خانهاخبار
جدیدترین اخبار از مشخصات گلکسی اس 8

جدیدترین اخبار از مشخصات گلکسی اس 8

زمان نسبتا زیادی تا معرفی رسمی Galaxy S8 باقی مانده و کاربران تشنه آگاهی از مشخصات آن هستند. خبرگزاری The Guardian با کمک تعدادی از منابع خود جدیدترین مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Galaxy S8 را افشا کرده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
۱۳۹۵/۱۱/۸

یکی از مهم‌ترین رویدادهای تکنولوژی کمتر از یک ماه دیگر در حالی رخ می‌دهد که غایب بزرگی به نام >>گلکسی اس8<< دارد. در حالی که کاربران امیدوار بودند به زودی چشمشان به پرچمدار کره‌ای‌ها روشن شود، مدیران سامسونگ به صراحت اعلام کردند فعلا خبری از اس8 نیست! طبق شایعاتی که پس از این بیانیه منتشر شده احتمالا 9 فروردین 96 برای اولین‌بار با این گوشی ملاقات می‌کنیم و سه هفته پس از این تاریخ نیز روانه بازار می‌شود. در ادامه جدیدترین شایعاتی را که درباره اس8 منتشر شده با شما در میان می‌گذاریم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

پرچمدار سری اس به خودی خود یکی از محبوب‌ترین و شاخص‌ترین چهره‌های دنیای تکنولوژی است اما حالا با وجود سقوط نوت 7، اهمیت دوچندانی برای مدیران سامسونگ و طرفداران این برند پیدا کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود شایعات بی‌پایانی درباره آن به انتشار می‌رسد اما در ادامه آن‌هایی را بررسی می‌کنیم که به وسیله منبع موثقی به نام The Guardian منتشر شده‌اند. یکی از شایعات این است که اس8 در دو نسخه با نمایشگرهایی بزرگ‌تر از 5 و کوچک‌تر از 6 اینچ عرضه می‌شود که هردو از لایه‌های اج بهره می‌برند.

شاید عده‌ای نگران باشند که با افزایش سایز نمایشگر طبعا ابعاد بدنه هم بزرگ‌تر از معمول شوند و رنجش خاطر عده‌ای از مشتریان را فراهم آورند اما خوشبختانه سامسونگ فکر همه چیز را کرده است. گاردین معتقد است به لطف طراحی بدون حاشیه گوشی، نمایشگر بزرگ‌تر در همان ابعاد گلکسی اس7 جای می‌گیرد و نیازی به افزایش سایز بدنه نیست. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید آن‌قدر حاشیه بالا و پایین گوشی کم است که دیگر جایی برای لوگوی غول کره‌ای نمی‌ماند و احتمالا تنها در قاب پشتی گوشی عبارت SAMSUNG نقش می‌بندد.

image

نوبتی هم که باشد نوبت بررسی امکانات سخت‌افزاری است. اس8 به اسکنر عنبیه چشم مجهز می‌شود که مشابه نمونه موجود روی نوت7 است و از همان تکنولوژی بهره می‌برد. نکته جالب این‌که بر خلاف سنت همیشگی سامسونگ دیگر خبری از سنسور تشخیص اثر انگشت در دکمه هوم نیست زیرا دیگر دکمه‌ای وجود ندارد(!) و حالا قاب پشتی گوشی میزبان این اسکنر خواهد بود.

همه منتظر بودیم ببینیم آیا سامسونگ بالاخره با دوربین‌های دوگانه آشتی می‌کند یا خیر که ظاهرا یک سال دیگر هم این ماجرا به تعویق افتاد. امسال هم خبری از دوربین دوگانه نیست و با همان Duo Pixel موجود در گلکسی اس7 مواجه هستیم. البته نگران این بخش از گوشی نباشید زیرا قطعا پیشرفت‌هایی در زمینه عکاسی در نور کم، افزایش کیفیت تصاویر و سرعت شاتر رخ می‌دهد و علاوه بر این قابلیت تشخیص اشیا مشابه چیزی که در Google Goggles دیدیم به دوربین اس8 می‌آید.

همان‌طور که از مدت‌ها پیش واضح بود پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 در دل گوشی جای می‌گیرد که با 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به 256 گیگابایت همراه می‌شود. خبر خوب این‌که جک 3.5 میلی‌متری هدفون دست نخورده در جای خود باقی می‌ماند اما با پورت میکرو یو‌اس‌بی باید خداحافظی کرد زیرا جای خود را به USB Type-C می‌دهد.

image

چیزی که هم‌اکنون در دنیای گوشی‌های هوشمند به یک انقلاب بزرگ نیاز دارد قطعا بخش نرم‌افزار است. خوشبختانه سامسونگ به این قسمت هم نیم‌نگاهی داشته و دستیار هوشمند خود را به گوشی اضافه کرده است. غول کره‌ای برای تامین داده‌های این هوش مصنوعی با برخی از شرکت‌های بزرگ قرارداد بسته است که از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به تشخیص اشیا در دوربین اشاره کرد. هنور اطلاعات چندانی درباره این دستیار وجود ندارد اما احتمالا در روزهای آینده شاهد اخبار بیشتری خواهیم بود.

از سخت‌افزار و نرم‌افزار که بگذریم به لوازم جانبی می‌رسیم. سامسونگ برای جلب توجه کاربران به این بخش یک داک یا پایه تولید کرده است که با اتصال گوشی به آن می‌توان از اندروید به عنوان یک کامپیوتر شخصی استفاده کرد! برای افزایش امکانات آن قرار است سرویس‌هایی در آینده نزدیک توسعه داده شوند تا کارایی آن را بالا ببرد. از این طریق می‌توان گوشی را به یک نمایشگر بزرگ، صفحه‌کلید و دیگر لوازم وصل کرد و اس8 را به یک پی‌سی تبدیل نمود.

در حالی که هنوز هیچ خبر تایید‌شده‌ای از منابع رسمی منتشر نشده، شایعات حاکی از آن است که گلکسی اس8 اول اردیبهشت روانه بازار می‌شود. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا انتظارات شما را برآورده می‌کند؟ آیا جایی برای آن در سبد خرید خود اختصاص داده‌اید؟ آیا شکست گلکسی نوت 7 می‌تواند روی تصمیم شما برای خرید این گوشی تاثیر بگذارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

سروش

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
پیام لابد گوشی درپیتی ک دستته میارزه???????????

پیام

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
معلومه که میخرم رضا جان به خیال خودت نمی تونم بخرم ولی بدون تو خیالات واهی داری سیر می کنی

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
نخیر در دل صفحه نمایش

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
خخخخ باشه اراده کن و بخر
#rpks

پیام

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
برو بچه جون من همین الان هم گوشی پرچمدار نزدیک به 2 میلیون قیمت دستمه و اگه اراده کنم حتی می تونم 10 تا پرچمدار هم بخرم مگه مثل تو هستم که دو سه سال یه گوشی 1200 دستمه