خانهاخبار
هفت نکته مأیوس کننده در کنفرانس معرفی آیفون ۶

هفت نکته مأیوس کننده در کنفرانس معرفی آیفون ۶

– جی اس ام: در کنار همه هیجان و سر و صدایی که کنفرانس اپل برای معرفی آیفون ۶ و اپل واچ به همراه داشت نکات ناامید کننده‌ای نیز در آن دیده شد. این کنفرانس در سالنی برگزار شد که استیو جابز در آن بسیاری از محصولات اپل را معرفی کرده بود. مثل همیشه مراسم با سخنرانی و خوشآمد گویی تیم کوک آغاز شد و پس از آن افراد دیگری از مدیران و مهندسین اپل ادامه مراسم را به عهده گرفتند.
۱۳۹۳/۶/۱۹
– جی اس ام: در کنار همه هیجان و سر و صدایی که کنفرانس اپل برای معرفی آیفون ۶ و اپل واچ به همراه داشت نکات ناامید کننده‌ای نیز در آن دیده شد. این کنفرانس در سالنی برگزار شد که استیو جابز در آن بسیاری از محصولات اپل را معرفی کرده بود. مثل همیشه مراسم با سخنرانی و خوشآمد گویی تیم کوک آغاز شد و پس از آن افراد دیگری از مدیران و مهندسین اپل ادامه مراسم را به عهده گرفتند. مراسم در حدود دو ساعت به طول انجامید و در طی آن آیفون ۶ و ۶ پلاس و همینطور ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ معرفی و رونمایی شدند.
اما در این کنفرانس نکات منفی وجود داشت که علیرغم هیجان بالای مراسم بازهم خودنمایی کردند و برخی انتقادها را به سمت اپل روانه ساختند. با ما باشید تا مروری بر این نکات داشته باشیم:
 
  • مشکلات پخش زنده
     
image

 
اپل پخش زنده کنفرانس‌های خود را تنها برای کامپیوترهای مک و آی‌دیوایس‌ها امکان پذیر کرده است. در کنفرانس معرفی آیفون ۶ نیز از همان ابتدای مراسم و شروع سخنرانی تیم کوک پخش زنده آن روی سایت اپل با مشکلات زیادی مواجه شد. بطوری که پخش زنده مدام قطع میشد و از نظر زمانی با مراسم خیلی هماهنگ نبود. در برخی زمان‌ها نیز پخش زنده همراه با دوبله به یکی از زبان‌های آسیای شرقی همراه بود که تعجب بسیاری را برانگیخت. با توجه به اینکه پخش زنده مراسم‌های گذشته اپل همگی به خوبی برگزار شده بودند، مشکلات بوجود آمده در پخش این مراسم انتقادهای زیادی را به همراه داشت.
 
  • HomeKit
     
image

 
در کنفرانس WWDC که حدود ۲ ماه پیش برگزار شد اپل در مورد HealthKit و Health app توضیحات مفصلی را ارائه کرد اما به شرح مختصری از HomeKit بسنده کرد و خیلی روی آن مانور نداد. حتی در کنفرانس اخیر نیز هیچ اشاره‌ای به وجود هماهنگی میان اپل واچ و هوم کیت نشد. براساس شایعاتی که به گوشی می‌رسد ظاهرا اپل قصد دارد سخت افزار جدیدی را برای کار با سیستم هوم کیت ارائه کند و توضیحات مفصل آن را به زمان دیگری موکول کرده است.
 
  • شیشه سفایر
     
image

 
یکی از بیشترین شایعاتی که پیش از معرفی آیفون ۶ شنیده میشد احتمال استفاده از شیشه مقاوم سفایر در صفحه نمایش آن است. با توجه به اینکه حدود ۱ سال قبل اپل یک کارخانه تولید این نوع صفحه نمایش را در آمریکا تأسیس کرد احتمال می‌رفت از این پس از این نوع شیشه در ساخت صفحات نمایش آیفون استفاده شود. حتی ماه‌های قبل ویدئوهایی نیز منتشر شده بود که در آن پنل صفحه نمایش آیفون ۶ از جنس سفایر از نظر سختی مورد آزمایش قرار می‌گرفت. اما برعکس همه این شایعات، در کنفرانس آیفون ۶ هیچ اسمی از سفایر در هنگام معرفی آن آورده نشد. بدین ترتیب این احتمالات و شایعات به نسخه بعدی آیفون منتقل می‌شود و آیفون ۶ و ۶ پلاس همچنان مشتری گوریلا گلس خواهند بود.
 
