خانهاخبار
باز هم فرانسوی، باز هم لوکس؛ دی اس 5LS در تهران رونمایی شد

باز هم فرانسوی، باز هم لوکس؛ دی اس 5LS در تهران رونمایی شد

زیرمجموعه لوکس سیتروئن به زودی محصولش را وارد بازار می‌کند؛ DS 5LS نام خودروی جدیدی است که در آینده رقیبی برای رنو تلیسمان و حتی پژو 508 ایران خودرو می‌شود.
۱۳۹۵/۸/۲۳

DS برندی است فرانسوی که توسط گروه PSA (پژو سیتروئن) در سال 2009 آغاز به کار کرد. نام DS خلاصه شده کلمهDéesse  است که در زبان فرانسوی به معنای الهه ترجمه شده. DS برند لوکس گروه پژو سیتروئن است که توانست در مدتی کوتاه رقبای باسابقه‌ای را به چالش بکشد.

 

هدف اصلی سیتروئن از ایجاد برند DS تسخیر بازار کشورهای آسیای شرقی به‌خصوص چین بود و به همین دلیل نیز برچسب قیمت آن نسبت به مدل‌های همکلاسش اندکی کمتر است. شرکت آرین موتور تابان، نمایندگی انحصاری DS در ایران، بعد از هاچ‌بک 217 میلیون تومانی DS5 (مدل 2017) و شاسی‌بلند 219 میلیون تومانی DS6 (مدل 2016) حالا آماده عرضه سومین محصولش در ایران است. پرچمدار خودروهای این کمپانی، DS 5LS، به ایران آمد.

5LS ، که حروف LS آن را از Luxury Saloon گرفته‌اند، از سال 2014 باهدف بازار چین وارد خط تولید Changan-PSA، شرکت مشترک پژوسیتروئن با چانگان در چین، شد. 5LS در همان نگاه اول مجذوبتان می‌کند: خودرویی که شباهتی به دیگر محصولات فرانسوی ندارد و ظاهرش مشابه خودروهای مفهومی است. اصلی‌ترین ویژگی در طراحی این خودرو چراغ‌های جلو و تلفیق بی‌بدیل آن با جلوپنجره است؛ ترکیبی چشم­‌نواز که در عین زیبایی ظاهری تهاجمی و مدرن برای خودرو به ارمغان آورده است. ارتفاع خودرو نیز از زمین نسبتا کم است و ظاهری اسپرت به DS 5LS بخشیده.

در کابین 5LS با فضایی کاملا مدرن و درعین حال اسپرت مواجه خواهید شد. صندلی‌های بسیار راحت، غربلیک فرمان ساخته شده از چرم و آلومینیوم، صفحه نمایش لمسی و ... گوشه‌ای از امکانات کابین این خودرو هستند. البته طراحی و طیف تجهیزات داخل کابین DS در قالب شش کلاس مختلف عرضه می‌شود که این کلاس‌ها عبارتند از: Basic، Comfort، Fashion، Elegant، Luxury و Prestige. با اینکه فعلا مشخص نیست کدام تیپ این خودرو در بازار ایران حضور خواهد داشت، DS برای فول‌ترین نسخه آن امکاناتی مانند تجهیزات زیر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد:

  • گرمکن صندلی‌های جلو با ماساژور، روکش چرم ناپا، کنسول تاشو عقب
  • دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، هشداردهنده نقطه کور
  • کروز کنترل، کمکی حرکت در شیب، ترمز پارک
  • مانیتور 7 اینچی لمسی، سانروف برقی، تهویه اتومات دوگانه با دریچه‌های عقب
DS 5LS با چهار رینگ مختلف عرضه می‌شود که تمامی آن‌ها طراحی و رنگی خیره­کننده دارند. نسخه Basic با رینگ ساده 16 اینچی عرضه می‌شود. این در حالی است که Comfort و Fashion دارای رینگ‌های 17 اینچی موسوم به SAMONE هستند. بر روی نسخه Luxry رینگ‌های 17 اینچی Samtwo قرار گرفته و نسخه Prestige با رینگ‌های 18 اینچی Vetrox عرضه خواهند شد.
چراغ‌های جلو 5LS یکی از پیشرفته‌ترین قسمت‌های این خودروست. این چراغ‌ها از ترکیب لامپ‌های زنون و LED ساخته شده‌اند و پرتاب نور بسیار مناسبی دارند. اما به لطف سیستم تشخیص خودروهای عبوری 5LS از تابش مستقیم نور چراغ به چشم راننده‌های مقابل خودداری می‌کند. از دیگر قابلیت‌های دوست داشتنی این چراغ‌ها امکان روشن گذاشتن آن‌ها برای مدت مشخص است. این ویژگی زمانی به کار می‌آید که می‌خواهید به داخل منزل خود بروید و هوا تاریک است. در این حالت بعد از خاموش‌شدن خودرو، چراغ‌ها همچنان روشن باقی می‌ماند.

