خانهاخبار
جزئیات بیشتر در مورد سیستم عامل El Capitan

جزئیات بیشتر در مورد سیستم عامل El Capitan

دیروز، هشتم ژوئن، اپل از جدیدترین نسل سیستم عامل OS X با نام OS X 10.11 El Captain رونمایی کرد. در El Captain اپلیکیشن های پیش فرض مختلفی تغییر کرده اند و بهبود یافته اند: اپلیکیشن هایی نظیر Mail ،Notes و Safari و تغییراتی نظیر بهبود جستجوی اسپاتلایت و نزدیک شدن آن به زبان محاوره ای انسان و افزوده شدن پشتیبانی از فناوری متال.
۱۳۹۴/۳/۱۹

دیروز، هشتم ژوئن، اپل از جدیدترین نسل سیستم عامل OS X با نام OS X 10.11 El Captain رونمایی کرد. در El Captain اپلیکیشن های پیش فرض مختلفی تغییر کرده اند و بهبود یافته اند: اپلیکیشن هایی نظیر Mail ،Notes و Safari و تغییراتی نظیر بهبود جستجوی اسپاتلایت و نزدیک شدن آن به زبان محاوره ای انسان، و افزوده شدن پشتیبانی از فناوری متال.

 

image

 

در اینجا این تغییرات را به تفکیک بررسی می کنیم:

سافاری: در El Captain سافاری قابلیت پین کردن تب ها را پیدا کرده است. می توانید تب هایی را که لازم است مدتی طولانی باز بمانند به نوار تب ها پین کنید تا از بسته شدن سهوی و گم شدنشان جلوگیری شود. قابلیت جدید Mute نیز این امکان را در اختیارتان می گذارد که صدای وبسایت هایی را ببندید که در حال پخش فایل صوتی و تصویری ناخواسته اند. این امکان هم روی یک تب و هم روی کل تب های مرورگر وجود دارد.

 

میل: اپلیکیشن ایمیل El Captain تغییرات و بهبودهای مختلفی در حالت تمام صفحه به خود دیده است. افزوده شدن امکان تب بندی در پنجره نوشتن پیغام و مخفی کردن آن برای سرزدن سریع به اینباکس از جمله تغییرات این اپلیکیشن است. جسچرهای حرکتی مختلفی نیز روی این اپلیکیشن تعریف شده است که امکان پاک کردن و آرشیو کردن سریع ایمیل ها را به کمک ترک پد در اختیار کاربر می گذارد.

 

اسپاتلایت: اپل در El Captain جستجو از طریق اسپاتلایت را بسیار هوشمندتر کرده و به آن امکان درک زبان محاوره ای انسان را نیز اعطا کرده است. برای مثال، می توانید از اسپاتلایت بخواهید ایمیل های یک شخص در مورد یک موضوع خاص را برایتان پیدا کند؛ نتایج فورا در اختیارتان قرار می گیرد.

 

متال برای مک: فناوری متال با El Captain به بستر مک نیز پا می گذارد؛ تکنولوژی ای که قدرت پردازشی OpenCL و گرافیکی OpenGL را در قالب API واحد گرد می آورد. به لطف ورود این فناوری به مک، ۵۰ درصد بهبود در رندرها و ۴۰ درصد درگیری کمتر پردازنده در پردازش های گرافیکی را شاهد خواهیم بود. پشتیبانی از متال در OS X 10.11 عمر باتری را نیز افزایش می دهد و بستر مناسبی برای توسعه بازی ها و اپلیکیشن های حرفه ای فراهم می کند.

 

توسعه دهندگانی که اپل به آنها اکانت رسمی داده می توانند همین لحظه برای دریافت نسخه آزمایشی OS X 10.11 El Captain اقدام کنند. این سیستم عامل از ماه جولای به صورت بتای عمومی و از پاییز امسال به صورت کاملا عمومی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

منبع: macrumors

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)