خانهاخبار
هر آنچه تاکنون در مورد نکسوس 5 (2015) می‎دانیم

هر آنچه تاکنون در مورد نکسوس 5 (2015) می‎دانیم

در تاریخ 7 مهرماه انتظارها برای دیدن نکسوس‌های جدید گوگل به سر می‌آید. نکسوس 5 جدید یا Nexus 5X یکی از دو گوشی‌‌ای است که امسال قرار است این شرکت معرفی کند. گوشی 5.2 اینچی ساخت ال‌جی می‌خواهد جانشین برحقی برای نکسوس 5 قبلی باشد. در این مطلب در مورد تمام اخبار و شایعاتی صحبت می‌کنیم که از ابتدا تاکنون در مورد این گوشی جدید شنیده‌ایم.
۱۳۹۴/۶/۳۱

مدت زیادی تا پایان سال 2015 میلادی باقی نمانده است و بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند محصولات و پرچم‌داران جدیدشان را به کاربران معرفی کرده‌اند. اما هنوز یک شرکت دیگر باقی مانده که عده‌ خاصی از کاربران اندروید بی‌صبرانه منتظر آمدن محصول جدید آن هستند؛ یعنی نکسوس گوگل.
به‌رسم هر سال، گوگل در اوایل فصل پاییز از مدل جدید گوشی‌های نکسوس خود رونمایی می‌کند. اگرچه نکسوس‌ها هیچ‌وقت قدرتمندترین محصول بازار نبوده‌اند، به‌سبب قرار گرفتن نام گوگل روی آنها از اهمیت ویژه‌ای در دنیای اندروید برخوردارند. امسال گوگل تصمیم دارد، به‌جای یک گوشی، از دو گوشی نکسوس رونمایی کند. یکی از آنها گوشی 5.2 اینچی Nexus 5X است که شرکت ال‌جی ساخته است.

 

image

 

سال گذشته گوگل با عرضه نکسوس 6 اولین فبلت این برند را روانه بازار کرد؛ دستگاهی که از نظر قدرت و البته قیمت تفاوت بسیاری با گوشی‎های قبلی داشت. اما نکسوس 6، به‌سبب اندازه بزرگ 5.7 اینچی نمایشگرش، دستگاهی نبود که موردعلاقه همه کاربران قرار بگیرد. به همین دلیل این شرکت دوباره به تولید گوشی‌‌های 5 اینچی با قیمت مقرون‌به‌صرفه برگشته است.

 

image

 

این نکسوس جدید، که با کد رمز LG Bullhead شناخته می‌شود، اوایل (Nexus 5 (2015 خوانده می‎شد، ولی در روزهای اخیر منابع مختلف به نام Nexus 5X اشاره کرده‌اند؛ با این حال از نهایی شدن این نام چندان مطمئن نیستیم.
در شایعات اولیه عنوان شده بود که شرکت ال‌جی نکسوس 5 جدید را، برخلاف دو نکسوس قبلی (نکسوس 4 و نکسوس 5)، بر مبنای پرچم‌داران سری G خود نمی‌سازد و این دستگاه دستگاهی کاملا جدید و متفاوت با G4 خواهد بود، هرچند به‌مرور زمان شاهد پیدا شدن اشتراکاتی میان این دو بودیم.

 

طراحی

گوگل قصد دارد با عرضه Nexus 5X موفقیت نکسوس 5 قبلی را تکرار کند؛ به همین دلیل از ال‌جی خواسته تا آن را در اندازه 5.2 اینچی بسازد. در تصاویر فاش‌شده از نکسوس 5 جدید می‌توان طراحی ساده این گوشی را مشاهده کرد که بافت بدنه‌ای نرم و احتمالا از جنس پلی‌کربنات دارد.

 

image

 


اگرچه بیشتر تصاویری که از نکسوس 5 جدید لو رفته قسمت پشتی آن را به ما نشان می‌دهد، در اندک تصاویر منتشرشده از بخش جلویی شاهد حضور اسپیکرهای استریویی همچون نکسوس 6 هستیم. در بخش پشتی لنز برآمده دوربین، چراغ فلاش، اسکنر اثر انگشت و نشان حک‌شده نکسوس دیده می‌شود و در لبه زیرین آن پورت USB Type-C و جک هدفون قرار دارد.

image

 


براساس شایعات منتشرشده، این گوشی ابعادی برابر 146.9 در 72.9 در 8 میلی‌متر دارد که اندکی باریک‌تر از نکسوس 5 قبلی است. البته اگر بخواهیم برآمدگی لنز دوربین آن را هم به حساب آوریم، ضخامت دستگاه به 9.8 میلی‌متر می‌رسد.
احتمال دارد نکسوس 5 جدید علاوه بر دو رنگ سیاه و سفید با رنگ آبی کم‌رنگ نیز به بازار بیاید، اگرچه قسمت جلو بدنه همچنان سیاه‌رنگ باقی می‌ماند.

