خانهاخبار
روش های مختلف گرفتن اسکرین شات در گلکسی های سامسونگ

روش های مختلف گرفتن اسکرین شات در گلکسی های سامسونگ

گرفتن اسکرین شات برای بسیاری از کاربران معضل است! بعضی افراد راه و روش آن را نمی‌دانند و بعضی دیگر به دنبال راه ساده‌تری برای گرفتن اسکرین شات می‌گردند. اگر گوشی شما هم گلکسی سامسونگ است، این مطلب آموزشی را از دست ندهید!
۱۳۹۴/۹/۱۷

Screenshot چیست؟
همان‌طور که می‌دانید، اسکرین شات به‌معنای عکس‌برداری از صفحه نمایش گوشی است که برای نشان دادن وضعیت کاربر در حال کار کردن با گوشی استفاده می‌شود. به‌طور مثال، برای نمایش مکالمه و چت کردن از همان صفحه اسکرین شات گرفته می‌شود یا هنگام حمله‌های جنجالی در کلش آو کلنز!
قبلا در مطلب دیگری راه‌های اسکرین شات گرفتن در گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف را به شما آموزش داده‌ایم. اما بد نیست بدانید راه‌های دیگری هم برای گرفتن اسکرین شات در گلکسی‌های سامسونگ وجود دارد که شاید از گرفتن همزمان چند دکمه بسیار ساده‌تر باشد. 

 

image

 

راه اول: Palm & Swip
اگر به تنظیمات گوشی گلکسی خود بروید و در قسمت Motions and Gesture بخش Palm & Swip را فعال کنید، روش جدیدی برای اسکرین شات فعال می‌شود. پس از انجام این تنظیمات، می‌توانید دستتان را از سمت راست گوشی به سمت چپ بکشید و پس از شنیدن صدای کلیک عکس‌برداری، اسکرین شات ثبت‌شده را تماشا کنید. بدین ترتیب نیاز شما به حرکات خلاقانه برای کشتی گرفتن با گوشی و ثبت اسکرین شات برطرف می‌شود!

 

 

image


image
 
image

 

راه دوم: گرفتن اسکرین شات با استفاده از S Pen
این تکنیک در گوشی‌های Galaxy Note 3 ،Galaxy Note 4 ،Galaxy Note 5 و تبلت‌های (Note 10.1(2014 Edition و Galaxy Note Pro قابل استفاده است و برای انجام دادن آن فقط به قلم احتیاج دارید. برای این کار کافی است قلم را از اسلات خود درآورید و دکمه قلم را در مجاورت صفحه نمایش فشار دهید. در منوی بازشده با گزینه‌های زیر مواجه می‌شوید:
Scrapbooker: اگر این حالت را انتخاب کنید، می‌توانید قسمتی از صفحه را که می‌خواهید از آن اسکرین شات بگیرید به‌صورت دایره‌ای یا مربعی جدا کنید تا یک عکس PNG دایره‌ای یا مربعی‌شکل به‌عنوان اسکرین شات برایتان ثبت شود. این نوع اسکرین شات بیشتر مواقعی استفاده می‌شود که می‌خواهیم بقیه قسمت‌های صفحه در اسکرین شات وجود نداشته باشد.
ScreenWrite: این قابلیت در Note 2 نیز وجود داشت که البته در آن دستگاه با مشکلاتی همراه بود. در این حالت نه‌تنها از صفحه نمایش اسکرین شات کامل تهیه می‌شود، بلکه می‌توانید روی این اسکرین شات متن هم بنویسید یا در آن نقاشی کنید!
این قابلیت به ما اجازه می‌دهد تیتر یا توضیحی درباره اسکرین شات تهیه‌شده در عکس اضافه کنیم و به‌نوعی آن را معنی کنیم.

 

image

 

راه سوم: دکمه قلم به‌تنهایی کافی است!
در تمام سری‌های نوت سامسونگ از جمله Note 8 ،Note 10.1 و همچنین Note 2 این قابلیت وجود دارد که استفاده از آن از همه موارد گفته‌شده نیز ساده‌تر است. در این حالت فقط کافی است دکمه قلم را فشار دهید و نگه دارید و در همان لحظه نوک قلم را به صفحه لمسی بچسبانید و منتظر شنیدن صدای عکس‌برداری یا لرزش ناشی از آن باشید.

 

image

 

منبع: digitaltrends

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

علیرضا حیدری

۱۳۹۸/۳/۱۴
سلام من تبلت سامسونگ T385 را دارم من میخواهم اسکیرین شات از صفحه ی تبلت بگیرم اگر پیدا کردید لطفا به من پیام دهید سپاس گذارم

فهیم

۱۳۹۸/۲/۵
چرا جواب میده من با این روش اسکرین میگیرم

مسعود

۱۳۹۶/۴/۲۸
دمت گرم . tanks

Mojtaba

۱۳۹۶/۴/۱۶
مرسی عزیز،عالی بود

فرشید

۱۳۹۶/۳/۱۱
سلام
برای گرفتن اسکرین شات در سامسونگ اس7 اج با حرکت دست فقط دقت کنید که در شروع حرکت. گوشه دست باید تماس کمی با منو یا قسمت ادج صفحه نمایش داشته باشد.
پیروز باشید