خانهاخبار
چگونه از ویندوز 10 موبایل به ویندوز فون 8.1 برگردیم؟

چگونه از ویندوز 10 موبایل به ویندوز فون 8.1 برگردیم؟

یکی از مشکلات کاربران پس از نصب ویندوز 10 موبایل، چگونگی بازگشت به ویندوز فون 8.1 است. در این نوشته مراحل بازگشت به ویندوز فون 8.1 را برای شما شرح داده‌ایم.
۱۳۹۵/۲/۵

چند وقتی است که نسخه نهایی ویندوز 10 موبایل برای گوشی‌های ویندوزی منتشر شده است؛ نسخه‌ای که بر خلاف وعده مایکروسافت برای همه گوشی‌هایی که ویندوز 8.1 را روی خود دارند عرضه نشد. اکنون بسیاری از گوشی‌ها همچنان نسخه آزمایشی ویندوز 10 را بر روی خود دارند و امیدی هم به انتشار ویندوز 10 برای آنها نیست. برخی دیگر از کاربران هم نسخه نهایی ویندوز 10 را نصب کرده‌اند، اما به دلیل ابتدایی بودن نسخه نهایی، این نسخه با مشکلات و باگ‌هایی همراه است. این مشکلات در کنار هم باعث شده تا کاربران بسیاری به دنبال راهی برای بازگشت از ویندوز 10 موبایل به ویندوز فون 8.1 باشند. خوشبختانه مایکروسافت با آگاهی از مشکلات این فرایند را بسیار آسان کرده است. در این نوشته به چگونگی دانگرد به ویندوز فون 8.1 می‌پردازیم.

 

image

 

قبل از شروع کار خوب است توجه داشته باشید که با این کار همه اطلاعات شما پاک می‌شود، پس بهتر است یک نسخه پشتیبان روی وان درایو تهیه کنید یا اطلاعات خود را به حافظه جانبی منتقل کنید.

  • ابتدا باید Windows Recovery Tool را دانلود کنید.
  • حالا گوشی ویندوز فونی خود را به کامپیوتر وصل کنید تا نرم افزار آن را شناسایی کند. اگر گوشی شما شناسایی نشد، روی My Phone Was Not Detected کلیک کنید و دستورالعمل را دنبال کنید.
  • پس از اینکه گوشی شما شناسایی شد، مدل آن را برای ادامه فرایند انتخاب کنید.
  • بخش بعدی که پیش روی شما قرار می‌گیرد نسخه‌های دردسترس سیستم عامل است که شما باید نصب مجدد (reinstall) را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه ادامه (Continue) را انتخاب کنید.
  • در ادامه ابزار ریکاوری به دانلود فریم‌ور می‌پردازد که این مرحله با توجه به سرعت اینترنت شما کمی زمان‌بر است. دقت داشته باشید که در این مرحله حدود 1.7 گیگابایت دانلود می‌شود و نباید کابل را جدا کنید.
  • اگر همه چیز خوب پیش برود، شما پیغام «عملیات با موفقیت انجام شد» را می‌بینید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مهدی

۱۳۹۷/۶/۱۸
من انجام دادم مل فایل رو دانلود کرد
ولب اخر ارور داد و نشد.
لطفا کمکم کنید

محمدمرسار

۱۳۹۶/۹/۳
به نام آنکه آسمانی رامی گریاندتاگلی رابخنداند.عالی بودعزیزم.

سروش

۱۳۹۵/۴/۲۱
دوست عزیز برای شما و بقیه که اپدیت نکردن میگم.اصلا نمی ارزه چند بار اپدیت کردم که شاید مشکلاتش حل بشه که نشد.بعضی وقتا میخوام گوشیو بکوبونم تو دیوار.
مشکلاتش
1:وقتی بک میزنی صفحه اول روی لودینگ میمونه که باید ری استارت کنی تا درست شه بدترینشه
2:شب نور صفحه هی روشن خاموش میشه
3:دوربین داغون شده.قابلیت hdr کار نمیکنه یا ریچ کپچر
4:هنگش خیلی زیاد شده
5:سرعتش کم شده
قبلا نوکیا اپدیت میداد گوشی از این رو به اون رو میشه بدون مشکل.مایکروسافت معلوم نیس داره چیکار میکنه.حداقل وقتی میبینی همه یه مشکل رو دارن توی اپدیت بعدی درستش کن یا اگر نمیتونی اپدیت نده درشو تخته کن.

عباس

۱۳۹۵/۲/۵
سلام
اصلا برنامه ویندوز ریکاوری روی سیستم من نصب نمیشه از جاهای مختلف هم دان کردم
البته ویندوز لپ تاپم ویندوز۷.۱ هست.
لازمه که حتما ویندوز ۱۰ باشه
باتشکر

علیا

۱۳۹۵/۲/۵
یه سوال از خانم فانی.
شما میگین ویندوز 10 موبایل مشکلات و با های زیادی نسبت به وینفون8.1 داره. از طرفی هم بارها توی اخبارتون و مقاله ها به مزیتها و امکانات بسیار خوب ویندوز10 موبایل نسبت به وینفون 8.1 اشاره شده.
از نظر شما می ارزه با توجه به قابلیت های بیلد های جدید ویندوز 10 در حال حاضر به ویندوز 10 آپدیت کنیم یا اینکه بهتره هنوز همون وینفون 8.1 رو داشته باشیم؟
یعنی باگ ها و ضعف هایی که اشاره کردین انقدر جدی هستند که قید امکانات و مزیت های ویندوز 10 رو بزنیم؟