خانهاخبار
7 اپلیکیشن که جای خالی آنها در ویندوز فون حس می‌شود!

7 اپلیکیشن که جای خالی آنها در ویندوز فون حس می‌شود!

در میان اپلیکیشن‌های بی‌شمار اندروید و iOS، برخی از اپلیکیشن‌های کاربردی هستند که نسخه‌ای برای کاربران ویندوز فون ندارند. در این نوشته می خواهیم ببینیم جای کدام اپلیکیشن‌ها واقعا در استور ویندوز فون خالی است و چه جایگزینی دارند.
۱۳۹۴/۵/۳۱

یکی از ایراداتی که همیشه به پلتفرم موبایل مایکروسافت گرفته می‌شود تعداد کم اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته برای آن است. اگرچه مایکروسافت تلاش‌های بسیاری برای رفع این مشکل کرده است، هنوز هم اگر نگاهی به اپ استور اپل یا گوگل پلی اندروید بیندازید، به‌خوبی به این مشکل پی خواهید برد.

اما آیا هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته برای اندروید یا iOS را نمی‌توان در استور ویندوز فون پیدا کرد؟ یا برای هیچ‌کدام نمی‌توان جایگزین شایسته‌ای یافت؟

در میان انبوه اپلیکیشن‌هایی که برای iOS و اندروید دیده می‌شود خیلی‌ها از شهرت بسیار برخوردار شده‌اند، اما نمی‌توان برای آنها نسخه رسمی ویندوز فون پیدا کرد. با این حال اپلیکیشن‌های جایگزین دیگری هستند که به‌خوبی جای اپلیکیشن‌های رسمی را برای کاربران ویندوز فون پر می‌کنند.

در این نوشته می‌خواهیم ببینیم کدام اپلیکیشن‌های معروف برای ویندوز فون عرضه نشده‌اند و آیا اپلیکیشن جایگزینی برای آنها یافت می‌شود یا نه.

 

Instagram

یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌هایی که تقریبا روی هر گوشی هوشمندی می‌توان پیدا کرد اینستاگرام است؛ اپلیکیشنی برای اشتراک‌گذاری عکس میان کاربران که از محبوبیت بسیاری برخوردار است. اما در کمال تعجب نسخه رسمی ویندوز فونی این اپلیکیشن، پس از مدت‌های بسیاری که از زمان عرضه‌اش می‌گذرد، هنوز در حالت بتا مانده و بسیاری از امکانات نسخه‌های اندروید و iOS این اپلیکیشن را ندارد.

البته اپلیکیشن 6Tag به‌خوبی جایگزین اپلیکیشن رسمی اینستاگرام برای کاربران شده و تقریبا می‌توان گفت تمام امکانات اپلیکیشن رسمی اندرویدی را در خود جای داده است.

اپلیکیشن 6Tag را دریافت کنید.

image
   
image

 

Time Hop

اگر اهل شبکه اجتماعی دوست‌داشتنی و معروف توییتر هستید، احتمالا TimeHop را هم می‌شناسید؛ اپلیکیشنی که شما را به گذشته می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید در سال‌های گذشته در چنین روزی چه توییت‌هایی داشته‌اید. خب؛ حتما می‌گویید که آرشیو توییتر هم به شما این امکان را می‌دهد تا توییت‌های گذشته‌تان را ببینید، اما از طرفی حتما قبول دارید مرور یک‌جای همه توییت‌ها نمی‌تواند حس‌وحال دیدن روزانه توییت‌های هر روز را در سال‌های گذشته داشته باشد.

 

image
   
image

 

Trello

ترلو سرویسی برای مدیریت و هماهنگی پروژه‌هاست. اگر همیشه از سایت آن استفاده می‌کنید، حتما گاهی نیز لازم می‌شود که از طریق موبایل به آن دسترسی داشته باشید. اما این اپلیکیشن کاربردی نیز نسخه رسمی برای ویندوز فون ندارد. با این حال خوشبختانه، به‌لطف نسخه‌های غیررسمی منتشرشده برای آن، کاربران ویندوز فونی نیز می‌توانند با موبایل به آن دسترسی داشته باشند.

اپلیکیشن غیررسمی ترلو را دریافت کنید.