در بازار چین 5LS با دو انجین 1.6 لیتری توربو و 1.8 لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که هر دو آن‌ها 4 سیلندرند. پیشرانه 1.6 لیتری آن هم دو نسخه THP200 و THP165 دارد که نسخه ضعیف‌تر آن به ایران آمده است. جالب است بدانید این پیشرانه، که میان 5LS و پژو 508 مشترک است، قبلا در برخی محصولات ب‌ام‌و نیز استفاده می‌شد.

باتوجه به انجین کم‌حجم آن پژو 508 ایران خودرو و همچنین رنو تلیسمان نگین خودرو تنها رقبای مستقیم این فرانسوی در ایران هستنند. سوناتا LF ، اپتیما JF و کمری نیز ازجمله رقبای غیرمستقیمی هستند که در رده قیمتی 5LS خودنمایی و موفقیت این فرانسوی را در بازار سخت‌تر می‌کنند.

image
image

آرین موتور روز یکشنبه، 22 آبان ماه، در مراسم رونمایی DS 5LS، که در نمایشگاه مرکزی دی‌اس در بلوار اندرزگو برگزار شد، قیمت این فرانسوی را 192 میلیون تومان اعلام کرد که البته قیمت آن با تخفیف رونمایی 184 میلیون تومان است. تصاویر فوق مربوط به مراسم رونمایی این خودروست.

 DS 5LSRenault TalismanPeugeot 508
 
image
image
image
حجم پیشرانه1.6L-Turbo1.6L-Turbo1.6L-Turbo
قدرت165hp190hp165hp
گشتاور240nm260nm240nm
گیربکس6 اتومات7 دوکلاچه6 اتومات
    
شتاب8.8sec7.7sec8.9sec
سرعت205km/h237km/h210km/h
    
مصرف شهری7.7L7.5L7.5L
مصرف جاده‌ای-4.6L4.8L
مصرف ترکیبی-5.6L5.8L
    
حجم باک60L51L70L
حجم صندوق466L608L475L

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

شهروز

۱۳۹۶/۲/۲۳
داداش حتما اونا یه چیزی میدونن که خودمون نمی‌دونیم اگر نه که اینکار نمیکردن....تازه بی ام و که اینقدر معتبر و معروفه مدل i8 رو با حجم ۱۵۰۰ توربو زده قیمتش ۱.۵ میلیارد شتابش ۴.۵ ثانیه

علیرضا

۱۳۹۵/۸/۲۵
دوستان بهتره کمی بیشتر سرچ و مطالعه کنن...الان دیگه اکثر برندهای معتبر خودروسازی دنیا ازجمله بنز- بی ام دبلیو- پورش و ... فقط از موتورهای توربودار استفاده میکنند چه در حجم موتور پایین و چه درحجم های بالا....یکی از دلایل استفاده ازتوربو شارژ هم کاهش مصرف سوخت خودروهاست ......نمونه ش بی ام دبلیو آی 8 که هایبریدی هست و موتور بنزینی 3سیلندر 1500سی سی اون با توربوشارژر قدرت 230اسب بخار تولید میکنه وشتاب خودرو به 4.5ثانیه میرسه ومصرف سوخت 2.5تا3لیتری داره......یا بنز E250 باحجم موتور2000سی سی و داشتن تووین توربو حدود220اسب بخار قدرت داره......توربو این امکان رو ایجاد میکنه که هوای بیشتری برای احتراق به سیلندرها تزریق بشه......پس نمیشه گفت پایین بودن حجم موتور و استفاده ازتوربو باعث فشاربیش از حد به موتور واستهلاک بیشتر میشه ..... عمر مفید این خودروها بسیار بالاست .

Mohamad

۱۳۹۵/۸/۲۴
خودروهای فرانسوی واقعا زیبان . کیفیت ساختشونم بالاس نه خودروهایی که به اسم فرانسه با قطعات چین و ایران تولید میشه . مثال پژو 504 و 405 و 206 جزو خودروهای سال اروپا شدن . تو رالی و مسابقات 24 ساعته هم که پژو مقامهای زیادی داره تو فرمول یک هم رنو

King m4m

۱۳۹۵/۸/۲۴
شما مطالعه بفرمایید که از انجین کوچیک بخوای ب زوره توربو بازدهی بالا بگیری چه فشاری میاد بهش
هیچوقت نمیشه اونجور که به انجین عادی فشار میاری به توربو دار فشار بیاری
به نظر شما به صرفه هست 190 میلیون بدی پای یه ماشین که انجین 1.6 براش تعبیه کردن ؟
حالا هرچقدرم بازدهی ازش بکشن

yashar2080

۱۳۹۵/۸/۲۴
حالا شما به خاطر گل روی سایپا و ایرانخودرو و حمایت از تولید داخلی از اون 10 اسب بخار اضافی بگذر و به 190 اسب بخارش راضی باش