خانهاخبار
توجه ویژه تولیدکنندگان گوشی هوشمند به پنل‌های OLED

توجه ویژه تولیدکنندگان گوشی هوشمند به پنل‌های OLED

کاهش قیمت پنل‌های اولد باعث شده تولیدکننده‌ها از این نوع پنل در گوشی‌هایشان استفاده کنند و افزایش تقاضا احتمالا باعث کم شدن موجودی این پنل در بازار خواهد شد.
۱۳۹۵/۱۱/۲۷
image

با وجود اینکه شرکت‌های اپل و سامسونگ رقیب‌های جدی هم هستند، شراکت تجاری بسیاری با هم دارند. سال گذشته اپل درخواست 100 میلیون نمایشگر اولد به سامسونگ داد تا در آیفون 8 از آنها استفاده کند. اما به نظر می‌رسد این مقدار کافی نبوده است. این شرکت در سال تعداد زیادی دستگاه آیفون به فروش می‌رساند و همان‌طور که پیش‌تر گفتیم اپل 60 میلیون پنل اولد دیگر به سامسونگ سفارش داده است. مجموع مبلغ سفارش جدید اپل حدود 4.3 میلیارد دلار است.

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های اولد در جهان است؛ پنل‌هایی که در 70 درصد اسمارت‌فون‌های جهان دیده می‌شود. غول بزرگ تکنولوژی تخمین زده است که فروش پرچمدار جدیدش بیشتر از نسل قبلی باشد و از طرف دیگر هم 160 میلیون پنل اولد برای اپل باید تولید کند. پس عجیب نیست اگر شاهد کمبود پنل‌های اولد در بازار باشیم.

درخواست‌ها برای پنل اولد روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و تولیدکنندگان بیشتری به فکر استفاده از این پنل‌ها در گوشی‌هایشان هستند. این موضوع به خاطر کاهش قیمت این پنل‌ها در چند سال اخیر است و اکنون قیمت پنل‌های اولد برای تولیدکننده‌ها از پنل‌های ال‌سی‌دی کمتر است. در چنین شرایطی برای مقابله با کمبود این پنل‌ها باید تولیدشان افزایش یابد.

مشخصا سامسونگ تنها تولیدکننده پنل‌های اولد در جهان نیست. ال‌جی نیز پنل‌های اولد تولید می‌کند و این روزها به خاطر افزایش تقاضا، تولیدش را بیشتر کرده است. علاوه بر این شرکت‌های کوچک‌تری در چین و ژاپن نیز در حال توسعه خط تولید اولد هستند.

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

پرهام

۱۳۹۵/۱۲/۳
دقیقا بر عکس گفتی

پرهام

۱۳۹۵/۱۲/۳
کجا تو 70 درصد اسمارتفون های جهانه این پنل بدردنخور

سعید

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
من اس 7 دارم هیچ مشکلی نداره .خواهشا از خودتون حرف در نیارین ممنون

mohsen

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
با اینکه پنل های امولد رنگ هارو بسیار زیباتر نشون میدن ..ولی در عوض بیشترین مشکل رو هم دارن...از جمله مشکل زردی و سایه انداختن ایکون های منو و کیبرد گوشی در ال سی دی که من در چندین مورد بوضوح دیدم(البته اکثر دارندگان گوشی های سامسونگ این مشکل رو دارند و متوجه نیستند)با این نرم افزار در نور 100 درصد و در رنگ های مختلف از زوایای مختلف چک کنید متوجه میشید..یا نوار های کم رنگ پررنگ و یا سایه ایکون http://androidgozar.com/19051/display-tester.html)...اس4 و اس7 اج که خودم داشتم و بخاطر همین مشکل فروختم...و همچنین در اس5 و جی5 2015...و همچنین در نوت5 و نوت 4 و اس6که خودم دیدم..
وا واقعا چرت نوشته که :
(این موضوع به خاطر کاهش قیمت این پنل‌ها در چند سال اخیر است و اکنون قیمت پنل‌های اولد برای تولیدکننده‌ها از پنل‌های ال‌سی‌دی کمتر است. در چنین شرایطی برای مقابله با کمبود این پنل‌ها باید تولیدشان افزایش یابد.)
پس اگه اینجوریه که قیمت امولد کمتره!!!پس چرا قیمت j7 2016 که از سخت افزار و سری ساخت قدیمی تری نسبت j7 prime هست قیمتش بیشتره؟
جوابشم اینه که صفحه امولد داره
ولی کلا ای پی اس رو ترجیح میدم به امولد..
البته بدون تعصب از هر برندی این نظرو دادم...چون واقعا اس7 اج رو دوست داشتم

علی انتظار

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
فقط سامسونگ
??????????
اپل داره کمکم زیر مجموعه ای از سامسونگ نیشه