  • قابلیت ضد آب بودن
     
image

 
درست چند ساعت پیش از برگزاری مراسم معرفی آیفون ۶ برخی سایت‌های چینی که یک از نسخه واقعی از آیفون ۶ را دراختیار داشتند اعلام کردند که آیفون جدید ضد آب و گرد و غبار است. این خبر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبر پخش شد و همگی انتظار داشتند واقعا با یک آیفون ضد آب روبرو شوند. اما این خبر نیز شایعه‌ای بیش نبود و مشخص شد اپل هنوز اعتقادی به ضد آب بودن تلفن هوشمند خود ندارد.
 
  • عمر باتری اپل واچ
     
image

 
در هنگام معرفی اپل واچ تقریبا همه خصوصیات آن شرح داده شد اما در مورد عمر باتری آن یک کلمه هم صحبت نشد. ساعت هوشمند اپل با قابلیت‌های هیجان انگیزی که دارد در طول معرفی طرفداران زیادی پیدا کرد. البته برخی نیز به ظاهر مستطیلی آن انتقاد کردند و انتظار داشتند که اپل با طراحی یک ساعت دایره‌ای آن‌ها را سورپرایز کند. اما در کنار همه این‌ها عمر باتری آن ناشناخته باقی ماند تا همچنان یک علامت سوال بزرگ کنار اپل واچ وجود داشته باشد. شاید با گذشت زمان و نزدیک شدن به سال ۲۰۱۵ یعنی زمان عرضه ساعت به بازار اطلاعاتی از عمر باتری آن نیز فاش شود اما فعلا هیچ چیز درباره آن نمی‌دانیم.
 
  • قیمت اپل واچ
     
image

 
قیمت حداقل ۳۵۰ دلار برای اپل واچ از نظر برخی، یکی دیگر از نکات مأیوس کننده درخصوص آن است. در حالی که ساعت هوشمند دیگر کمپانی‌ها از قیمت ۲۵۰ دلار شروع می‌شود، قیمت ۳۵۰ دلاری اپل واچ کمی گران به نظر می‌رسد. البته بگذریم از نسخه Apple Watch Edition آن که از طلای ۱۸ عیار ساخته شده چون احتمالا قیمت آن حدود دو برابر قیمت ارزان‌ترین نسخه اپل واچ خواهد بود. می‌توان حدس زد بسیاری از افرادی که قصد خرید این ساعت را داشته‌اند با شنیدن قیمت آن دچار شک و تردید شده باشند.
 
  • U2
     
image

 
بدون شک فروشگاه آیتونز اپل در دنیای موسیقی یک انقلاب محسوب می‌شود اما سلیقه اپل در انتخاب گروه‌های موسیقی هنوز جای سوال دارد. در پایان مراسم که گروه U2 روی صحنه آمدند و یکی از قطعات آلبوم جدید خود را اجرا کردند، یکی از اعضای گروه به نام Bono با تیم کوک دست داد و به او گفت: «می‌توانی  لطفا آلبوم ما را روی آیتونز منتشر کنی ؟» این غیر حرفه‌ای ترین جمله‌ای بود که در این مراسم به گوش رسید. بعد از گفتن این جمله مأمورین امنیتی سالن باید Bono را به پایین صحنه هدایت می‌کردند و او را به یک نقطه بی نام و نشان تبعید می‌کردند!.
 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (115 نظر)

کارشناس شرکت اپل استان تهران

۱۳۹۴/۶/۲۹
بازدید کننده گان محترم !
با سلام عرض ادب خدمت به بیندگان محترم که در این سایت نظر میذارن.
خدمت اطلاع می رسانیم که گوشی آیفون 6 اس6 در اردیبهشت ماه سال 1395 تاسیس میشود و به کلیه بازار ها و استان ها و نمایندگان اپل پخش میشود..
و گوشی آیفون هفت که هنوز میدانیم شرکت اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپتینو اعلام کرده 2 سال دیگر تاسیس میشود یعنی در سال 1396 تاسیس میشود و همچین آیفون هفت به کلیه کشور جهان و ایران و بازار ها و نمایندگان پخش میشود
موفق باشین دوستان

غزاله

۱۳۹۴/۴/۳۱
من خيلي وقته ايفون شش خريدم و خيلي ازش راضيم برند فوق العاده ايه و هيچ گوشي به گردش نميرسه اون متمايز با تمام گوشيهاس

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۵
فک نکنم گروهی که تور آخرشون 700 میلیون دلار درآمد داشته بخوان صرفا واسه پول این کارو بکنن در ضمن تو هر صنعتی برای اینکه بتونی با دیگران رقابت کنی باید یه سری امتیازات داشته باشی

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۳
انتن...کاش همرنگ پشتش بود :(

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۳
من 4s داشتم الانم اندرويد ولي به نظرم اندرويد بهتره. رابط كاربري راحت تر و انحصار كمتر برنامه ها و عدم نياز به برنامه واسطه كه ميشه راحتي حتي ريختن آهنگ توي گوشي و...