خانهاخبار
سهم اندروید نوقا از 1 درصد گذر کرد

سهم اندروید نوقا از 1 درصد گذر کرد

گوگل جدیدترین آمار نسخه‌های مختلف اندروید را منتشر کرده‌است. اکنون باید ببینیم چه تغییراتی در این آمار به وجود آمده‌است و اندروید در مقایسه با اپل، چه وضعیتی دارد.
۱۳۹۵/۱۱/۲۱

طبق آمار رسمی گوگل، پس از مرگ اندروید فرویو در ماه پیش (ژانویه)، اکنون قدیمی‌ترین نسخه اندروید فعال روی گوشی‌های اندرویدی، نان زنجفیلی است. 

اندروید آبنبات چوبی با قدرت در صدر نسخه‌های مختلف اندروید ایستاده‌است. ورژن 5.0 با 9.8 درصد و 5.1 با 23.1 درصد سهم از بازار اندروید در جدول گوگل دیده می‌شوند. مجموع این اعداد، سهم 32.9 درصدی آبنبات چوبی را نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین عدد در بین تمامی ورژن‌های اندروید است.

به فاصله‌ای نزدیک، اندروید مارشمالو با سرعت در حال تصاحب پادشاهی آبنبات چوبی است. این نسخه، سهم 30.7 درصدی از بازار اندروید دارد و اگر روند 3 ماهه قبل ادامه یابد، باید انتظار صدرنشینی این نسخه و پایین‌آمدن آبنبات چوبی از جایگاه اول را در ماه بعد داشته‌ باشیم. 

image

نکته قابل توجه دیگر این گزارش، گذر اندروید نوقا از 1 درصد سهم بازار است. این نسخه اکنون 1.2 درصد سهم (ورژن 7.0، 0.9 درصد و ورژن 7.1، 0.3 درصد) در بین دارندگان اندروید دارد که از مجموع سهم نان زنجفیلی و فرویو بیشتر است.

نسخه‌های قدیمی دیگر اندروید از ماه پیش تاکنون بین 0.1 تا 0.7 درصد کاهش داشته‌اند. اما قدیمی‌ترین نسخه موجود (نان زنجفیلی) همان 1 درصد سهم خود را از ماه پیش حفظ کرده‌است.

اگر اندروید را با آمار و ارقام اپل مقایسه کنیم، می‌بینیم که iOS 10، برروی 76 درصد از دستگاه‌های اپل وجود دارد و تنها 6 درصد از آیپدها و آیفون‌ها بیش از یک نسخه، عقب هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
داداش داری اشتباه میزنی
عکس خبر رو صفحه اصلی برعکسه :)