خانهاخبار
اولین کارت حافظه جانبی با ظرفیت 1 ترابایت معرفی شد

اولین کارت حافظه جانبی با ظرفیت 1 ترابایت معرفی شد

امروزه تکنولوژی بیش از هر برهه زمانی دیگری سرعت گرفته و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. برخی پیشروی‌ها آن‌قدر زیاد است که حتی برای انسان‌های عادی کاربردی ندارد و شاید در سال‌های آینده بتواند نیازهای بشر را برطرف کند.
۱۳۹۵/۶/۳۱

بیش از ده سال از داشتن اولین کامپیوتر شخصی‌ام می‌گذرد. آن زمان یک هارد دیسک 32 گیگابایتی همراه با رم 256 مگابایتی برای نصب ویندوز 98 و بسیاری از بازی‌های ویندوزی کافی بود. امروز گوشی‌هایی با رم 6 گیگابایتی و پی‌سی‌هایی با رم 32 گیگابایت کاملا مرسوم و قابل دسترس است که نشان از سرعت پیشرفت باورنکردنی تکنولوژی دارد. کمپانی شناخته‌شده سن‌دیسک برای اولین‌بار یک کارت حافظه جانبی 1 ترابایتی معرفی کرده است که در ادامه جزئیات آن را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

گوشی‌های امروزی به فضای فوق‌العاده زیادی برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز دارند که مقصر آن نیز بازی‌های حجیم و فیلم‌های رزولوشن‌بالاست. دوربین بسیاری از گوشی‌های امروزی قابلیت ضبط تصاویری با کیفیت 4K دارند که در یک چشم‌به هم زدن حافظه داخلی را اشغال می‌کند. بازی‌هایی که نیاز به دانلود دیتا دارند نیز حجم‌هایی بیش از 2 گیگابایت به خود اختصاص می‌دهند که عملا اتکا به حافظه داخلی 32 یا حتی 64 گیگابایتی را غیرممکن می‌سازند.

image

حافظه یک ترابایتی تولیدشده از نوع SDXC است که بیشترین حجم را در کارت‌های حافظه جانبی دارند. این کارت فعلا مراحل آزمایشی را طی می‌کند و روانه بازار نشده است، پس طبعا قیمت نهایی آن نیز اعلام نشده، اما بر اساس محصولات دیگر این شرکت می‌توان حدس‌هایی زد. به عنوان مثال، چندی پیش یک کارت 512 گیگابایتی تولید شده بود که قیمت 800 دلاری داشت! قیمت نسخه 1 ترابایتی نمی‌تواند دو برابر 512 گیگابایتی باشد، اما احتمالا بیش از 1000 دلار (حدودا 4 میلیون تومان) خواهد بود. در نظر داشته باشید که با این قیمت می‌توان 16 هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایتی خرید!

نظر شما درباره این کارت حافظه چیست؟ آیا حاضرید این مبلغ را برای خرید یک کارت حافظه جانبی پرداخت کنید؟ به نظر شما این حجم از حافظه واقعا لازم است یا صرفا جنبه تبلیغاتی برای سن‌دیسک دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (45 نظر)

شاهین

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
واسه کسایی که اهل فیلم یا بازیهای دیتا دار هستند مطمئنا نیاز میشه

Sami

۱۳۹۶/۵/۱۳
تبلیغات پایین صفحه واقعا حواس ادمو پرت میکنه.چرا واسه ببینندگان ارزش قاعل نیستین؟

محمدحسین محمدزاده

۱۳۹۶/۳/۳
سلام
اگه کسی خبرداره که رم 1ترا چه سایتی به فروش میذاره توایران به من معرفی کنه

خوره تکنولوژی

۱۳۹۵/۱۰/۱۰
سلام خبر جالبی بود ولی. . .
من الان 2ماهه برای دوتا برد آموزشcortex m3 و رزبری پای 3 که پروسسور ARM هستن موندم کدومش رو بخرم ضرر نکنم که هر دوش روی هم 600 تومن نمیشه ، 4 میلیون پول داشتم خودم یکی میساختم :-) :-) :-)

محمد گل ریکی

۱۳۹۵/۹/۲
بنظر من این رم یک ترابایت ممکن است بدرد شرکت های کلان بخورد یواش یواش ارزون بشه وما پول دار بشیم بتونیم بخریم وبفروشیم درآمدی داشته باشیم