاده از این لنزهای جدید به کاربران اجازه می‌دهد که تا 5 برابر بیشتر روی تصویر موردنظر زوم کنند. این لنزها همچنین از قابلیت بی‌نظیر ثبت تصاویر با جزئیات زیاد برخوردارند.

پیش‌ازاین نیز گوشی‌های هوشمند از فناوری زوم اپتیکال استفاده می‌کردند و شاید بتوان گفت که یکی از بهترین فناوری‌های زوم اپتیکال در آیفون 7 پلاس قرار داده‌شده است. در زوم اپتیکال آیفون از دو سنسور استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها وظیفه زوم و ترکیب کردن هر دو را بر عهده دارد؛ اما فناوری اپتیکال Oppo با نمونه آیفون تا حدودی متفاوت است و در آن سنسور دوم با زاویه 90 درجه درون شاسی گوشی مخفی‌ شده است. جالب است بدانید که آیفون 7 پلاس فقط از قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری بهره می‌برد و اوپو می‌تواند ادعا کند که در زمینه تکنولوژی دوربین از کوپرتینویی‌ها جلو زده است.

تکنولوژی زوم اپتیکال 5 برابری اوپو با یک لنز تله فوتو کار می‌کند که به‌صورت عمودی درون دستگاه چرخانده می‌شود. سپس نور حاصل از طریق یک منشور چرخان منعکس می‌شود. همچنین این فناوری از درجه چرخش 0.0025 برخوردار است که امکان کنترل دقیق‌تر روی فرایند زوم را فراهم می‌کند و باعث تثبیت تصویر نیز می‌شود؛ هرچند که ادعاهای اوپو در زمینه کاربرد این فناوری را باید در عمل آزمایش کرد تا نتیجه مشخص شود.

بر اساس خبرها، کمپانی اوپو برای توسعه این تکنولوژی با شرکت Corephotonics همکاری کرده و حدود یک سال نیز روی توسعه این فناوری زمان صرف شده است. اوپو هنوز نام دستگاه‌هایی را که از تکنولوژی زوم 5 برابری جدید استفاده می‌کنند اعلام نکرده است.

نظر شما در مورد فناوری زوم اپتیکال 5 برابر اوپو چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
خوب داره این برند خودشو جا میندازه شارژ سریع خاص خودش
دوربین قوی تبلیغات خوب که استفاده از تم بارسلونا در یکی از مدل هاش

داود

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
ایول دمش گرم

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
علم اگر در کهکشان راه شیری هم باشد، مردمانی از سرزمین "چین واحد" بدان دست خواهند یافت...