خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: با Foursquare بهترین ها همیشه در اطراف شما قرار دارند

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: با Foursquare بهترین ها همیشه در اطراف شما قرار دارند

جی اس ام: تا به حال پیش آمده که برای سفر به شهری رفته باشید و دنبال یک رستوران خوب بگردید ؟ یا به کشور جدیدی مسافرت رفته‌اید و به دنبال اماکن دیدنی آن باشید ؟ و صد ها مثال دیگر از این نوع که پاسخ آن را فقط یک اپلیکیشن می‌تواند به شما بدهد آن هم چیزی نیست جز Foursquare فوراسکوئر را شاید در یک تعریف ساده بتوان یک گنجینه غنی از مکان‌های شهری نامید. گنجینه‌ای که از نام خیابان‌ها و مسیرها گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها و مراکز تفریحی، مدارس و دانشگاه‌ها و ده‌ها عنوان دیگر را در آن یافت. به کمک فوراسکوئر می‌توانید برای قرار آخر هفته‌تان یک رستوران جدید پیدا کنید، عکس‌های محل و غذاهای آن را ببینید و حتی نظر دیگر کاربران و دوستانی که قبلا آن را امتحان کرده‌اند بخوانید. و جالب اینکه همه اطلاعات موجود در این گنجینه شگفت انگیز به کمک کاربران جمع آوری شده و توسعه دهندگان آن هیچ نقشی در تهیه اطلاعات برای آن ایفا نمی‌کنند.
۱۳۹۳/۱۱/۸

جی اس ام: تا به حال پیش آمده که برای سفر به شهری رفته باشید و دنبال یک رستوران خوب بگردید ؟ یا به کشور جدیدی مسافرت رفته‌اید و به دنبال اماکن دیدنی آن باشید ؟ و صد ها مثال دیگر از این نوع که پاسخ آن را فقط یک اپلیکیشن می‌تواند به شما بدهد آن هم چیزی نیست جز Foursquare.

فوراسکوئر را شاید در یک تعریف ساده بتوان یک گنجینه غنی از مکان‌های شهری نامید. گنجینه‌ای که از نام خیابان‌ها و مسیرها گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها و مراکز تفریحی، مدارس و دانشگاه‌ها و ده‌ها عنوان دیگر را در آن یافت. به کمک فوراسکوئر می‌توانید برای قرار آخر هفته‌تان یک رستوران جدید پیدا کنید، عکس‌های محل و غذاهای آن را ببینید و حتی نظر دیگر کاربران و دوستانی که قبلا آن را امتحان کرده‌اند بخوانید. و جالب اینکه همه اطلاعات موجود در این گنجینه شگفت انگیز به کمک کاربران جمع آوری شده و توسعه دهندگان آن هیچ نقشی در تهیه اطلاعات برای آن ایفا نمی‌کنند.

 

image

 

رابط کاربری و کاربردپذیری: همه چیز در دسترس شماست

 

اساس کار فوراسکوئر بر پایه Check-in کردن کاربران در محل‌ها بنا شده است. شما به عنوان یک کاربر روزانه به محل‌های مختلفی می‌روید که می‌توانید آن‌ها را در فوراسکوئر پیدا کرده و چک این کنید، عکس‌های آن محل را آپلود کنید و یک Tip یا اصطلاحا نظر برای آن بگذارید. بدین ترتیب دوستان شما از محل‌هایی که در روز رفته‌اید مطلع می‌شوند و از نظر شما را درباره آن آگاه می‌شوند. گاهی ممکن است محل مورد نظر شما در فوراسکوئر موجود نباشد که جای نگرانی نیست چون به راحتی می‌توانید آن محل را با ذکر مشخصات آن در فوراسکوئر بسازید. درواقع همه کاربران می‌توانند در ایجاد و اصلاح اطلاعات موجود در فوراسکوئر دخیل باشند. این اطلاعات سپس توسط کاربرانی که با طی مراحلی تبدیل به یک Super User فوراسکوئر شده‌اند و برای هر کشوری مجزا هستند مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

 

image

 

وقتی که Foursquare صاحب یک برادر شد

خب از معرفی فوراسکوئر که بگذریم حتما عده‌ای از شما از قبل کاربر فوراسکوئر بوده‌اید و همه جزئیات را راجع به آن می‌دانید. چند ماه پیش فوراسکوئر تصمیم گرفت فرایند چک این کردن را از اپلیکیشن اصلی خود جدا کند و برای این منظور اپلیکیشن Swarm را عرضه کرد. بدین ترتیب فوراسکوئر صاحب دو اپلیکیشن شد؛ یکی سوورم که فقط برای چک این کردن کاربرد دارد و دیگری اپلیکیشن اصلی فوراسکوئر که فقط در آن می‌توان به جستجوی محل‌ها پرداخت و جزئیات هر محل را مشاهده کرد. البته این جدا سازی انتقادهای زیادی را متوجه فوراسکوئر کرد اما آن‌ها قطعا بی دلیل اقدام به همچین کاری نکردند. فوراسکوئر قصد داشت بعد از ۴ سال فعالیت حالا تمرکز بیشتری بر روی دقت و کیفیت اطلاعات موجود در اپلیکیشن خود ایجاد کند. 
 
