خانهاخبار
پرونده نوت 7 بسته شد: سامسونگ دلیل مشکل را اعلام کرد

پرونده نوت 7 بسته شد: سامسونگ دلیل مشکل را اعلام کرد

همان‌طور که سامسونگ قول داده بود، امروز نتایج تحقیقات این شرکت در مورد مشکل Galaxy Note 7 منتشر شد. در تحقیقات باتری دستگاه مقصر اصلی معرفی شده که نتایج آن را 3 شرکت مستقل دیگر نیز تایید کرده‌اند.
۱۳۹۵/۱۱/۴

همان‌طور که انتظار می‌رفت سرانجام سامسونگ امروز، ۲۳ ژانویه، نتایج تحقیقات خود در مورد علت آتش گرفتن گلکسی نوت7 را منتشر کرد. مطابق انتظار، مشکل اصلی همه گوشی‌های نوت7 به باتری دستگاه مربوط می‎شد، اما ایراد اولین سری این محصول با سری دوم آن متفاوت است.

در مورد سری اول گوشی‌های نوت7 طراحی باتری دستگاه مقصر اعلام شده است. درواقع وجود نقصی در گوشه سمت راست بالای باتری موجب خم شدن الکترودها و نزدیک شدن نوارهای مثبت و منفی شده که به ایجاد اتصال کوتاه منجر شده است.

image

در مورد سری دوم گوشی‌های نوت7، که باتری آنها در کارخانه دیگری ساخته شده بود، نقص در تولید باتری عامل ایجاد مشکل اعلام شده است. عجله کارخانه سازنده در تهیه سفارشات باعث خطا در تولید باتری و ایجاد اتصال کوتاه شده بود.

طی چند ماه اخیر 700 نفر از کارمندان سامسونگ در مورد مشکل Galaxy Note7 تحقیق کردند و در تحقیقات خود 200 هزار گوشی و 30 هزار باتری را بررسی کردند. سامسونگ همچنین اعلام کرده که نتایج این تحقیق را سه شرکت مستقل UL، Exponent و TUV Rheinland تایید کرده‌اند و طراحی سخت‌افزارها و نرم‌افزار گوشی در مشکل ایجادشده نقشی نداشته است.

image

از آنجا که سامسونگ به امنیت کاربران خود اهمیت زیادی می‌دهد و نمی‌خواهد دوباره چنین اتفاقی رخ دهد، مراحل جدیدی به روند بازرسی محصولات خود اضافه کرده است که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. از این پس تمام گوشی‌های سامسونگ، از جمله مدل‌های 2017 این شرکت، این تست‌ها را می‌گذرانند تا کیفیت و سلامت باتری آنها تایید شود و کاربران نگرانی نداشته باشند.

سامسونگ در ویدئوی زیر توضیح داده که چرا گلکسی نوت7 دچار مشکل شد و برای جلوگیری از تکرار دوباره این اتفاق چه کارهایی کرده است.

 

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (112 نظر)

حميد

۱۳۹۶/۲/۷
پيش بيني فروش s8 حدود 50 ميليون دستگاه هست .به نظرت htc تا حالا تونسته نصف اين گوشي بفروشه ؟؟؟؟ همه مردم اشتباه مي كنن فقط تو يكي مي فهمي

مهدی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
نظر همه رو خوندم انگار باهم دعوا دارین اینجوری صحبت میکنید بابا مشکلش باطریه همین نوت ها هم بی نظیرن هرکی موافقه لایک

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۶
myi7
نوت7خدا رحمتش کنه تو با چه رویی از نوت7 حرف میزنی من موندم اچ تی سی 10 بهترین گوشیه تاریخ شد رفت خودتونو نکشین:)))))))))))))))

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۶
سینا
گوشیای سامسونگ زیاد میترکن من همشو میگم
s4 s5 s6 s7
note 2 3 4 5 7
و.............سری j ام هست

rs76

۱۳۹۵/۱۱/۶
کامبیز
من مخلوط کنشو قبول دارم هر وقت میزنی برق کنتر تعطیل میشه