 

سخت‌افزار

انتظار می‌رود نکسوس 5 جدید گوشی ارزان‌تر و البته کم‌قدرت‌تری از نکسوس هوآوی یا همان Nexus 6P باشد. حدس‌وگمان‌های اولیه به مجهز شدن نکسوس 5.2 اینچی به پردازنده اسنپدراگون 820 اشاره می‌کرد، ولی سپس این شایعه رد شد و احتمال استفاده از پردازنده اسنپدراگون 808 قوت گرفت.

 

image

 

به نظر می‌رسد نمایشگر این دستگاه قرار است، همچون نکسوس 5 اصلی، کیفیت Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل داشته باشد که نتیجه آن رسیدن به تراکم 423 پیکسل در هر اینچ است. اگرچه صحبت‌هایی در مورد استفاده از نمایشگر Quad HD نیز وجود داشت، به‌دلیل پایین آوردن مصرف دستگاه و قیمت آن بعید به نظر می‌رسد که ال‌جی دست به چنین کاری بزند.

 

image

 

در مورد مقدار حافظه رم هنوز خبر مطمئنی در دست نیست؛ بعضی شایعات به رم 3 گیگابایتی و بعضی به رم 2 گیگابایتی اشاره کرده‌اند. این عدم اطمینان در مورد حافظه داخلی نیز وجود دارد و کاملا مشخص نیست آیا نکسوس 5 جدید در مدل‌های 16 و 32 فروخته می‌شود یا 32 و 64 گیگابایت. این درحالی است که، همچون نکسوس 5، امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی وجود ندارد.

 

image

 

دوربین نکسوس‌های گوگل هیچ‌گاه نامی در میان بزرگان نداشته‌اند، ولی این‌بار از نشانه‌ها این‌طور برمی‌آید که قرار است شاهد دوربین بهتری باشیم. در اختیار داشتن دوربین 13 مگاپیکسلی که از سنسورهای ساخت سونی استفاده می‌کند، چراغ فلاش با نور دوگانه، فوکوس خودکار لیزی و دوربین جلو 5 مگاپیکسلی با زاویه باز از جمله مشخصات دوربین نکسوس 5 جدید است.

 

سیستم عامل

یکی از هیجان‌انگیزترین خصوصیات نکسوس 5 جدید استفاده از اندروید 6 مارشمالو است؛ نکته‌ای که در این بین می‌توان با قطعیت از آن حرف زد. این گوشی اولین گوشی‌ای است که رسما از نسخه 6 اندروید استفاده می‌کند؛ ویژگی‌ای که مطمئنا خیلی‌ها تنها به همین دلیل اقدام به خرید آن می‌کنند.

 

image

 

اگرچه اندروید 6 مارشمالو از نظر ظاهری تفاوت خاصی با اندروید 5 ندارد، پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت و به‌تبع آن سیستم پرداخت با موبایل Android Pay یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه جدید است که نکسوس 5 جدید به‌خوبی با آن سازگار است.

 

زمان عرضه و قیمت

عادت گوگل بر این است که نکسوس‌های خود را اواخر ماه سپتامبر یا اکتبر معرفی کند. رونمایی از دو نکسوس قبلی غیرمنتظره و بدون برگزاری مراسم انجام شد، ولی گویا گوگل امسال قصد دارد نکسوس‌های جدیدش را به‌شکلی باشکوه‌تر معرفی کند. این شرکت برای تاریخ 7 مهرماه مراسمی تدارک دیده است که به احتمال زیاد در آن شاهد معرفی نکسوس 5 جدید خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه این گوشی حدود 400 دلار باشد که اگر با ظرفیت 16 و 32 گیگابایتی عرضه شود، اختلاف قیمتی 50 دلاری با نکسوس 5 اصلی دارد.

شما به‌عنوان کاربر اندروید تا چه اندازه تمایل دارید نکسوس 5 جدید بخرید؟ فکر می‌کنید این گوشی هوشمند می‌تواند دستگاه مناسبی برای شما باشد؟ و آیا موفقیت نکسوس 5 (2013) دوباره تکرار می‌شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

شایان

۱۳۹۴/۷/۴
شاید اما ال جی رو بهترین تولید کننده شناخته و تا الان 3 تا نکسوس رو داده ال جی ساخته.

امیر

۱۳۹۴/۷/۴
من که عاشقشم و گوشی بعدیم هم همین نکسوس ال جی خواهد بود !!!

gheysar

۱۳۹۴/۷/۲
گوگل شايد اگه خودش اقدام به توليد گوشى كنه موفق تر بشه
اپل هم در سرى اول آيفون ميخواست توليدش رو به موتورولا بسپاره اما با ديدن كار ضعيف و ظاهر زشتش خودش گوشى هاش رو ساخت و موفق ترين كمپانى شد

makenzi

۱۳۹۴/۷/۱
درود
دوست من این اسباب‌بازی‌ها محبوبیت بسیار زیادی دارن نزد کاربران :)
البته از نظر شما اسباب‌بازی هستن

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۶/۳۱
یک اشغال و اسباب بازی دیگر از گوگل (الفابت شده ها )