 

image
   
image

 

Pocket

این اپلیکیشن بیشتر به کار کتابخوان‌ها یا افرادی می‌آید که اهل مطالعه‌اند؛ البته اگر دقیق‌تر بگوییم، تنها اندرویدی‌ها یا آیفون‌داران اهل مطالعه، چون ویندوز فونی‌ها از داشتن آن محروم‌اند. با پاکت می‌توانید هرآنچه در اینترنت می‌بینید و می‌خواهید بعدا مطالعه‌اش کنید، ذخیره کنید تا خیالتان راحت باشد هیچ نوشته یا لینک مفیدی را از دست نمی‌دهید.

image
   
image

 

SoundCloud

ساند کلاد سرویسی است برای شنیدن موسیقی آنلاین که به‌خصوص بین کاربران ایرانی بسیار محبوب است. با ساند کلاد می‌توانید موزیک‌های موردعلاقه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، برخی موزیک‌ها را دانلود کنید یا دوستان جدید با سلیقه موسیقیایی مشترک پیدا کنید. مدت زیادی از شروع کار ساند کلاد می‌گذرد، اما از نسخه رسمی ویندوز فون برای این سرویس دوست‌داشتنی خبری نیست. با این حال اپلیکیشن SoundClouda یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای استفاده از این سرویس است. البته خوب است بدانید که اپلیکیشن SoundClouda رایگان نیست و تنها برخی امکاناتش به‌رایگان ارائه می‌شود.

اپلیکیشن غیررسمی SoundClouda را دریافت کنید.

image
   
image

 

Periscope

پریسکوپ اپلیکیشنی برای اشتراک‌گذاری ویدئو به‌صورت زنده است که اول برای iOS منتشر شد و پس از آنکه توییتر آن را خرید، نسخه اندرویدش هم منتشر شد. اما هنوز از نسخه ویندوز فونی این اپلیکیشن خبری نیست. پریسکوپ به کاربران اجازه می‌دهد ویدئوهای زنده را برای دنبال‌کنندگان توییتر یا حتی به‌صورت خصوصی تنها برای برخی دنبال‌کنندگان خود ارسال کنند. اگرچه این اپلیکیشن، که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده، نسخه رسمی برای ویندوز فون ندارد، مثل بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها می‌توان از جایگزین آن (تلسکوپ) استفاده کرد.

اپلیکیشن تلسکوپ را دریافت کنید.

image
   
image

 

GoodReads

سرویس گودریدز از مدت‌ها پیش خیلی آرام به کار خود مشغول است و کتاب‌خوان‌ها را دور هم جمع می‌کند تا کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند با یکدیگر به اشتراک بگذارند یا اینکه نظر خود را در مورد کتاب‌ها بیان کنند و دوستانی هم‌نظر با خود در مورد کتاب‌هایشان پیدا کنند. اما اپلیکیشن این سرویس دوست‌داشتنی نسخه ویندوز فون ندارد. البته باز هم، مثل بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها، می‌توان برای آن جایگزین‌هایی پیدا کرد.

image
   
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۶/۲
به خاطر این منفی گرفتی چون این نرم افزارا به جز اینستاگرام هیچکدوم محبوب نیستن. و ای او اس کلش رو قبول میکنه و الان دیگه هیچکی دنبال کلش نمیره و لومیا فقط همین چارتا نرم افزارو کم داره و هیچ باگی نداره و...

hadi

۱۳۹۴/۶/۲
دیکشنری لانگمن رو میخوای چی کار به جاش translate رو دانلود کن همهی کلمات رو بدون اشکال ترجمه میکنه

hadi

۱۳۹۴/۶/۲
دوست عزیز نیست مردم همشون از دم مدیر عامل شرکتن به خاطره همین اپلیکیشن trello به دردشون میخوره مثلا خوده شما تو گوشیت چنتا پروژه داری که به این برنامه احتیاج داری؟در صورتی که کسی که پروژه داره برایه مدیریت پروژه هاش به یه تبلت بیشتر احتیاج داره که surface خوشبختانه هم یه تبلته هم اینکه برنامه مورد نظر بهتر و کاملتر داره درنهایت افراد عادی سمت این برنامه نمیرن

ali.gorji

۱۳۹۴/۶/۲
سلام.میشه دلیل منفی دادن رو بفرمایید چی بود؟ میدونستین به خاطر بازی کلش خیلی ها یا بهتره بگم هزاران نفر رفتن سمت آندروید؟ شاید به نظر یه بازیه ولی اعتیاد اور و جهانی شده.الکی میان میزنن منفی و میرن.منم یکی از همون جمیعتم.الان نوت4 گرفتم به خاطر کلش.

محمد

۱۳۹۴/۶/۱
تلاشی برای زیر سوال بردن ویندوز