 


 

image

 

چرا Swarm ایجاد شد؟

 

برای این کار هیچ راهی بهتر از این نبود که کاربرانی را که فقط قصد چک این کردن دارند به اپلیکیشن دیگری هدایت کند. در واقع فوراسکوئر دریافت که بعد از ۴ سال به قدر کافی در بین کاربران شناخته شده و حالا نوبت هدف بعدی است. کاربرانی که به قصد جنبه فان فوراسکوئر یعنی چک این کردن عضو آن شده‌اند همچنان می‌توانند این کار را در سوورم انجام دهند و اما کاربرانی که تمایل دارند به جستجوی مکان‌ها بپردازند به بهبود اطلاعات و دیتابیس فوراسکوئر کمک کنند و نقش سازنده‌تری داشته باشند حالا می‌توانند در نسخه ۸ اپلیکیشن فوراسکوئر به فعالیت خود ادامه بدهند.
 

image

 

 

در فوراسکوئر اولین هدف یافتن مکان‌های جدید براساس سلایق از پیش تعیین شده است و سپس کمک به دیگران با استفاده از نوشتن تیپ برای هر محل

به عنوان اولین گام در فوراسکوئر جدید شما باید سلایق خود را مشخص کنید. این سلیقه‌ها جزئی‌ترین موارد مانند “پیتزا” به عنوان غذا یا “کاپوچینو” به عنوان نوشیدنی را شامل می‌شود تا موارد کلی‌تر مانند “مکان مناسب برای قرار دسته جمعی” یا “مکانی همراه با وای فای مجانی” به عنوان محلی برای رفتن
پس از این نوبت فوراسکوئر است که محل‌های مناسب را به شما پیشنهاد بدهد. با الگوریتم بسیار دقیقی که برای این کار پیاده شده فوراسکوئر با توجه به سلایق شما و محل‌هایی که از پیش به آن رأی داده‌اید یا دوستان‌تان که دارای سلایق مشترکی با شما هستند به آن رأی داده‌اند انتخاب می‌شود. بدین ترتیب فرایند یافتن یک محل جدید بسیار ساده‌تر و حرفه‌ای‌تر از گذشته انجام می‌شود.

 

image

 

بازی نمایی در Foursquare به چه صورت است؟ 

 

در فوراسکوئر جدید تیپ‌ها هستند که نقش تعیین کننده را ایفا می‌کنند. فوراسکوئر از شما خواسته که هرچه بیشتر اقدام به نوشتن تیپ برای محل‌ها کنید تا از این طریق در شناساندن مکان‌ها به کاربران دیگر نقش مهم‌تری داشته باشید. 

درواقع اپلیکیشن فوراسکوئر تبدیل به محلی شده برای دنبال کردن تیپ‌ها، و اپلیکیشن سوورم تبدیل به محلی شده برای چک این کردن و دنبال کردن چک این های دیگران؛ حتی نوتیفیکیشن‌هایی که در اپلیکیشن فوراسکوئر دریافت می‌کنید همگی مربوط به تیپ‌ها هستند و نوتیفیکیشن‌هایی که در سوورم دریافت می‌کنید مربوط به چک این ها و درخواست‌های دوستی که از طرف دیگران می‌رسد.

در اپلیکیشن جدید فوراسکوئر دیگر شما براساس چک این کردن امتیاز نمی‌گیرید، بلکه بر اساس تیپ‌هایی که گذاشته‌اید و میزان محبوبیتی که تیپ شما کسب کرده امتیاز می‌گیرید. هرچه امتیاز شما بیشتر باشد فوراسکوئر از نظرات شما برای پیشنهاد محل به دیگران بیشتر استفاده خواهد کرد. پس وقت آن شده که با دقت و جزئیات بیشتری برای مکان‌ها تیپ بنویسید زیرا فوراسکوئر بیش از پیش به کمک شما نیاز دارد!
 

image


بطور خلاصه می‌توان گفت فوراسکوئر اپلیکیشن اصلی خود را صرفا تبدیل به محلی برای یافتن مکان‌ها و کمک به بیشتر شناساندن آن‌ها از طریق تیپ‌ها کرده است. درست است که معمولا شبکه‌های اجتماعی پس از تغییرات بنیادی با مقاومت از طرف کاربران خود مواجه می‌شوند و در ابتدا بازخورد خوبی دریافت نمی‌کنند اما در اکثر موارد این کاربران هستند که به تغییرات تن می‌دهند و به آن عادت می‌کنند. بدون شک تغییرات جدید فوراسکوئر آن را تبدیل به یک شبکه اجتماعی بسیار مفیدتر و کاربردی‌تری کرده است که در نهایت فایده و سود آن مستقیما متوجه کاربران خواهد شد و فوراسکوئر را قدرتمندتر از گذشته خواهد کرد.

 

نظر شما درباره این اپلیکیشن چیست؟ 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۳/۱۱/۸
تو ایران هم کاربرد داره؟ ینی رستوران و هتلهای کرمان هم دار؟ یا فقط تهران؟

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۸
خیلی عاااااااااااااااااااااااااالی :)