خانهاخبار
شکست گلکسی S7 و نکسوس 6P از وان پلاس 3 در شارژ سریع

شکست گلکسی S7 و نکسوس 6P از وان پلاس 3 در شارژ سریع

شارژ سریع یکی از فناوری‌هایی است که در سال‌های اخیر به گوشی‌های هوشمند اضافه شده و هنوز به تکامل نرسیده و در حال توسعه است. گوشی جدید وان‌پلاس نیز که به تازگی معرفی شده یک مدل اختصاصی از این فناوری را رونمایی کرده که رقیبانی همچون Galaxy S7 و Nexus 6P را در سرعت شارژ شکست می‌دهد.
۱۳۹۵/۳/۲۶

وان‌پلاس ۳، همان طور که شایعات زیادی درباره‌اش منتشر شده بود، حالا با سروصدای زیادی رسما معرفی شده و یکی از ویژگی‌های جالب توجه در آن فناوری اختصاصی شارژ سریع است. وان‌پلاس این فناوری را Dash Charge نامیده و ادعا می‌کند که با این فناوری، وان‌پلاس ۳ تنها در ۳۰ دقیقه می‌تواند به میزان شارژ ۶۳ درصد برسد.

image

اما شارژ سریع وان‌پلاس چگونه کار می‌کند؟ وان‌پلاس در این‌باره توضیح می‌دهد که در Dash Charge جریان الکتریسیته با حجم بالا اما بدون افزایش فشار به دستگاه منتقل می‌شود. روند مذکور منجر به شارژ شدن دستگاه با سرعت پایدار می‌شود که این پایداری نقطه قوت فناوری Dash Charge به شمار می‌رود.

وان‌پلاس برای اثبات حرف خود نمودارهایی از مقایسه شارژ سریع وان‌پلاس ۳ با دیگر رقبا یعنی گلکسی S7 و نکسوس 6P منتشر کرده است. این نمودارها مقایسه سرعت شارژ بین گوشی‌های مذکور را در سه حالت شارژ هنگام تماشای ویدئوی 4K، هنگام انجام بازی سه‌بعدی و هنگام روشن بودن صفحه نمایش به تصویر می‌کشد. در هر سه نمودار می‌بینیم که وان‌پلاس ۳ با قدرت رقیبان خود را پشت سر گذاشته است.

دیگر برتری شارژ سریع وان‌پلاس ۳ به میزان گرمای تولیدی هنگام شارژ مربوط می‌شود. طبق آزمایش‌هایی که انجام شده، شارژ سریع وان‌پلاس ۳ گوشی را داغ نمی‌کند که این ممکن است به لطف بدنه فلزی آن باشد، چراکه به خوبی باعث خروج حرارت از گوشی می‌شود. علاوه براین بیشتر اجزایی که باعث تولید حرارت می‌شوند در آداپتور Dash Charge تعبیه شده‌اند و از بدنه گوشی دور مانده‌اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مسعود

۱۳۹۵/۱۰/۶
پس بد نیست دوستان یه نگاهی هم به BLACKBERRY DTEK60 بندارن که با قابلیت شارژ سریع نسل3 با USB TYPE C که دارای پهنای باند بالا نسل جدید هست، تا 83% رو فقط در 30دقیقه شارژ میکنه...
JUST ONLY BLACKBERRY
پرچمش همیشه بالاست...

علی قاسمی

۱۳۹۵/۳/۲۶
وان پلاس همیشه عرضه جهانی داشته اما تا الان دعوتنامه ای بوده ولی از الان به بعد دیگه دعوتنامه ای نیست و همه میتونن بخرن

محمد

۱۳۹۵/۳/۲۶
شركتهاى موبايل سازى ابداعات خوبى در رابطه با شارژ سريع گوشيها دارند مثل شركت اوپو و غيره و همينطور كمپانى چيپست سازى كوالكام كه چيپستهاش از شارژ سريع پشتيبانى ميكنند اما اى كاش روى ماندگارى شارژ بيشتر باتريهاى موبايلهاشون هم كار مي كردند بالاترين باتريهاى پرچمدارن به زور ١٠ ساعت دوام مى اورند

محمد

۱۳۹۵/۳/۲۶
گوشى خوبيه اما نميدونم چرا مديران اين شركت فقط اقدام به عرضه اين گوشى در چين ميكنند و عرضه جهانى نداره پرچمداريه با امكانات بالا وقيمت معقول و رقيب سريختيه براى ساير پرچمدارها مثل مدل اولش كه لقب قاتل پرچمدارها را بهش داده بودند