خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: پلاک یاب

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: پلاک یاب

اگر به دنبال راهی برای آسان کردن کارهای خود هستید، بهتر است با ما همراه باشید. با اپلیکیشن پلاک‌یاب می‌توانید به‌صورت آنلاین خلافی بگیرید یا نقشه راه بین دو نقطه را همراه با ایستگاه‌های بین‌راهی امدادی، خدماتی و بهداشتی ببینید.
۱۳۹۴/۸/۱۳

پلاک‌یاب اپلیکیشنی برای اندروید است که توسعه‌دهندگان ایرانی آن را ساخته‌اند تا کارها را برای صاحبان اتومبیل راحت کنند. با استفاده از این اپ می‌توان به‌صورت آنلاین خلافی خودرو را استعلام کرد، نمره منفی در رانندگی را مشاهده کرد، از مسیرهای بین دو شهر اطلاع حاصل کرد و از امکاناتی استفاده کرد که صاحب خودرو را در کمترین زمان ممکن از اطلاعات راهنمایی و رانندگی آگاه می‌کند.

image

 


مزایا:

  • امکان اطلاع از وضعیت رانندگی و تخلفات راهنمایی
  • مسیریابی بسیار خوب
  • داشتن لیست کامل نمر‌ه‌ها و نرخ جرایم

معایب:

  • طراحی نسبتا ضعیف
  • بهینه نبودن قسمت‌های آنلاین برای موبایل


پلاک‌یاب از هفت بخش اصلی تشکیل شده است که هرکدام بخشی از نیازهای صاحب خودرو را برطرف می‌کند. در بخش اول، که پلاک‌یاب نام دارد، می‌توانید شماره دو رقم اول پلاک (ایران ؟؟) را وارد کنید تا ببینید این شماره پلاک مربوط به کدام شهر می‌شود. دو تب در این بخش وجود دارد: یکی پلاک خودرو که در آن دو رقم سمت راست پلاک را وارد می‌کنید و استان و شهر مربوط به شماره را مشاهده می‌کنید و دیگری تفکیک پلاک‌ها بر اساس نام استان‌هاست که می‌توانید نگاهی کلی به شماره پلاک‌ها بیندازید.

 

image
image


 

بخش دوم مربوط به استعلام خلافی است که به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد. با رفتن به‌ این بخش به سایت استعلام خلافی رجوع داده می‌شوید که آنجا با وارد کردن اطلاعات گواهینامه خود می‌توانید میزان خلافی خودروتان را ملاحظه کنید.
بخش سوم مربوط است به استعلام نمره منفی. در این قسمت می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن از نمره منفی ناشی از جرایم رانندگی خود مطلع شوید.
جالب‌ترین بخش این اپلیکیشن بخش چهارم آن است. مسافرت یکی از بهترین سرگرمی‌های مردم ایران است. اگر شما نیز اهل سیر و سیاحتید، این قسمت برای شما نیز جالب است. با کمک این بخش، که مسیریابی بین دو شهر نام دارد، می‌توانید نقشه مسیر، مسافت و بسیاری از جزئیات دیگر راه را در گوشی خود داشته باشید.

 

image
image

 

این بخش شما را به سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران متصل می‌کند. با ورود به این سایت می‌توانید نقطه مبدا و مقصد را مشخص کنید و نقشه مسیر را ببینید. البته می‌توانید در کنار نقشه مسیر ریز جزئیات آن را نیز مشاهده کنید. اضافه کردن شهرهای بین راهی که قصد دیدنشان را دارید از جمله امکانات این قسمت است. به‌عنوان مثال، اگر دوست دارید در مسیر سفر خود از اصفهان به تهران از شهرهای کاشان و قم عبور کنید، می‌توانید این شهرها را به نقشه اضافه کنید تا مسیر براساس شهرهای بین راهی که انتخاب کرده‌اید برایتان معین شود. در پایین نقشه می‌توانید مسافت کلی و تفکیک‌شده براساس شهرهای بین‌راهی را مشاهده کنید تا دید بهتری نسبت به مسیر پیدا کنید. همچنین می‌توانید از ایستگاه‌های امدادی، خدماتی و بهداشتی‌و‌درمانی طول مسیر با شرح کیلومتر مطلع شوید؛ مثلا در کیلومتر 15 آزادراه تهران- قم ایستگاه پلیس راه قرار دارد و در کیلومتر 45 این مسیر پمپ بنزین.

 

image
image


 

با استفاده از این بخش می‌توانید در تمام سفرهای خود خیالی آسوده داشته باشید، البته اگر اینترنت دیتای خوبی هم داشته باشید.
در بخش پنجم و ششم می‌توانید جدول‌هایی مشاهد کنید که در آنها نمره منفی تخلفات و نرخ جرایم رانندگی نوشته شده است. این جداول کامل و جامع‌اند و نیاز شما را به‌خوبی برطرف می‌کنند.

 

image
image


 

در بخش آخر می‌توانید لیستی از سایر برنامه‌های توسعه‌دهنده این اپ را ببینید و در صورت نیاز به آنها از کافه بازار دانلودشان کنید.
از دیگر ویژگی‌های این اپ می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری آن از طریق بلوتوث و سایر اپ‌ها اشاره کرد. همچنین اگر نظر، پیشنهاد یا انتقادی از این اپ دارید، می‌توانید پیامی برای توسعه‌دهنده ارسال کنید.

 

image

 

امیدواریم این اپلیکیشن کمک‌حال شما باشد و برایتان مفید واقع شود.


دانلود پلاک‌یاب برای اندروید از کافه بازار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)