خانهاخبار
خالق اندروید با محصولی جدید به جنگ آیفون و پیکسل می‌رود

خالق اندروید با محصولی جدید به جنگ آیفون و پیکسل می‌رود

بازار تلفن‌های هوشمند پرچمداران زیادی را هر ساله به خود می‌بیند اما ظاهرا هیچ‌کدام از آنها اندی رابین را راضی نمی‌کند و وی در تلاش است تا محصولی متفاوت و انقلابی را به دست مشتریان برساند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۷

اندی رابین، خالق سیستم عاملی که امروز آن را اندروید می‌نامیم در پی به چالش کشیدن پرچمدارانی مانند آیفون و پیکسل است. رابین به نوعی پدر اندروید است که سال ۲۰۰۵ گوگل آن را به مالکیت خود درآورد.

image

رابین اواخر سال ۲۰۱۴ بود که از گوگل جدا شد. پس از آن از وی خبری نبود تا اینکه چندی پیش مشخص شد او با هدف تولید محصولات قدرتمندی در زمینه هوش مصنوعی و همچنین تلفن‌های هوشمند شرکت اختصاصی خود را تاسیس کرده است.

این شرکت که Essential نام دارد هم‌اکنون نزدیک به ۴۰ کارمند دارد و نمونه اولیه یا پروتوتایپ یک تلفن هوشمند پرچمدار را تولید کرده است.

به گزارش بلومبرگ پروژه تلفن هوشمند رابین هنوز به محصول نهایی منجر نشده اما بسیار بلند پروازانه است. همچنین Essential علاوه بر ساخت تلفن هوشمند، به‌صورت موازی در حال کار روی مجموعه‌ای از گجت‌های الکترونیکی وابسته به هوش مصنوعی است.

تلفن هوشمند این شرکت مشخصات سخت‌افزاری بالایی دارد و صفحه نمایش بدون لبه آن خاطره حاشیه زیاد کنار نمایشگر گوشی‌ها را به‌فراموشی می‌سپارد. پروتوتایپ گوشی هوشمند رابین که هم‌اکنون متخصصین Essential‌ در حال کار روی آن هستند صفحه نمایشی بزرگتر از آیفون ۷ پلاس ۵.۵ اینچی دارد.

اندی رابین در نمایشگاه CES 2017 با متخصصین برخی از اپراتورهای موبایل امریکا از جمله Sprint درباره پروژه تلفن هوشمند خود مذاکره کرده است. اگر همه برنامه‌ها طبق زمانبندی تعیین شده پیش برود می‌توانیم انتظار داشته باشیم که محصول نهایی این شرکت در ماه ژوئن سال جاری معرفی و آماده ورود به بازار شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

سعيد

۱۳۹۵/۱۱/۴
جناب 555
اندرويد سال ٢٠٠٥ ساخته شد درست ولى چه سيستمى؟؟؟؟
اون فقط برا گوشى هاى ساده دكمه دار بود و هيچ قابليت خاصى نداشت و اوج ورودش به بازار بعد از ورود ios و شبيه كردنش به اون بود
در واقع اون سيستم عاملى كه ٢٠٠٥ ساخته شد هيچ شباهتى به اندرويد الان نداشت و پس از ورود ios اندرويد جديدى هم براى اسمارت فون ها اوند كه يه سيستم كاملا جديد بود و بسيار ساده و مخصوص گوشى هاى ساده بود

h4m1d

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
خدا به داد جیب هامون برسه

555

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
آقا شما وقتی چیزی نمیدونی نظر نده گفت سال 2005، سال 2006 ساخته شدios

Noname

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
هه واقعا باهوشی ها توروخداهرچی داره خوب پیش میره رو باiosاشغال مقایسه نکنید.ایفون حتی بیشتره امکاناتشم دراختیارایران نمیزاره انقدجلز ولزنکنید واسه ایفون

محمدحسین

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
عالی میشه اگه بشه