خانهاخبار
حل آسان مسائل ریاضی با MyScript Calculator

حل آسان مسائل ریاضی با MyScript Calculator

معمولا کار کردن با ماشین حساب و وارد کردن فرمول‌های ریاضی در آن کار ساده‌ای نیست اما MyScript Calculator راهی پیش روی شما می‌گذارد تا بتوانید خیلی سریع مسائل ریاضی خود را نوشته و به پاسخ آنها برسید.
۱۳۹۵/۱۱/۲

دستگاه‌های ماشین حساب همیشه کمک حال ما در انجام محاسبات ریاضی بودند و هستند. با آمدن گوشی‌های تلفن همراه نیاز به همراه داشتن ماشین حساب برطرف شد چون تنها با نصب یک اپلیکیشن می‌توان ماشین حسابی روی گوشی خود داشت که امکان حل محسابات ریاضی را در اختیار ما می‌گذارد، بدون اینکه هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنیم.

افرادی که با ماشین حساب کار می‌کنند می‌دانند نحوه وارد کردن فرمول و مسائل ریاضی نیاز به تبحر دارد به همین دلیل اگر مسئله شما پیچیده باشد ممکن است به سختی بتوانید درست آن را در ماشین حساب وارد کنید. MyScript Calculator اپلیکیشنی است که کار محاسبه را بسیار آسان می‌کند. در این اپلیکیشن ارقام و علامت‌ها با دکمه وارد نمی‎شوند بلکه مثل کاغذ و خودکار می‌توانید آن را با انگشت روی صفحه گوشی بنویسید تا به برنامه جوابش را به شما بگوید.

پس از نصب و اجرای MyScript Calculator صفحه شطرنجی پیش روی شما گشوده می‏‌شود که بسیار ساده است. همانطور که در حالت عادی با خودکار مسائل را روی کاغذ می‌نویسید باید با انگشت آن را روی صفحه بکشید مثلا 3+3. با این کار برنامه نوشته شما را تشخیص می‌دهد و آنها را تایپ می‎کند و خیلی سریع جواب را به شما می‌دهد.

فرق نمی‌کند که مسئله شما یک جمع و ضرب ساده باشید یا یک معادله پیچیده. MyScript Calculator خیلی سریع مسائل وارد شده را محاسبه می‌کند.

image

با اینکه قدرت تشخیص دست خط برنامه بسیار بالاست با این حال ممکن است اشتباه کند و به درستی متوجه نوشته شما نشود در این حالت می‌توانید با استفاده از دکمه Undo یا Redo بخشی از نوشته‌ها را پاک کنید یا با زدن دکمه Delete از نو شروع کنید. همچنین اگر بخواهید بخشی از معادله یا مسئله نوشته شده را اصلاح کنید کافیست تا خطی روی آن بکشید تا از صفحه پاک شود.

image

MyScript Calculator امکان پیدا کردن مجهول یا X در معادله را نیز به شما می‌دهد. چیزی که مثال ساده آن به این شکل است: 3+?=14. این ویژگی در حل مسائل درسی دانش آموزان بسیار به کار می‌آید و می‌تواند در حل تمرین‌ها به کمکشان بیاید. برای پیدا کردن مجهول یک معادله باید به جای عدد مجهول علامت سوال بگذارید تا برنامه آن را پیدا کند.

image

این اپلیکیشن فوق‌العاده مجموعا از 25 عمل و ثابت ریاضی پشتیبانی می‌کند؛ چیزهایی مثل رادیکال، توان، تانژانت، لگاریتم و... که می‌توانید آن‌ها را در MyScript Calculator وارد کنید و به جواب برسید. فقط به یاد داشته باشید که اعداد و حروف باید به زبان انگلیسی نوشته شوند تا برنامه آن را تشخیص دهد در غیر اینصورت اپلیکیشن به درستی کار نخواهد کرد. همچین بهتر است برای نوشتن معادلات خود به جای انگشت از قلم استفاده کنید تا هم تسلط بیشتری داشته باشید و هم نوشته‌ها برای برنامه خواناتر باشند.

image

MyScript Calculator به طور پیش‌فرض پس از 3 ثانیه از وارد کردن مسئله پاسخ را نمایش می‌دهد. اگرچه در قسمت تنظیمات می‌توانید این زمان را تا 6 ثانیه افزایش دهید، گاهی اوقات برای وارد کردن مسئله‌های طولانی به مشکل برخواهید خورد به همین دلیل امکان غیرفعال کردن Automatic Calculation یا محاسبه خودکار وجود دارد. به این ترتیب دکمه آبی رنگی در پایین صفحه ظاهر می‏‌شود که تنها با فشار دادن آن جواب مسئله نمایش داده می‏‎‌شود.

image

مثل هر ماشین حساب دیگری امکان رند کردن جواب و محاسبه بر اساس رادیان در اختیار شما قرار دارد. همچنین گزینه‌ای برای افراد چپ دست وجود دارد که نوشتن را برای آنها آسان‌تر می‌کند. برای تغییر این گزینه‌ها باید از منو گوشه سمت راست وارد تنظیمات شوید و با زدن تیک گزینه‌های مورد نظر خود را فعال کنید.

کاربران سیستم‌ عامل‌ اندروید و آی‌اواس می‌توانند با استفاده از لینک‌ زیر اپلیکیشن MyScript Calculator را روی دستگاه خود نصب و استفاده کنند.

image
image
image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

amir

۱۳۹۵/۱۲/۸
سلام
این برنامه نسخه ویندوز هم داره؟

محدثه

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
خیلی ایده‌ی خوبیه منتها حتی سیگما رو هم تشخیص نمیده! برای محسابات ساده خوبه که اونم کار با ماشین‌حساب‌های معمولی راحت‌ترِ

محمدعلی

۱۳۹۵/۱۱/۵
خب درموردش توضیح بده ماهم بدونیم

محمدعلی

۱۳۹۵/۱۱/۵
من از بازار نتونسم دان کنمش،از مایکت دان کردم!

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۱۱/۳
ای کسانی که از این برنامه استفاده می‌کنید، کوشش کنید روش حل رو یاد بگیرید. وگرنه سر جلسه امتحان یا باید سفید تحویل بدید چون استفاده از گوشی ممنوع هست! یا مواظب باشید مراقب سر جلسه با جنس نگیرتتون! موفق باشید.