خانهاخبار
آیا پرچمداران سامسونگ با محدودیت نصب سیم‌کارت مواجه هستند؟

آیا پرچمداران سامسونگ با محدودیت نصب سیم‌کارت مواجه هستند؟

تصویری از جعبه Galaxy S7 Edge منتشر شده که نشان می‌دهد محصولات اختصاصی فروش در اروپا فقط از سیم‌کارت‌های اروپایی پشتیبانی می‌کنند! آیا این موضوع صحت دارد؟!
۱۳۹۴/۱۲/۲۳

پس از معرفی رسمی پرچمداران سامسونگ یعنی Galaxy S7 و S7 Edge بالاخره اولین محموله پا به خاک اروپا گذاشته و امکان خرید را برای ساکنان برخی کشورهای اروپایی مهیا کرده است. یکی از کاربرانی که اقدام به خرید پرچمدار سامسونگ کرده متوجه نوشته‌ای روی جعبه S7 Edge شده که می‌گوید این گوشی تنها از سیم‌کارت‌های اروپایی پشتیبانی می‌کند! این موضوع می‌تواند اندکی نگران کننده باشد زیرا ممکن است گوشی‌های مخصوص اروپا در حالی وارد کشورهای دیگر شده که تنها از سیم‌کارت‌های اپراتورهای اروپایی پشتیبانی می‌کنند؛ آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟ با ما همراه باشید.

 

image

 

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید با حروف بزرگ روی جعبه گوشی حک شده که تنها سیم‌کارت‌های اروپایی پشتیبانی می‌شوند اما خوشبختانه جای هیچ نگرانی نیست! در صورتی که ساکن یک کشور غیر اروپایی هستید و مجبور به خرید چنین گوشی شده‌اید با اولین تماس، محدودیت سیم‌کارت برداشته شده و پرچمدار سامسونگ، خود را با اپراتور محلی شما وفق می‌دهد؛ اما سوال اینجاست که چرا سامسونگ باید چنین پیامی را روی جعبه گوشی حک کند حال آنکه از سیم‌کارت‌های دیگر نیز پشتیبانی خواهد شد؟

سامسونگ پیش از این چنین پیام‌هایی را روی قطعات گوشی‌های خود حک کرده (البته نه به این وضوح!) که صرفا برای جلوگیری از قاچاق گوشی و فروش آن در بازار سیاه است. همانطور که می‌دانید محموله گوشی‌ها از سوی شرکت مبدا با کدهایی مانند اروپا، آسیا یا حتی بین‌المللی به فروش می‌رسند تا امکاناتی مانند زبان‌های قابل پشتیبانی و مسايلی از این قبیل را به کاربر ارائه دهند. کاربرد دیگر این موضوع این است که گوشی‌های مثلا مختص اروپا به صورت قاچاق وارد کشورهای آسیایی یا امریکایی نشوند و تنها از نمایندگی‌های معتبر و در ارتباط با شرکت مبدا به فروش برسند. این پیام نیز روی جعبه اسمارت‌فون حک شده تا به کاربر و احیانا مقامات نظارتی گوشزد کند که محصول مورد نظر برای فروش در اروپا تولید شده پس اگر هم‌اکنون در قاره‌ای دیگر بفروش می‌رسد قطعا به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت خیالتان راحت که اگر ساکن آسیا هستید و چنین پیامی روی اسمارت‌فون شما حک شده، مشکلی برای شما بوجود نیامده و پس از قرارگیری سیم‌کارت در آن همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

داود

۱۳۹۷/۶/۲۵
منم مشکل دارم لطفا راهنمای کنید

داود

۱۳۹۷/۶/۲۵
منم از اوروپا گوشی خریدم آوردم ایران وقت سمکارت وارید میکنم میگه پین وارید کن وقت پین سمکارت وارید میکنم میگه اشتباهست لطفا راهنمای کنید

سینا

۱۳۹۷/۶/۹
سلام من یه گوشی مسافرتی دارم عوارض گمرکی ومراحل رجستریشو انجام دادم .روی کارتن گوشی هم همین نوشته رو داره که فقط سیم کارت اروپایی خوانده میشود.
وقتی سیم کارت رو میندازم روش نوشتیی رو گوشی میاد که .پین شبکه مسدود شد.لطفا کدپاک شبکه را وارد کنید .
میشه راهنمایی کنین چکار کنم؟ من کدپاک شبکه سیم کارتمو میزنم قبول نمیکنه؟

...

۱۳۹۴/۱۲/۲۴
درورد..خواستم بگم واژه ی "حک" در اینجا مناسب نیست..حکاکی کردن به معنی نقش و نوشته های برجسته است...بهتر هست به جای کلمه ی حک از کلمه ی " نوشته شده" یا "چاپ شده" استفاده بشود.ممنون از مطلب پر بار شما.

saeed

۱۳۹۴/۱۲/۲۳
مسعود مجبوری دروغ میگی. اصلا هیچ ربطی نداره به اروپا با کیفیت میده این دیگه چه صیغه ای هس همشون مثل همن هیچ فرقی ندارن. یه زمانی میگفتن آیفونlla این حرفا همش کشکن. چون کارخانه اون گوشی رو که میزنه به کل دنیا فرستاده میشه همشون باید مثل هم باشن. فقط تو cpuاون ها فرق دارن البته تو سامسونگ. وگرنه تو ایفون حتی کوچکترین چیزه هم فرق نمیکنه. همه گوشی ها الان اصلن همشون.